Peugeot 2008 z dizlom prepričljivejši od bencinarja

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Po turbo bencinskem trivaljniku s 96 kilovatov moči (130 KM) smo preizkusili še 1,6-litrsko dizelsko različico štirivaljnika z 88 kilovatov moči (120 KM). Oba s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Dizel prepriča z boljšo odzivnostjo, ne pa tudi s ceno.
Oglej si celoten članek

Od predstavitve modela 208 leta 2012 je Peugeot dramatično izboljšal ugled in svoj položaj v razredu malih kompaktnih vozil, ki jo je še utrdil z modelom malega križanca 2008.

Po predstavitvi modela 2008 so praktično vsi avtomobilisti predstavili svoje različice vozil z dodatno dvignjeno karoserijo od tal in športno-terenskega videza. Peugeot je delo že v prvo naredil tako dobro, da lahko kljub temu vrh s konkurenco drži s prenovljeno različico modela 2008, ki pa je dobil nujno potrebne novosti v obliki asistenčnih sistemov.

Na testu smo imeli z opremo (allure) odlično založenega križanca, ki pa na žalost serijsko ne vključuje sistema za samodejno zaviranje v sili. Ob ugodni ceni 227 evrov, kar je moje priporočilo, se je zanj odločilo le 5,6 odstotka kupcev tega modela. Škoda je, da kupci raje posegajo po doplačilih za barvo. Jih pa zato pri nas veliko v kombinaciji z 2008 izbere navigacijsko napravo (69 odstotkov), avtomatsko dvopodročno klimatsko napravo (32 odstotkov), vsak četrti izbere sistem za izboljšanje oprijema (grip control).

O, tem, kako pomembni so postali sistemi za pomoč vozniku, smo pisali v testu bencinsko gnanega trivaljnika s 96 kilovatov moči (130 KM), ki mu v tokratnem testu ob bok postavljamo dizelsko konkurenco v obliki 1,6-litrsko prisilno polnjenega štirivaljnega motorja z 88 kilovatov moči (120 KM).

Foto: Saša Despot Peugeot 2008

Turbodizel boljši kot bencinski brat

Po prenovi je tudi dizelski motor boljši, čistejši, ugodnejši s stroška lastništva in je del mozaika velikih in dobrih idej, ki jih je Peugeot zložil skupaj v majhnem pakiranju.

Mirno lahko rečem, da se turbodizel 2008 prilega še bolje, kot trivaljnik, ki se je okitil z nazivom mednarodni motor leta v kategoriji motorjev z 1,0- do 1,4 litra prostornine. Dizlu v prid govorijo tudi številke. Kar 68 odstotkov Slovenskih lastnikov 2008 se odloči za dizelski motor in le 32 odstotkov za bencinskega, so nam podatke posredovali pri uvozniku za znamko.

Na dizelskem motorju ob prenovi aktualne generacije modela 2008 ni bilo bistvenih sprememb. Nekoliko so posodobili računalnik, ki je prilagojen vozilu in emisijam, euro6 motor pa opremili tehnologijo selektivne katalitične redukcije (SCR), ki znižuje škodljive dušikove okside (NOx) in trdne delce.

Več navora in nižja manjša goriva

Prednost dizelskega motorja pred bencinskim vidim predvsem v dveh segmentih. Prvi je poraba goriva, v povprečju smo na 100 kilometrov poti s štirivaljnim dizlom porabili za 0,6 litra plinskega olja manj, pri čemer je treba upoštevati, da je tudi dizel cenejši od bencina. Tako bi bil ob enaki uporabi prihranek na gorivu 125 evrov na 10 tisoč prevoženih kilometrov.

Foto: Saša Despot Peugeot 2008

Dizel se je za boljšega izkazal tudi pri pospeševanju z mesta in vmesnih pospeških. Kljub temu, da ima bencinski motor za trivaljnik na razpolago veliko navora, 230 Nm, pa je ta vsaj v nižjih vrtljajih manj izrazit. Bencinski motor je ob samem startu pospeševanja z mesta malo anemičen. Tega občutka dizel ne ponuja, saj pri enakem številu vrtljajev, 1750 v minuti, kot konkurenčni bencinski motor, ponuja še za 70 Nm več navora. Zato je občutek, ko pohodimo stopalko za plin, boljši, avto je bolj odziven, pospeši bolj silovito. Kasneje, ko avtomobil razvije hitrost nad 60 km/h, pa je boljši bencinski trivaljnik, ki stotico doseže tri desetinke sekunde prej.

Bencinski motor je tudi pri avtocestnih križarjenjih z močjo povsem enakovreden, le na vzponih ga zna dizelski brat pustiti za seboj. Je pa zato poraba poraba goriva zelo primerljiva pri 130 km/h.

Tudi ustavljanj na bencinskih postajah bo zelo podobno, saj ima bencinar za pet litrov večjo prostornino posode za gorivo. Hkrati je dizel za 60 kilogramov težji.

Foto: Saša Despot Peugeot 2008 Foto: Saša Despot Peugeot 2008

Emisije, 96 gramov CO2 proti 110 gramov, govorijo v korist dizla, je pa to pri obeh dober rezultat.

Največji minus dizla v primerjavi s primerljivim bencinskim trivaljnim motorjem je cena, ki tehtnico odločitve nagne v prid bencinskega modela. Za 1,6-litrski turbodizel je treba odšteti dobrih 2.300 evrov več. Če se malo vozite, potem je bencinar bolj smiselna naložba, tudi glede stroška lastništva (vzdrževanje vozila na dolgi rok in stroški morebitnih popravil).

Podatki o vozilu: Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start (Allure)
Prostornina motorja: 1560 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 300 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 192 km/h, 9,6 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 5,3 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.159 x 1.739 x 1.556 medosna razdalja 2.537
Prostornina prtljažnika (v litrih): 350
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 96  gramov CO2/km
Cena (v evrih): 21.171 (testni) / 23.854 (testni z dodatki)/ 19.514 (testni v primeru sklenitve Peugeot financiranja)

Plusi: Vozne lastnosti, majhen volan, odzivnost motorja, materiali, izgled;

Minusi: Trda plastika na nekaterih mestih, velika ročna zavora krati prostor med sedežema, cena v primerjavi s primerljivim bencinskim trivaljnikom;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.