Peugeot RXH racionalnejši in predvsem cenejši

Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH
Peugeot je leta 2012 svojo blagovno znamko 508 razširil na hibridni model (HYbrid4) s štirikolesnim pogonom 508 RXH. Hibrid, pa še dizelski, je bil dokaj nenavadna in draga kombinacija, ki je po prodaji zaostajala za glavnimi konkurenti. Ob prenovi je prednji pogon in dvolitrski dizel ob robustnem videzu in povišani odadljenosti od tal, smiselna in skoraj osem tisočakov cenejša ponudba od hibridne.
Oglej si celoten članek

S hibridnim pogonskim sklopom in s štirikolesnim pogonom so Francozi kupcem ponudili ekološko alternativo avtomobilom kot sta opel insignia country tourer in volkswagen passat alltrack. Prodaja tudi zaradi visoke vstopne cene ni bila konkurenčna, zato je povsem logična poteza, da so ob prenovi modela 508 ponudili tudi različico s konvencionalnim motorjem.

Lažji in zato bolj okreten ter agilen

Dvolitrski turbodizel s pogonom na prednji kolesni in serijskim samodejnim šeststopenjskim menjalnikom poleg bistveno nižje nakupne cene in nižjih stroškov vzdrževanja prinaša še ne kratek seznam prednosti pred hibridnim bratom. Karoserija je brez baterije, ki pri hibridu poganja zadnji kolesi, lažja za več kot dvesto kilogramov. To se pozna tako pri vozni dinamiki kot porabi goriva. A še vedno tehta 1,7 tone. Povišana oddaljenost od tal kljub manjku pogona na vsa štiri kolesa omogoča povsem dostojno vožnjo po gozdni cesti. Seveda, če pogoji niso ekstremni.

Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Masivna armaturna plošča je dobila večji in modernejši 7-palčni zaslon na dotik. Zabavno-informacijski sistem smo spoznali že v modelu 308. Ekran je obogaten s kamero za pomoč pri parkiranju in zdaj že uveljavljenim sistemom s 360-stopinjskim pogledom na okolico. Resolucija slike je podnevi dobra, ponoči pa se je treba zanašati na parkirne senzorje.

Testnik se lahko pohvali z bogato opremo za udobje, kot je head-up zaslon, ki ključne informacije za voznika preslikava na vetrobransko steklo. Tu so še učinkovita dvoobmočna klimatska naprava, satelitska navigacija, usnje, polni led žarometi z 44 diodami – teh pri nakupu s stališča varnosti in udobja v nočni vožnji ne gre spregledati, še posebej, ker doplačilo 1.300 evrov ne sme biti pretirano za vozilo tega segmenta.

Standardna pri tem paketu opreme je panoramska streha, premium občutek dajejo usnjeni, električno nastavljivi sedeži, ki ponujajo spominsko funkcijo in tri stopnje ogrevanja, za nameček pa tudi masažo voznikovega hrbta, kar se je na 300-kilometrski testni vožnji poznalo pri manjši utrujenosti.

Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH

V primerjavi s premium nemškimi konkurenti je plastike, predvsem trde, več kot bi se je želeli v takem vozilu, a je vsaj sestavljena dobro in obljublja trpežnost. Razen velikega predala pod naslonom za roko, sem pogrešal odlagališča za telefon in druge drobnarije. Na zadnji klopi in v prtljažniku je prostora dovolj za družinske potrebe, a ne toliko kot v "največjih" predstavnikih D segmenta, kot je škoda superb.  Duh starih časov obujajo nekatera stikala, tudi ekran je manjši, kot to narekujejo najnovejši trendi v avtomobilski industriji, predvsem pri vozilih D segmenta, kamor sodi karavanski 508 RXH. Pozna se mu, da ni med najnovejšimi primerki na trgu, pa čeprav je bil prenovljen.

