Peugeot 3008 je križanec, ki bo konkurenci dal vetra

Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 GT Foto: Saša Despot Peugeot 3008 GT Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 GT Foto: Saša Despot Peugeot 3008 GT Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008 Foto: Saša Despot Peugeot 3008
Peugeot 3008 je novi kompaktni suv, ki namerava s svojim dizajnom, udobjem, tehnološko naprednostjo in konkurenčnimi cenami dodobra prevetriti izredno vroči segment športnih terencev v razredu C.
Oglej si celoten članek

POUDARKI

  • Novi C križanec, ki cilja na nissana qashqaija, renault kadjarja, seat ateco ...
  • Njegove posebnosti so oblika zunanjosti in notranjosti s serijski digitaliziranimi merilniki in možnostjo premijskih dodatkov.
  • Je konkretno daljši od predhodnika, z najdaljšo medosno razdaljo in hkrati nižji ter precej lažji.
  • Želi biti uporaben avto, zato ima spodobno velik prtljažnik, prilagodljivo dno in zlaganje sedežev v ravno dno.
  • Na seznamu lastnosti so najsodobnejša varnostna oprema in možnosti povezljivosti.
  • Še letos naj bi jih prodali 100, prihodnje leto pa 600, s čimer želijo med vodilno trojico v segmentu.

Peugeot 3008 je slab mesec po uradni premieri v Parizu že na voljo slovenskim kupcem. Na salonu v Parizu smo ga tako kot njegovega večjega in bolj družinskega brata 5008 že dodobra pretipali ter preizkusili prednosti tehnologije i-cockpit druge generacije, pogovarjali smo se celo z njegovim produktnim vodjo, Vincentom Heridegom. Sedaj pa je ob prihodu v Slovenijo znanih še več podrobnosti, tudi tista, ki na koncu zanima vsakega kupca - cena. 

Če na hitro povzamemo že znano, Peugeot je kot za stavo tolkel po enem najbolj vročih želez avtomobilske industrije ta hip. Križanci kompaktnega C razreda danes obsegajo že desetino celotnega trga, hkrati pa so nadpovprečno dobičkonosni. Kar je Peugeot skoval, bo za marsikoga prava paša za oči, saj 3008 že z zunanjim dizajnom resnično odstopa od vsega, česar smo bili vajeni doslej.

Terenec, a brez 4x4 pogona

V primerjavi s prvo generacijo 3008, pri katerem zaradi za takratne čase polarizajoče oblike še nismo dobro vedeli, koga vse nagovarja, je novinec precej bolj “artikuliran”, zaokrožen. 4,45 metra dolg avto z različnimi lastnostmi in detajli daje videz postavneža, visok nos z mačjimi očmi in položnim motornim pokrovom le še dodatno nakazuje, da gre za pravega terenca, ki je povrh vsega lahko dvobarvne zunanjosti.

Visoki boki se zaključujejo v odsekanem zadku z markantno vgrajenimi LED lučmi v prepoznavni obliki levje šape. Med dodatki so kontrastni pragovi in terenska zaščita, avto je terensko dvignjen nad tlemi. Skratka, z videzom zelo dobro prikriva eno svojih poglavitnih pomanjkljivosti v primerjavi s konkurenti - da ni na voljo s pravim 4x4 pogonom.

Dodatna digitalizacija, a s povratkom k fizičnim stikalom

Tudi notranjost je zgodba zase. Ko smo ob vožnji zadnjih modelov Peugeota menili, da manjšega volana v serijskem avtu že ni mogoče vgraditi, je 3008 dokazal nasprotno. Volan(ček) je sedaj dodatno še sploščen. Posebnost 3008 je serijski i-cockpit druge generacije, ki ga sestavlja popolnoma digitalizirana instrumentalna plošča pred voznikom, ki si jo lahko voznik prilagaja na zelo različne lične načine. V paketu z navigacijo se pred voznikovimi očmi denimo zelo nazorno in prijazno kaže zemljevid.

