Mazdo CX-60 torej nisem testiral prvič. Nekaj izkušenj imam, naprej s priključnim hibridom, pa tudi dizlom, ki sem ga imel možnost zapeljati na več kot 1.000 kilometrov dolgi poti po Maroku. Zdaj je prišel na vrsto še test po slovenskih cestah. Šestvaljni dizel je nekaj, kar Mazdo loči od tipične konkurence in je adut v primerjavi tudi z nemškimi srednje velikimi športnimi terenci.
CX-60 je po CX-80 (pred kratkim smo ga preizkusli na prvi vožnji) drugi največji SUV v Mazdini ponudbi. Je pa CX-60 pred prihodom na trg poskrbel za veliko pozornost med novinarji. Vzrok je šestvaljni dizelski motor, čeprav je na voljo tudi kot priključni hibrid.
Kupci iščejo dizle v velikih avtomobilih
Dizel je skoraj bogokletna beseda v avtomobilski industriji v zadnjih letih, a praksa je pokazala, da je za velike limuzine in SUV-je, dizel še vedno ena najbolj priljubljenih izbir med kupci tovrstnih vozil. Tudi zato je zanimiv podatek, da imajo pri Mazdi v Nemčiji s CX-60 2,5-kratni tržni delež dizla, kar pomeni, da kupci potrjujejo, da so dizelski motorji prava izbira za CX-60.
Mazda ne bi bila Mazda, če se ne bi razvoja lotila po svoje. Gre za 3,3 litrski vrstni šestvaljnik, ki prihaja v dveh različicah moči, s 147 kW (200 KM) in 187 kW (254 KM) – tokrat smo preizkušali zmogljivejšo različico. In zdaj ključni podatek - ob izredno nizkih emisijah je Mazda v specifikacije o porabi goriva zapisala 5,0 litra na 100 kilometrov! Kako je to mogoče - pri šestvaljniku in dvotonskem suvu? To je bilo glavno vprašanje, ko smo se prvič pogovarjali z Mazdini inženirji.
"Pri Mazdi podpiramo Evropsko unijo pri doseganju okoljskih ciljev," nam je takrat povedal Daisuke Shimo, inženir in član Mazdine ekipe pri razvoju novega motorja. "A verjamemo, da to lahko dosežemo na več načinov in da takojšnji prehod na baterijska vozila v tem hipu še ne more biti pravi. Pri Mazdi trdno verjamemo, da ima motor z notranjim zgorevanjem še veliko možnosti za izboljšave na področju učinkovitosti in zmanjševanja emisij," je dodal, in imel še kako prav. To potrjuje stanje avtomobilskega trga ta hip, kjer številni proizvajalci že delajo vzvratne korake glede 100-odstotnega prehoda na električna vozila.
Pri razvoju motorja so imeli pri Mazdi jasen cilj - čim nižja poraba in emisije. Da so to dosegli, so razmišljali povsem drugače, kot je običaj - povečali so prostornino motorja. Agregat s prostornino 3,3 litra je pravzaprav nastal tako, da so 2,2-litrskemu štirivaljniku, ki ga poznamo iz številnih modelov japonske znamke, dodali par valjev. Dizel še vedno deluje z razmeroma nizkim kompresijskim razmerjem 15,2:1, medtem ko sta v zgorevalni komori dva namišljena obroča (oz. žepa), med katerima piezoelektrični injektorji vbrizgavajo dizel, dosegli pa so tudi učinkovitejše mešanje dizla z zrakom.
Zahvaljujoč novemu postopku se gorivo boljše razpršri, kar med drugim poveča tudi skupni izkoristek zgorevanja in samega motorja.
Namestitev večjega motorja je zahtevala daljši motorni prostor, zato je kabina, pomaknjena nazaj, kar pripomore k proporcem, a hkrati nekoliko zmanjša notranji prostor. Zahvaljujoč medosni razdalji 2870 milimetrov je še vedno dovolj centimetrov za kolena potnikov v drugi vrsti.
Pri počasni vožnji čez gorovje Atlas, po grobem kamenju in pesku, pa tudi pri hitrejši vožnji skozi dolge ravne odseke asfaltirane ceste v Sahari, pogosto je bila tudi luknjasta, smo ugotovili, da je kljub serijskemu podvozju na cesti, vožnja zelo suverena, tudi na račun tršega vzmetenja.
Po 36 urah in 1.100 prevoženih kilometrih smo izmerili porabo - 6,7 litra na 100 kilometrov, kar je odlično glede na pogoje na cesti, visoke vzpone, tudi precej veliko potovalno hitrost skozi Saharo, ugodno. Avtomobila nismo "šparali".
