Sedici je v kombinaciji pogona 4x4 znan kot dober "plezalec“ in kot primeren za ljudi in družine, ki živijo v višje ležečih krajih, ki jih prej pobeli sneg, kot tiste v dolini.
Fiat si je namreč sedici zamislil kot vozilo s pogonom na vsa štiri kolesa s ciljem omogočiti zabavno in varno vožnjo, ki je dostopna pri različicah s 4x4 pogonom in je dobra alternativa avtomobilom C razreda, kot tudi terenskim vozilom.
Oblikovno sicer ne sledi dobrim voznim lastnostim, zato emocij značilnih za Italijane ne vzbuja. Jih je pa po novem nekaj več ob vstopu v vozilo, kjer lahko voznika za dodatnih 590 evrov pričaka multifunkcijski sistem z ekranom občutljivim na dotik, ki poleg poslušanja radia združuje še uporabo mp3 predvajalnika, USB priključka, brezžične povezave in navigacije s priloženimi zemljevidi. Sistem se je na testu med vnašanjem krajem izkazal za nekoliko počasnega, a nas je vedno pravilno in najhitreje popeljal do cilja. Slabša se nam je zdela tudi grafika ekrana.
4x4 pogon med aduti
Adut je pogon 4x4, ki sedicija uvršča med mehke terence. Italijan ima navor v osnovi speljan na prednji kolesni par, voznik pa s pritiskom na gumb sproži delovanje elektronskega krmiljenja sklopke, ki potem glede na situacijo razmejuje navor med obe osi. Možno se je odločiti tudi za fiksno razmerje navora med obema premama. Med testom smo imeli večino časa vključen način pogona na vsa štiri kolesa. Avto je v tem režimu vožnje veliko stabilnejši na cesti. Pri njem prideta do izraza manjša teža in velikost avtomobila, kar na terenu nedvomno šteje. Spolzki tereni mu ne delajo nikakršnih težav, pri večjih "hribolazenjih" pa ga najbolj omejujejo manjše, "le“ 16-palčne pnevmatike (so pa zato stroški ob nakupu novih nižji).
Na asfaltu slabše kot na terenu
Testnik ob vseh dodatkih krepko preseže ceno 20 tisočakov (21.350 evrov), a pri Fiatu nudijo dodatnih 5.000 evrov popusta, s čimer je to eden najbolj dostopnih in uporabnih vozil s pogonom na vsa štiri kolesa. Enakovredno opremljen dizel je dražji za 4.500 evrov, tudi zaradi višjih stroškov vzdrževanja pa je bencinar boljša izbira.
Podatki o vozilu: (Fiat sedici 1.6 16v 4x4 Emotion)
Motor: štirivaljni, bencinski, 1.586 ccm
Moč: 88 kW (120 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 156 Nm pri 4.400 vrt./min
Zmogljivosti: 175 km/h, 11,5 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,5 l/100 km (kombinirano)
Mere D x Š x V (v mm): 4.230 x 1.755 x 1.620, medosna razdalja. 2.500
Prtljažnik: 270/670 litrov
Cena: 17.690 evrov (osnovna)/25.440 evrov (testni)
Čist btw. ko dobite avto na test ga poslikajte ne pol zadnjih 5 minut ko ga je treba vrnit, ker …