Napoved, ki je pred dobrima dvema tednoma udarila kot bomba, se je sedaj že uresničila. Koncerna PSA (Peugeot, Citroën in DS) ter GM sta v skupni izjavi v ponedeljek zgodaj zjutraj pojasnila, da so v prevzemu Opla s strani Francozev vključeni tudi britanska sestrska znamka Vauxhall ter finančne storitve, ki jih nudi GM na evropskem trgu. Polovico finančnih poslov bo sicer odkupila banka BNP Paribas SA ter ga upravljala skupaj s PSA. Ta del posla je vreden 900 milijonov evrov, GM pa bo od PSA neposredno prejel 650 milijonov evrov v denarju ter še 670 milijonov evrov v jamstvenih delnicah.
GM, ki je lastniško obvladoval Opel skoraj 90 let, se je odločil za popolno odprodajo evropskega velikana potem, ko Opel niti v 2016 ni dosegel tako želene točke preobrata. Namesto tega je Opel lani še enkrat več (tokrat predvsem po zaslugi valutnih razmerij in brexita) zabeležil izgubo, ki je od leta 2009 nanesla že devet milijard evrov.
Sinergijski učinki združitve francoskih znamk in Opla naj bi znašali 1,7 milijarde evrov na leto, do leta 2020 pa naj bi Opel pričel prinašati dobiček, navaja Bloomberg. Opel naj bi ob tem obdržal prodajo okoli 1,2 milijona vozil na leto, a naj bi postal bolj učinkovit, tudi zaradi bolj razpršene porazdelitve stroškov pri razvoju novih avtomobilov in tehnologij. Prav na nemško znanje in razvoj, ki ga premore Opel, naj bi Francozi veliko računali.
Z združitvijo treh močnih evropskih znamk pod eno streho bi rešili tudi velik problem, ki je po mnenju poznavalcev Opel venomer tiščal navzdol - neizkoriščenost proizvodnih zmogljivosti in to v državah, kjer je delovna sila zelo draga - Nemčija, Velika Britanija ... Zelo verjetne bodo nujne prilagoditve pri delovni sili, kar bo neizbežno prineslo tudi določena odpuščanja.
Dogovor vsebuje še polno različnih členov o medsebojnem odnosu med PSA in GM v prihodnje, med drugim se še naprej zagotavlja podpora avstralski znamki Holden in prodajo sestavnim delom za GM-ovo znamko Buick, ki je za številne svoje modele zgolj preoblekla modele Opla. Obeta se tudi nadaljevanje tehnološkega sodelovanja.
"Prepričani smo, da se bo z našo pomočjo preobrat pri Oplu zgodil veliko hitreje," je v izjavi zapisal prvi mož koncerna PSA Carlos Tavares, ki je francoskega velikana v vsega dveh letih po prihodu z Renaulta z ostrimi rezi in prestrukturiranjem pomagal finančno konsolidirati in mu zagotoviti dobičkonosnost.
Z nakupom Opla je PSA postal drugi največji avtomobilski proizvajalec v Evropi, saj dosega 16-odstotni delež trga. Pred njim je koncern VW (24 odstotkov), na tretje mesto pa je padel Renault.
dezurni@zurnal24.si