Na relacijski vožnji tudi 5 litrov na 100 kilometrov
Na bolj klasičnem, "slovenskem testu" smo se osredotočili na to, kar so nam na prvi vožnji povedali inženirji. Ugotovitve so, da je dizelski šestvaljnik na asfaltu, v mestni vožnji in primestni vožnji res agilen, bolj kot smo bili vajeni od klasičnih dizelskih mazd v preteklosti. Prepričljiv je odziv na pospeševanje. Veliko moči je na voljo takoj v nizkih vrtljajih, še bolj pa smo bili navdušeni nad odzivnostjo v srednih vrtljajih, tudi, ko so digitalni merilniki pokazali številko 4.000 vrt./minuti, je motor še vedno odlično vlekel. Nič čudnega, če je na voljo zares veliko navora, kar 550 Nm in to že med 1.500 in 3.000 vrtljaji. Ne pričakujte sicer športnosti, kot jo premorejo nemški šestvaljni premijci, na primer BMW X3 M40d, kjer je moči več, pospeški pa so boljši. A to tudi ni bil cilj Mazde. Bistvo CX-60 z dizelskim motorjem je zagotoviti nizko porabo goriva. Pospešek CX-60 do 100 km/h v 7,3 sekunde je še vedno odlična številka, tudi največja hitrost 219 km/h.
Osemstopenjski samodejni menjalnik večino časa prestavlja gladko, a če se približujete križišču ali krožišču, lahko postane nekoliko zmeden. Večkrat sem začutil, kako je menjalnik trznil.
Kombinacija skakanja po prometnih mestnih ulicah, primestni vožnji Kamnik – Ljubljana, tudi z bolj živahno vožnjo po avtocesti, prinaša res ugodno porabo plinskega olja. V povprečju je bila poraba 6,2 litra na 100 kilometrov, torej dober liter več kot navaja Mazda v svojih tehničnih podatkih. A to ni bila eko vožnja. Na relaciji Kamnik – Ljubljana je potovalni računalnik ob umirjeni vožnji res pokazal tudi povprečje 5 litrov na 100 kilometrov.
Všeč mi je, da so pri Mazdi ohranili tradicionalni koncept upravljanja s fizičnimi gumbi. Multimedijski sistem s širokokotnim 12-palčnim zaslonom upravljate predvsem z vrtljivim kolescem in pripadajočimi gumbi na sredinskem tunelu. Deluje odlično. Še bolje pa bi delovalo, če bi se med vožnjo lahko dotaknili tudi osrednjega zaslona. Čakamo še na komunikacijo v slovenskem jeziku.
Če upoštevate veliko čelno površino SUV-ja, ki je že na prvi pogled videti ogromen, pa tudi prisotnosti štirikolesnega pogona, če k temu dodamo še velika in široka kolesa ter velikost samega motorja, je rezultat odličen! Takega rezultata nismo vajeni niti pri manjših vozilih s štirivaljnim agregatom.
Hvalimo fizična stikala za prezračevanja, ki se jim je marsikod odrekel. V praksi je upravljanje enostavno, hitro in najvarnejše. Hvalimo tudi gumb za omejevanje vse bolj nadležnih asistentov za vožnjo in varnost.
Tudi na asfaltu se je izkazalo, da je podvozje precej trdo. CX-60 pa vas bo zato nagradil vsaj z nadpovprečno držo v ovinkih. Trše podvozje omogoča minimalne nagibe, zato športni značaj japonskega terenca prav nič ne trpi. Tudi z dizelskim motorjem boste za volanom CX-60 lahko uživali v razumni meri.
Mazda CX-60 ima veliko atributov, ki znajo ob pregovorni zanesljivosti in kakovosti pritegniti marsikaterega kupca, ki je do zdaj posegal po premijskih znamkah. Pika na i je zagotovo šestvaljnik, štirikolesni pogon, pa tudi oprema in ne nazadnje cena, ki je veliko ugodnejša kot pri nemški premijski trojki – X3, GLC in Q5.
Večpredstavnost, dopolnjena z zrcaljenjem pametnega telefona, ni zasnovana tako, da bi jo upravljali samo z gumbi. Vnašanje naslova v navigacijo brez glasovnega upravljanja zahteva nepotrebno veliko pozornosti. Mazda je imela v mislih varnost potnikov, vendar je zapleteno delovanje med vožnjo nekoliko v nasprotju z njihovim namenom.
Preizkušena linija Exclusive line ob kopici standardnih asistenčnih sistemov ponuja odlično usnjeno oblazinjenje s prezračevanimi prednjimi in ogrevanimi zadnjimi sedeži ter številnimi drugim novotarijami, kot je Mazdin sistem Driver Personalisation System (MDPS), ki samodejno prepozna voznika in se mu v nekaj hipih prilagodi. Ključni del je kamera, ki je nevidno nameščena na sredinskem zaslonu in prepozna vsakega vnaprej vnešenega voznika ali voznico, ko sede za volan. Postopek vnosa novega voznika se opravi pri mirujočem avtu in je ob podpori grafičnih navodil enostaven. Na voljo je do šest mest. Shranijo se nastavitve klimatizacije, projicirnega zaslona na steklu in nastavitve zvočne naprave.
Za tovrstne pripomočke pri BMW, Audiju in Mercedes-Benzu plačate konkretno več. Osnovna izvedenka CX-60 stane 49.190 evrov, preizkušani dizelski model s štirikolesnim pogonom ceno dvigne na 62.590 evrov.
Vozim mazde že več kot 35 let in še noben evropski avto me ni preprical da je boljši kot japonc.
"V povprečju je bila poraba 6,2 litra na 100 kilometrov, torej dober liter več kot navaja Mazda v svojih tehničnih …