Po nevarnih križiščih slovenski izum sveti tudi na železniških prehodih

Foto: Zavarovalnica Triglav
Foto: Zavarovalnica Triglav
S pomočjo slovenskega izuma bi lahko nesreče na prehodih čez železniško progo povsem preprečili.
Oglej si celoten članek

V letu 2016 se je po podatkih slovenske policije v železniškem prometu zgodilo 17 nesreč, v letu 2017  pa se je na železniških prehodih zgodilo 24 prometnih nesreč. Lani so v teh nesrečah štiri osebe umrle, tri so se hudo telesno poškodovale, pet oseb je bilo lahko telesno poškodovanih. V letošnjem letu se je do 3. aprila zgodilo sedem prometnih nesreč, v katerih se je ena oseba lahko telesno poškodovala.

Še posebej nevarna so križišča cest in železniških prog. Po podatkih Slovenskih železnic jih je pri nas 759. Kar 58 odstotkov jih je zavarovanih zgolj z andrejevim križem, torej gre za pasivno varnost in ne zavarovanje s pomočjo avtomatske zapornice ali svetlobne mehanizacije.

Vlak se ne ustavi tako hitro kot avto

Če upoštevamo, da je zavorna pot vlaka, ki vozi s hitrostjo 100 km na uro, dolga okoli en kilometer, potem moramo vedeti, da se lahko za razliko od cestnega križišča izsiljevanje prednosti na železiškem prehodu konča s hujšimi posledicami.

Foto: Gasilska brigada Maribor Vlak trčil v avto

Pri Zavarovalnici Triglav so spodbujeni s projektom COPS@road, pri katerem so uporabili slovensko rešitev mladega inovatorja Petra Koruna vožnje skozi nepregledna križišča, nadaljevali projekt tudi na železniških prehodih. Zavarovalnica Triglav je v sodelovanju z mladim podjetnikom z opozorilnimi sistemi COPS@road že leta 2014 opremila 12 nevarnih cestnih odsekov, kasneje so jih dodali še 12. In rezultati so se pokazali hitro.

Ne nekaterih odsekih nesreč ni več

V povprečju se je število nesreč na 12 sistemih cops@road, za katere so opravili merjenje, znižala za 90 odstotkov. Ne nekaterih lokacijah se nesreče niso več dogajale.

Foto: Zavarovalnica Triglav
 
Sistemi poudarjajo nivojski prehod, opozarjajo voznike na zaustavitev in previdnejše prečkanje železniške proge ter na podlagi podatkov o prometni statistiki, ki jih beležijo enote sistema, omogočajo nadaljnje ukrepe za povečanje varnosti in optimizacijo prometnega režima. Točke, ki jih opremljajo, so pogosto tudi nevarne za tiste voznike, ki se prvič ali redko vozijo po določenih cestah in zaradi vremenskih pogojev ali infrastrukturnih omejitev ne zaznajo, da se bližajo prehodu čez železnico. 

Prav zato so v zavarovalnici prepričani, da lahko nesreče na prehodih čez železniško progo preprečimo z aktivno prometno signalizacijo. Enote sistema COPS@rail zaznajo prihajajoča vozila po cesti in jih z utripalci opozorijo na potencialno nevarnost ob prečkanju železniške proge. Na vsakem prehodu sta postavljeni dve enoti sistema, in sicer na vsaki strani prehoda ena. Vsaka enota vsebuje senzorje, kontrastno tablo in rumene utripalce. Sistem zazna tudi hitrost prihajajočih vozil in jih, če pred prehodom ne upočasnijo, začne opozarjati s povečano frekvenco utripanja. 

Foto: Zavarovalnica Triglav

Aktiven pristop k zmanjšanju prometnih nesreč

"V okviru projekta Skupaj za večjo prometno varnost smo v Zavarovalnici Triglav po 24 postavljenih sistemih Cops@road v preteklih letih podprli še postavitve sistemov COPS@rail na 12 cestnih odsekih, ki prečkajo železniško progo zavarovano zgolj z andrejevim križem. V največji slovenski zavarovalnici tako skladno s svojimi vrednotami, med katerimi sta tudi varnost in odgovornost, aktivno prispevamo k zmanjševanju prometnih nesreč na točkah, na katerih so udeleženci v prometu izpostavljeni hudim poškodbam," je dejala vodja projekta v Zavarovalnici Triglav Ana Cergolj Kebler.

Pogosto ob prometnih nesrečah na železniških prehodih posredujejo tudi gasilci. Gasilci Gasilske zveze Trebnje so v preteklosti že posredovali v tovrstnih prometnih nesrečah. Nekatere so se končale s poškodovanimi udeleženci, druge s smrtnim izidom, vedno pa je nastala velika materialna škoda. Gasilci iz Trebnjega opažajo, da sta najpogostejša vzroka nesreč na železniških prehodih slaba preglednost vzdolžne osi železniške proge in neprevidnost posameznikov. "Zato je pri prečkanju železniškega prehoda bodisi peš bodisi z avtom nujno potrebna pazljivost. Kljub veliki opreznosti pri prečkanju nezavarovanega železniškega prehoda pa se je, preden stopimo ali zapeljemo na železniški prehod, treba dobro prepričati, ali je prečkanje varno," svetuje gasilec Anton Strah.

Foto: Žurnal24 Železniški prehod

Pri Zavarovalnici Triglav so podali še nekaj preventivnih nasvetov voznikom, kako ravnati, ko se bližate železniški progi:

- Upoštevajte prometno signalizacijo in bodite zbrani pri vožnji čez železniško progo
- Izključite glasbo v avtomobilu ali zmanjšajo njeno glasnost,
- Prekinite pogovore po mobilnem telefonu
- Obrišite zamegljena stranska stekla ali jih odprite, da boste vlak jasno videli
- Ne poskušajte obvoziti spuščenih polzapornic
 
V primeru, da vozilo obstane na železniški progi, ga nemudoma zapustite.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 08:50 29. April 2018.

    Vslučaju , da vam motor ugasne na žel. prehodu , dajte v prvo ali drugo in kurbljajte avto , dokler …

  • 07:20 29. April 2018.

    Kdor spregleda prometni znak Andrejev križ ,bo verjetno tudi to spregledal . Se pa strinjam ,da je vsak poizkus reševanja …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.