Samodejni menjalnik so zelo izboljšali

Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Dvolitrski dizel s 180 konjskimi močmi je edina izbira, a ponuja enega boljših razmerij med močjo, porabo goriva in ceno. Povsem dobro se obnese v vsakodnevni vožnji, zato pa manj pri dinamični. Želel bi si še več moči, predvsem pri prehitevanju v klanec, ko je avto polno obtežen. Peugeot je naredil korak naprej pri samodejnih menjalnikih. Za normalno vožnjo je tretja generacija klasičnega šeststopenjskega samodejnega menjalnika udobna, je tih in prijeten za vožnjo, za še nižjo porabo pa bomo morali počakati, da bodo pri Peugeotu predstavili osemstopenjski menjalnik. Prestavljanje omogočajo tudi naperke ob volanu, predvsem pa so prestave dobro preračunane, zato se tudi v načinu samodejno, ne zaganja v visoke vrtljaje. A tudi s šestimi stopnjami zna biti povsem varčen, saj je bilo povprečje porabe na testnem krogu 7,0 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Izpostaviti je treba emisije, ne le CO2, v zrak sicer za tako veliko vozilo izpusti vsega 119 gramov CO2 na kilometer. Pri Peugeotu uporabljajo hišni sistem za zmanjševanje škodljivih delcev NOx, o katerih se v zadnjem času veliko piše in govori zaradi afere Dieselgate. Pri Peugeotu skupaj s Citroënom uporabljajo tehnologijo z načinom združevanja sistema SCR (Selective Catalytic Reductioni) in filtra trdnih delcev (FAP), z dodajanjem aditivov pa je omogočeno zmanjšanje dušikovih oksidov (NOx), nižji so tudi izpusti emisije CO2, zaradi tega je nižja tudi poraba goriva.

Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH

Volan je prijeten na otip, dobro uravnotežen, vožnja z njim na avtocesti ni stresna. V ovinkih nagibanje sicer ni pretirano, a v hitrih ovinkih nos vozila zdrsne. Na avtocesti se počuti kot doma in je kot tak dober poslovni avtomobil. Nasploh je vzmetenje na vseh tipih cest udobno, bolj kot pri večini konkurentov.

Foto: Gregor Prebil Peugeot 508 RXH Zaradi manka štirikolesnega pogona ni bistveno manj uporaben, razen, če ne vlečete za seboj prikolice. Za vleko prikolice so bolj primerna štirikolesno gnana vozila, 508 RXH ima tudi dokaj nizko vlečno moč (1475 kilogramov). Zato pa oddaljenost od tal ostaja enaka 18-4 centimetra, z višjimi robniki nima težav, tudi po gozdni poti se vozi suvereno, saj je podvozje dodatno zaščiteno, prav tako najbolj občutljivi deli karoserije.

Najbolj pomembno pa je, da je cenovno veliko bolj sprejemljiv, saj je v primerjavi s hibridom skoraj osem tisočakov cenejši, robusten in atraktiven videz pa ostaja. Če bi šel še v korak s trendom pri asistenčnih sistemih, ki so danes nujni za D segment vozil, kot je radarski tempomat,  sistem samodejnega zaviranja v sili, konkurenca že uvaja sisteme, ki omogočajo polsamodejno vožnjo.

Podatki o vozilu: (Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 Stop&Start)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1997 ccm
Najvišja moč: 133 kW (180 KM) pri 3.750 vrtljajih
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.823 x 1.525 x 1.864, medosna razdalja 2.817
Najvišja hitrost: 220 km/h
Pospešek: 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 7,0 litra, 119 g CO2/km
Cena (v evrih): 37.953 (testnik)/ 41.068  € (testnik z dodatki) / 33.086 (V primeru Peugeot financiranja)

Plusi: Videz motorne maske, polni led žarometi, udobno vzmetenje, sedeži, pogonski motor.
Minusi: Odlagališča za drobnarije, pomanjkanje najmodernejših asistenčnih sistemov;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.