Evropsko kaprico po pravem premijskem karavanu srednjega razreda smo vsa ta leta lahko tešili le s tremi modeli: audi a4 avant, mercedes benz C T in BMW 3 touring. Gre za avte, pri katerih je prtljažnik manjši kot velevajo standardi golfovega razreda, tudi sedenje zadaj ni nujno razkošje. Zato pa takšni avti ne poznajo kompromisov, ko je potrebno poudariti udobje, občutek kakovosti in natančnost vožnje z nadpovprečno zmogljivimi podvozji in motorji. Pa tudi družino na poti morajo seveda še vedno znati poservisirati.
Prvi pravi naslednik legendarnega 850?
Volvo je večkrat skušal prodreti v to germansko bratovščino, a povsem uspelo mu ni nikoli. Še najbližje je bil na začetku 90. ih z legendarnim 850, medtem ko je recimo prejšnji generaciji V60 zmanjkovalo pri vsebini. A Švedom je zadnja leta močno zrasla samozavest. Pod bogatim kitajskim lastnikom so se razcveteli, aktualna generacija njihovih vozil, narejena na povsem novih platformah, je izrazito všečna in to ne le na izgled. Nenazadnje so lani imeli evropski avto leta XC40 in svetovni avto leta XC60, nekaj kar z različnima modeloma v istem letu ni uspelo še nobeni znamki, kaj šele takšni, ki na leto izdela komaj nekaj več kot 600 tisoč avtov (za tri Revoze).
Karavani že dolgo niso več poglavitno švedsko orožje in kovačnica dobička, a hvalevredno pri Volvu niso pozabili korenin in v tem razredu še vedno vidijo smisel in željo po zadovoljevanju neljubiteljev suvov. V60 je v tem pogledu zelo zanimiv avto, saj še zdaleč ni le pomanjšani V90, pa čeprav sta si karavana na zunaj zelo podobna. Še najlažje ju je moč diferencirati takole - če daje večji V90 več poudarka udobju zadnje klopi, potem je V60 celo izrazitejši pri poudarjanju prtljažnika, manjše zunanje mere pa izkoristi med ovinki.
Prtljažnik
V60 sicer v resnici ni majhen, saj ga je v dolžino kar 4,76 metra, s tem pa je v svojem razredu postal daljši od nemškega tria. In če si v prejšnjem V60 prtljažnik s 430 litri ni niti povsem zaslužil naziva karavana, potem je 529 litrov v novincu občutno več kubature od nemškega standarda.
A še bolj kot litri je pomembna izvedba, na tem področju pa V60 blesti. Prtljažnik je pravilnih oblik in z nizkim nakladalnim dnom ter visoko dvignjenimi prtljažnimi vrati. Pod dvojnim dnom, ki ga je mogoče fiksirati s poceni trikom kljukice na vrvici, je še veliko uporabnega prostora. S stikaloma se v ravnino na mah podereta naslonjali, vse skupaj zabeli še prtljažna mreža, ki jo je mogoče pritrditi tudi povsem za prednjima sedežema.
Zadnji potniki
Zanje je občutno več prostora za kolena in glavo v primerjavi s predhodnikom, tudi ob navzočnosti steklene strehe. Bolj utesnjeno je z gležnji. V60 ni avto, v katerem bi zadaj prevažali razvajenega menedžerja, to mora biti jasno, pa čeprav sta stranska sedeža izrazito udobna, štiriconska klima in tristopenjsko ogrevanje zadnjih sedežev pa le še stopnjujeta doplačljivo udobje. Visok sredinski greben in ozko sedalo pa morebitnemu sredinskemu potniku ne obetata, da mu bo ostala vožnja v lepem spominu. Zanimiva posebnost so bralne lučke, ki jim je mogoče nastaviti svetilnost.
Prednja potnika
Menedžerji v V60 torej sedijo spredaj. In primojdunej, da se imajo fino. Utesnjenost je le navidezna, prostora je dovolj. Spet poudarek na izvrstnem sedenju (udobje pred športnostjo), tako kot je za Volva značilno že leta. Sam volan in armatura sta sicer prilagojena kopija zadnjih volvov razreda 6 in 9, kar pomeni prečiščen in v detajle domišljen dizajn, ki spaja digitalno modernost s spominom na notranjost avtomobilov izpred nekaj desetletij. Odlično na izgled, mestoma malce manj na otip (plastičen občutek stikal in njihovo anemično vrtenje) in še odtenek manj za uporabo (klima se uravnava le prek vmesnika na devetpalčnem palčnem zaslonu).
