V zadnjih poplavah je bilo uničenih veliko avtomobilov in njihovi lastniki bodo gotovo potrebovali nova prevozna sredstva. Kaj lahko torej trenutno ob upoštevanju rednih predpisov kupimo za manj kot 20.000 evrov?
Ko bodo zavarovalnice opravile svoje delo in lastnikom izplačale odškodnino za uničene avtomobile, bo seveda prišel čas za nakup nadomestnega avtomobila. Cenovno ugodnejši so sicer rabljeni avtomobili, a marsikdo ima raje novo vozilo, ki pa mora biti cenovno ugodno.
Pod 15.000 evri je suša
Za zgornjo mejo pri pregledu ponudbe avtomobilskih trgovcev z novimi avti smo vzeli 20.000 evrov, saj šele ta pri nas zagotavlja razmeroma spodobno ponudbo. Pod 15.000 evri, kar je bila še pred kratkim povsem razumna zgornja meja za nakup novega avtomobile, namreč ne dobite več prav veliko. Seveda ob upoštevanju standardnih popustov, ki so del cenikov slovenskih zastopnikov.
Te cene so namreč zgolj izhodišče, saj se je z marsikaterim trgovcem mogoče neposredno dogovoriti za precejšnji popust. Poleg tega velja nasvet, da se je tedaj, ko nujno in hitro potrebujemo nov avtomobil za prevoze v službo in po opravkih, dobro ozreti po zalogi prodajalca. Takšen avtomobil lahko namreč razmeroma hitro tudi odpeljemo iz salona. Za avtomobil po lastnih željah bo treba namreč tudi v takšnem primeru dolgo čakati.
Ponudba v cenovnem razponu do 20.000 evrov, ko enkrat sežemo čez 15.000 evrov, je presenetljivo obsežna in pestra. Sicer jo večinoma tvorijo majhni avtomobili, vendar to ni pravilo, saj nekateri proizvajalci v tem razponu ponujajo celo kombilimuzine spodnjega srednjega razreda, na voljo pa je celo nekaj križancev. Kaj torej lahko torej pri nas kupimo za manj kot 20.000 evrov?
Najcenejši je električni
Morda se bo zdelo neverjetno, a najcenejši avtomobil je električni. Gre za citroën ami, ki seveda ne šteje med "prave" avtomobile, saj ga lahko pri nas vozijo že petnajstletniki. Citroën sicer med "pravimi" avtomobili s citroenom C3 seže krepko pod 15.000 evrov, z njim pa se ne približa niti meji 20.000 evrov, saj najdražja različica stane 18.420 evrov. Manj kot 20.000 evrov stanejo tudi manj opremljene različice križanca citroëna C3 aircrossa.
Zanimivo je, da je najbolj dostopen Citroën C3 z 12.810 evri cenejši celo od najbolj ugodnega dacie sandera, za katerega je treba odšteti vsaj 13.990 evrov. Sandero sicer cenovno ne seže preko 16.000 evrov. V območju pod 20.000 evrov se z vsemi svojimi različicami giblje tudi dacia sandero stepway, s spodnjima dvema različicama opreme pa, tudi v sedemsedežni izvedbi, pod mejo ostaja dacia jogger. Enako velja tudi za dusterja.
Precej pestra je ponudba pri Fiatu. V tem območju se namreč gibljejo vse različice klasičnega (ne električnega) fiata 500 in kabrioletne različice fiata 500C, tik pod mejo 20.000 evrov pa je tudi osnovna različica fiata 500X. V tem razponu je z vsemi različicami na voljo tudi fiat panda, v osnovni različici s turbobencinskim ali turbodizelskim motorjem pa celo fiat tipo, tudi kot karavan tipo station wagon.
Pri Fordu je ponudba manj pestra, saj je v tem razponu na voljo le fiesta v osnovni različici connected z 1,1-litrskim bencinskim in 1,0-litrskim turbobencinskim motorjem. Bolj pestra je ponudba korejskega Hyundaija, ki v razponu do 20.000 evrov ponuja vse različice malčka hyundaija i10, nekaj različic hyundaija i20 in križanca bayona ter celo hyundai i30, s katerim sega v spodnji srednji razred. Za manj kot 20.000 evrov lahko kupite tudi vse različice Kijinega picanta in ria ter določene različice stonica.
Mazda za manj kot 20.000 evrov ponuja nekaj različic mazde 2, za 17.500 evrov pa je na voljo osnovni križanec MG ZS standard z 1,5-litrskim bencinskim motorjem. Mitsubishi ima v ponudbi še vedno veteranski space star, ki je v vseh različicah celo cenejši od 15.000 evrov. Manj kot 20.000 evrov pa stane tudi osnovna različica novega mitsubishija ASX. Enako velja tudi za nissan micro. Opel za manj kot 20.000 evrov ponuja vse corse (z izjemo električne), določene različice crosslanda in celo osnovno opel mokko.
Tudi dizel
Pri Peugeotu je za manj kot 20.000 evrov mogoče kupiti slabše opremljene različice peugeota 208 in osnovi peugeot 2008, njegov francoski tekmec Renault pa celo za manj kot 15.000 evrov ponuja bencinskega twinga, za manj kot 20.000 evrov pa vse različice clia razen hibridne. To pomeni, da je za manj kot 20.000 evrov clio na voljo tudi s turbodizelskim motorjem dCi 100. Za manj kot 20.000 evrov so na voljo tudi vse različice suzukija ignisa, prav tako pa tudi večina različic swifta razen najbolje opremljene.
Seznama ponudnikov ugodnih avtomobilov ne bi smelo biti brez Škode, ki za manj kot 20.000 evrov ponuja vse različice fabie razen najbolje opremljene style ter monte carla, poleg tega pa tudi osnovne različice scale. Škoda je tudi eden od ponudnikov najcenejših križancev, saj za manj kot 20.000 evrov lahko kupite osnovno opremljeni kamiq active s 70- ali 81-kilovatnim turbobencinskim motorjem.
Manj kot 20.000 evrov stane v vseh različicah tudi seat ibiza, v osnovni različici hola! Pa lahko za malce manj kot 20.000 evrov kupite tudi križanca arono ali pa celo kombilimuzino spodnjega srednjega razreda leon.
Za manj kot 20.000 evrov so na voljo tudi določene različice Toyotinih ayga-x, yarisa in celo osnovni yaris cross, Volkswagen pa za manj kot 20.000 evrov ponuja polo s 70-kilovatnim motorjem 1,0 TSI ter opremama entry ali life.
Ponudba v razponu do 20.000 evrov je torej precej pestra, čeprav zahteva določene omejitve pri naših željah. Manj avtomobilov pa je na voljo, če bi ga radi kupili za manj kot 15.000 evrov.
Pr teh cenah se ne čudim če je vedno več starih ropotulj na cesti...
em ljudje so brez strehe nad glavo, brez vsega premozenja in vi jim predavate kater avto se dobi za 20jurjeu??? …
Aha,je treba prodat rabljena vozila,pa takoj v akcijo,ej da vam jm.A ne bi ta vozila podarili tistim,ki si ga ne …