Kia z najmanjšim modelom v svoji ponudbi sledi modernim oblikovalskim smernicam, ki njihove modele v tem segmentu uvršča v sam vrh. Časi, ko so se mimoidoči ob pogledu na Kie zmrdovali, so že nekaj časa pozabljeni, z novimi modeli (sportage, venga) pa so se že zavihteli med lepše oblikovane avtomobile.
Dokaz za to je tudi mali picanto, ki bo konkurenco iskal v segmentu mini vozil, kot so renault twingo, chevrolet spark, fiat panda, peugeot 107/citroën C1/toyota aygo, suzuki alto in sorodni duši hyundaiju i10, medtem ko lancia ypsilon in fiat500 cenovno močno odstopata.
Večji, lepši, uporabnejši od predhodnika
Dinamični avtomobil zaznamuje velika odprtina za zajem zraka in razpotegnjena svetila, ki lahko svetijo s pomočjo LED diod. Z boka se dinamičnost nadaljuje, saj se bočna silhueta proti zadku strmo vzpenja, zadek klinaste oblike je spet razgiban, LED diode pri lučeh pa spremljajo obliko pokrova svetil.
Opreme se ne bi sramovali niti prestižnejši
Pri najbogatejšem paketu EX style, ki jo je premogel testnik, voznika razvaja dobra avtomatska klimatska naprava, volan je pravilno odebeljen in posut z uporabnimi stikali za upravljanje z avtoradiem, v merilnikih je nerodno postavljen le gumb za upravljanje s potovalnim računalnikom. Opreme je res veliko, tudi takšne ki je jo najdemo v višjih razredih avtomobilov. Med drugim so prednji sedeži in volan ogrevani, vozniku so v pomoč tudi parkirna pomagala zadaj, motor pa se zažene s pritiskom na gumb. Pogrešali smo le tempomat.
Od prtljažnika ne gre za pričakovati, da bo ugodil vašim počitniškim potrebam, a je tudi 200 litrov za tedenski odhod v nakupovalni center dovolj, še posebej, ker volumen ob podrtju zadnje klopi, ki se zloži vse do prvih sedežev, zraste na največ 870 litrov.
Slabši del avtomobila ostajajo vozne lastnosti. Štirivaljni 1,2-litrski bencinski motor sicer deluje uglajeno, a se je 63 kilovatov v praksi izkazalo za premalo. Korejci sicer navajajo, da avtomobil zmore 171 km/h, a so to skrajne meje, za vožnjo po omejitvah na avtocesti pa „konjenica“ povsem zadostuje. Podvozje je premehko, kar se občuti v ovinkih, ko je nagibanja preveč, prav tako avtomobil odločno preveč „vleče“ iz ovinka. Volan je dober in ponuja prave informacije izpod koles, dobro so odmerjene prestave petstopenjskega menjalnika, ki voznika ne silijo v nenehno pretikanje. Poraba na testnem krogu, ki je vključevala tako mesto, kot avtocesto, je bila ob zmerni vožnji natanko šest litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar je v razrednem povprečju. Pri tem nam je bil v pomoč tudi indikator idealnega prestavljanja, ki ga je premogel testnik.
Tako bogato založen picanto vas bo stal 11.990 evrov, kar je ob sedemletni garanciji in atraktivnem videzu dodaten adut za nakup.
Podatki o vozilu: (Kia picanto 1,2 EX Style)
Motor: 1.248 cm3
Vrsta: štirivaljni bencinski
Moč: 63 kW (85 KM) pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 121 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 6,0 litra/100 km (mešani cikel vožnje na testu), 105 gramov CO2
Zmogljivosti: 171 km/h, 11,4 sekund od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):3.595x1.595x 1.480, medosna razdalja 2.383, prtljažnik (v litrih): 200-870
Cena: 6.990/11.990 EUR (osnovna/testnik)
Pikantni meščan
Test. Preizkusili smo najmanjši Kijin model - picanto v petvratni različici, ki s svojo enoprostorsko zasnovo ponuja veliko prostora tudi za višje in je ob bogati opremi odličen avtomobil za mestno okolje.