Se pa opazi, da so posodobili vmesnik, saj deluje hitreje kot pri zadnjih volvih. Ko se ga človek navadi, je zelo intuitiven, s hitrim iskanjem poglavitnih funkcij. Za doplačilo je preveden v slovenščino. Kakovost 360-stopinjske slike parkirnih kamer je nekaj, kar si zasluži globok poklon. Nerazumljivo je doplačilo za Android Auto ali Apple Carplay. 1,5-litrska plastenka bo morala počakati v prtljažniku, za bolj butične količine tekočine ne bo težav.
T6 vedno vleče in rad poskoči
Testni avto je bil še dodaten posebnež, saj ga je poganjal bencinar, edini, ki je za zdaj na ceniku poleg D3 in D4 dizlov. In resnično zna vrniti veselje do bencinskih karavanov. Ima kar 221 kilovatov (310 KM), kar je že raven nemških bencinskih šestvaljnikov. Avto nima težav z vlekom že pri nizkih vrtljajih, pa čeprav delo opravljajo le štirje valji. Tam okoli pet tisoč vrtljajev pa se začuti, kot da je avtu nekdo v sesalne cevi spustil nitrov oksid - takrat šved dobesedno poskoči in se požene v divji dir. Še en deja vu na stare dobre čase s turboluknjami.
AWD Podvozje
V60 ima dvojno prednjo obeso, kar samo po sebi zagotavlja, da v ovinkih ni statist. In res ni, še posebej ker je T6 že serijsko povezan s štirikolesnim pogonom. Karavan zna biti zelo dinamičen, vključno s popadljivimi zavorami. Manjše popuščanje pri takšni vrsti vožnje pokaže le volan, ki ostaja za odtenek premehak oziroma prestreže preveč informacij s ceste, medtem ko podvozje zmore veliko več, kot pa bo velika večina lastnikov kadarkoli želela od avta. Volva sem gnal po raznovrsnih podlagah, avtocestah in naluknjanem podeželju in podvozje se je hkrati z zmogljivostjo izkazalo tudi za zelo udobnega, pa čeprav V60 nima opcije zračnih blažilnikov.
Glede na zmogljivosti motorja se mi je zdela poraba prav dobra, ob klasični vožnji mesto - izven mesta - avtocesta se shaja z dobrimi osmimi litri porabe.
Ne gre mimo dolgega seznama asistenčnih sistemov, ki jim v razredu v tem trenutku ne more parirati noben od konkurentov. A niso le na seznamu, temveč tudi delujejo zelo dobro. Izpostavljam asistenta za vožnjo Pilot Assist, ki zelo razbremeni avtocestno vožnjo.
Končna ocena
Je torej volvo V60 končno tisti model, ki lahko razbije nemški klan? Da, je. Ponuja nekaj svežega, tako oblikovno kot vsebinsko, bolj človeško in manj strogo tehnološko. Morda je tudi zaradi manka dveh valjev za odtenek v ozadju po športnosti, čeprav bi proti takšni izjavi T6 motor odločno protestiral. Vsekakor pa je tudi cenovno zelo vabljiva alternativa. Štirikolesni pogon, avtomatika, veliko udobja in 228 kilovatov v enem najlepših karavanov za 56 tisočakov? Konkurenčno! (Pst, kot je za premijski razred pričakovano, bo menda bo po treh letih cena rabljenega padla že za več kot polovico.)
Podatki o vozilu (volvo V60 T6 AWD Inscription )
Motor: 1.969 cm3, štirivaljni turbobencinar
Moč: 228 kW (310 KM) pri 5.700 vrt/min.
Navor: 400 Nm pri 2.200 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.761 × 1.850 × 1.427, medosna razdalja 2.872
Prtljažnik (v litrih): 529-1.441
Poraba na testu: 8,1 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 171 g/km
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 60.742
Konkurenti: audi A4, BMW 3, mercedes-benz C
PLUSI: nekonfekcijski, videz zunaj in znotraj, udobje, matrični LED žarometi, zmogljivo podvozje, motor, asistenčni sistemi, izkoriščen prtljažnik, cena.
MINUSI: nekaj fizičnih gumbov premalo, občutek cenene plastičnosti pri nekaterih elementih, doplačilo za AA in CP.
Se en volvo za mesarje ,gostilnicarje in kaksnega manj dobrega zdravnika.