Tu je potem od druge opreme dalje še osempalčni zaslon, nasajen na sredinski del armaturne plošče, prek katerega se upravlja z infotainmentom in nastavitvami ventilacije ter vozila. V primerjavi s prvo generacijo i-cockpita, ki je bila deležna precejšnjih kritik zaradi manka fizičnih tipk, novi sistem v tej smeri deluje veliko prijaznejše, saj je pod zaslonom več “letalskih” stikal za vklop najpomembnejših funkcij. Ročica opcijskega avtomatskega menjalnika je bolj podobna vzvodu in deluje sveže originalno.

Uporabna prilagodljivost

Pri uvozniku sicer trdijo, da bo veliko večino kupcev nabral med starejšo publiko, le v manjši meri pa se bodo zanj zanimale družine, a tudi te bodo imele od notranje prostornosti in prilagodljivosti veliko. 3008 ima v osnovi 510 litrov prtljažnika, ki pa se razširi s podiranjem zadnjih naslonjal v ravno dno. Poleg tega ima po višini prilagodljivo dno v prtljažniku ter zelo nizek nakladalni rob. Skupaj z dejstvom, da med zadnjimi sedeži ni “tunela”, je ta lastnost tudi ena najbolj vidnih posledic odločitve, da se odpovedujejo pogonu tudi na zadnji par koles.

3008 kljub temu ni povsem amater na bolj zahtevni podlagi, saj ima lahko za doplačilo vgrajen sistem Grip Control, s katerim prek vrtljivega gumba voznik aktivira enega od petih programov optimalnega razporejanja motornega navora na prednji kolesni par. 

Štiri osnovne opreme in veliko premium dodatkov

Ravni opreme so štiri, razmeroma pa gre za tradicionalno bogato odmerjeno udobje. V opremi access so tako med drugim tempomat, dnevne LED luči, 17-palčna platišča in zunanje svetle obrobe. Še bolj zanimiva je oprema active, ki doda aluplatišča, zadnje parkirne senzorje, notranjo LED osvetlitev, senzorje za delovanje brisalcev in prižig luči, usnjen volan, boljšo avdio napravo z 8-palčnim ekranom na dotik …

Oprema allure je bogatejša za večja platišča in bolj dodelano notranjost z več tehnologije, na vrhu pa je oprema GT s polnimi LED žarometi, številnimi zunanjimi in notranjimi vizualnimi dodatki, alkantaro oblazinjenjem, serijskim paketom varnost (samodejno zaviranje v sili s prepoznavo pešcev, opozorilo na menjavo pasu, nadzor nad mrtvim kotom, opozorilo na utrujenost,  …) in paketom multidrive za izbiro voznih režimov.

Med dodatki so masažni sedeži, ortopedski sedeži AGR,  parfumiranje notranjosti, visokokakovostno ozvočenje, brezžično polnjenje telefona …

Širok razpon moči, ki vpliva tudi na ceno

Motorji so bolj kot ne znani. 1,2-litrski turbobencinar ima moč 96 kW (130 KM) in je na voljo tudi s šeststopenjsko avtomatiko. 121 kW (165 KM) pa ima 1,6-litrski bencinar. 1,6-litrski dizel je na voljo v različici s 73 kW (100 KM) in 88 kW (120 KM), 2,0-litrski dizel pa s 110 kW (150 KM) in 133 kW (180 KM). Slednji je ekskluzivno na voljo za GT opremo. 

Brez dodatnih paketov financiranja se cene po ceniku pričnejo pri 20.390 evrov za opremo access in šibkejšega bencinarja, Dizel starta pri 20.990 evrih. Oprema active je vredna dva tisočaka več, avtomatika pa 1.500 evrov. Oprema allure starta pri 24.190 evrih, polno opremljeni GT z najmočnejšim dizlom pa je ocenjen na 34.890 evrov.

andrej.leban@zurnal24.si

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.