Tej težavi ne morejo trenutno ubežati niti "brezemisijska" električna vozila, še več, so lahko še precej bolj izpostavljena kot običajni avti.
Britanska strokovna družba Emissions Analytics je med vožnjo opravila specializiran test meritev, kakšen je izpust trdnih delcev od koles. Ti delci so mikroskopsko majhni v trdni ali v tekoči obliki, so nevidni očem, lahko pa jih vdihavamo, kar povzroča resne zdravstvene težave.
Test so opravili s tipično kombilimuzino na novih in pravilno napolnjenih pnevmatikah različnih znamk.
Tisočkrat višje emisije kot iz izpuha!
Rezultati meritev so alarmantni. Ob kotalenju gumene zmesi po asfaltu se stalno ustvarjajo majhni trdni delci. V posameznih primerih lahko pride do tisočkrat višje koncentracije teh delcev, kot bi jih ustvaril najbolj moderen avto z izgorevalnim motorjem.
Avtorji testa ugotavljajo, da prihaja do še posebej visoke koncentracije delcev gumene zmesi pri premalo napolnjenih pnevmatikah ali pa na bolj grobem asfaltu. Pokazalo se je tudi, da pnevmatike nižjega kakovostnega ranga proizvajajo precej več emisij.
Prav delci PM2,5 s premerom 2,5 mikrometra so največja nevarnost za zdravje ljudi. Izpostavljenost lahko škodi tako dihalnim potem kot srcu, kar dokazujejo številne študije.
Kot trdijo pri Emissions Analytics, so njihovi izdatni testi na različnih vozilih dokazali, da so moderni in pravilno vzdrževani dizli danes pravzaprav zelo čisti. Še več, iz zraka med svojim delovanjem skozi filtre povlečejo več trdnih delcev, kot jih motor skozi izpušni sistem s filtri spusti nazaj v ozračje.
"Prišel je čas, da se prenehamo ubadati samo s tem, kaj prihaja iz izpušne cevi avtov, temveč tudi z emisijami iz pnevmatik in zavor," je študijo komentiral Richard Lofthouse, višji raziskovalec pri Emissions Analytics.
Tako imenovani NEE delci (Non Exhaust Emission) naj bi namreč danes predstavljali že večino emisij pri transportu!
V tem trenutku pa so emisije iz pnevmatik povsem neregulirane. Dejstvo je, da so v zadnjih letih prodajni trend težji suvi in križanci, pa tudi električna vozila. Vse te skupine avtov pa pnevmatike bolj obrabljajo.
dezurni@zurnal24.si
Dodajmo še zavorno olje, zavorne obloge in antifriz, katera brez izjeme vsebujejo vsa vozila, tudi električna.
To so stare zadeve ki jih pozna vsak laik. Žalostno pa je, da strokovnjaki in politiki pristopajo k rešitvam problemov …