General Motors bo začel s testiranji brezzračnih pnevmatik v realnih razmerah. Pnevmatike brez zraka bodo namestili na električni model chevrolet bolt, preizkušali pa jih bodo na dotrajanih cestah z veliko luknjami v ameriški zvezni državi Michigan.
Pnevmatike so za GM razvili pri francoskem Michelinu, v serijsko uporabo pa naj bi jih ponudili leta 2024. Razni koncepti pnevmatik brez zraka so znani že dalj časa. Gumarji njihovo prednost vidijo v večji varnosti, saj se ne morejo predreti. Prav predrte pnevmatike so vzrok za številne nesreče. Tovrstne pnevmatike so tudi bolj ekološke, saj jih lahko recikliramo, hkrati pa ne potrebujejo vzdrževanja. Predvsem pa so bolj vzdržljive, tudi na neutrjenih terenih se ne predrejo.
Konceptne pnevmatike brez zraka lahko podpirajo vozilo z uporabo prilagodljivih gumijastih kompozitov z lastno smolo iz steklenih vlaken. Pri Michelinu pravijo, da je vožnja z njimi bolj varna, hkrati pa lahko zmanjšajo uporabo surovin in odpadkov.
Steve Kiefer, višji podpredsednik pri podjetju GM zadolžen za globalno mrežo dobaviteljev je pnevmatiko opisal kot revolucionarno: "Gre za pnevmatiko prihodnosti v avtomobilski industriji, hkrati pa gre za odličen primer, kako lahko skupaj sodelujemo z našimi dobavitelji."
Pri Michelinu trdijo, da se kar petina vseh poškodb pnevmatik zgodi zaradi nepravilne uporabe, na leto pa gre na odpak kar okoli 200 milijonov pnevmatik.
Do zdaj so se največje težave pri pnevmatikah brez zraka kazale v udobju vožnje. Predvsem zaradi manjše stabilnosti pri večjih hitrostih, tresljajih in večjem hrupu kot pri klasičnih pnevmatikah brez zraka.
Tudi za to imajo pri Michelinu rešitev, saj so leta 2017 predstavili koncept pnevmatike brez zraka, poimenovane vision. Pri konceptni pnevmatiki vision je bližje osi satovje gostejše, kar zagotavlja konstrukcijsko trdnost, proti obodu pa redkejše, kar omogoča odzivanje pnevmatike na neravnine.
Kaj pa, ko se ti med lamele nabije sneg in zmrzne?
Policija ne bo mogla več ustavljati vozil z uporabo stingerja.