Eden od vzrokov, zakaj menjavo pnevmatik zaupati strokovnjakom, in ne "šušmarjem", je nov sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, ki je od lani obvezno vgrajen v vsa nova vozila. Del sistema je ventil s tipali na platišču. Če se pri menjavi poškoduje, je lahko strošek zamenjave vozila velik. Tudi do 120 evrov na posamezno kolo.
S 1. novembrom 2014 je začela veljati nova evropska zakonodaja, ki določa, da mora imeti vsak nov registriran osebni avto oziroma športni terenec s sedmimi sedeži ali manj serijsko vgrajen sistem TPMS - sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah. Že od leta 2012 morajo imeti sicer sistem serijsko vgrajen vsa na novo homologirana vozila.
Foto: Gregor Prebil
Orodje za menjavanje ventila pri pnevmatiki
TPMS naj bi načeloma deloval brez potrebe vzdrževanja, a se za lastnika lahko težave vseeno pojavijo, če je v njegov avtomobil vgrajen t. i. aktivni TPMS, takšnih pa je pravzaprav večina. V nasprotju s pasivnim, kjer računalnik ugotavlja morebiten padec tlaka na podlagi že obstoječih senzorjev za sistema ABS, aktivni sistem deluje s pomočjo lastnih senzorjev, ki so sestavni del ventila na notranji strani platišča.
Poškodovani in narobe nameščeni ventili
Prav zato morajo biti vulkanizerji ustrezno usposobljeni za menjavo pnevmatik. "Obstaja verjetnost, da se pri menjavi pnevmatik ventili poškodujejo, če vulkanizer nima ustreznih orodij in znanja," pravi strokovnjak AMZS Jurij Kočar in pritrjuje, da zaznajo veliko primerov, ko se ljudje odločijo za menjavo pnevmatik pri "šušmarjih." "To je stalnica. Ne zaznavamo le poškodb ventilov. Še večja težav je, ker so ventili pri menjavi nameščeni napačno. Natančno določeno je, kam mora biti nameščen posamezni ventil - ali je to spredaj levo ali desno, oziroma zadaj levo ali desno."
Foto: Gregor Prebil
Ventil pri pnevmatiki
Že pred obvezno uvedbo aktivnega sistema za nadzor tlaka v pnevmatikah, so pri AMZS vulkanizerske delavnice opremili z dodatno opremo za nameščanje ventilov in njihovo umerjanje, ter izvedli vsa potrebna izobraževanja za svoje mehanike. "Pri menjavi pnevmatike je treba biti zelo previden. Omenjeni ventili pa imajo tudi določeno življenjsko dobo. To vemo, ker so nekateri proizvajalci avtomobile z omenjenim sitemom za aktivni nadzor tlaka opremili že v preteklosti. Baterija, se izprazni v petih ali šestih letih,“ pojasnjuje Kočar.
Do 120 evrov za posamezno kolo
Foto: Gregor Prebil
Ventil pri pnevmatiki
Strošek zamenjave senzorja oziroma ventila je velik, od 60 do 120 evrov na posamezno kolo. To pa je tudi cena ob nakupu novih ventilov, v primeru, da kupujemo nova platišča za zimske ali letne pnevmatike, saj serijsko niso opremljene z ventili. "Se najdejo izjeme, ki se odklonilno odzovejo na dodatni strošek ob nakupu ventilov, ampak to predpisuje zakonodaja. V nasprotnem bo svetila opozorilna lučka, avtomobil pa ne bo tehnično brezhiben, lastnik pa ne bo mogel opraviti tehničnega pregleda," pojasnjuje Kočar ter dodaja, da zaenkrat še niso zaznali, da bi se vozniki poslužili nedovoljenih ukrepom, ki bi prevarali sistem.oziroma desno kolo, oziroma zadnje levo, ali desno kolo.
Toda takšno, gospo tudi ta lučka na armatukrki ne bo ustavila, ker tako ne bo vedela kaj to pomeni.
to je res. Res je pa tudi, da sem pred leti komaj ustavil gospo,ki se je ze dolge kilometre vozila …
Očitno ni prav dost folka ki bi mel ta sistem oz tako new avto da bi jih to skrbelo, zakaj …