Pet zvezdic? Nič proti masi.

Foto: Žurnal24 David proti Goljatu. Tokrat šibkejši ni imel možnosti.
Stara modrost, da je velikost pomembna, se je v primeru trka audija Q7 in fiata 500 izkazala za resnično. Potniki v slednjem bi imeli zelo slabe možnosti za preživetje.
Oglej si celoten članek

Simulacije trčenj, kot jih izvaja organizacija EuroNCAP ter podobne agencije po svetu, pri rezultiranju upoštevajo poškodbe, ki jih avtomobil utrpi ob trčenju z vozilom podobne velikosti in mase. A v praksi se velikokrat izkaže, da zanašanje na pet zvezdic in na vgrajene varnostne mehove niti pri manjših hitrostih ni umestno, saj prav masa in velikost vozil, ki si stojita nasproti, najbolj vplivata na epilog nesreče.


Fiat 500 po trdem srečanju z Audijevim suvom. © ADAC

 
Nenavaden test, ki pove veliko
To dokazuje tudi nedavni poskus nemške avtomobilistične organizacije ADAC, ki je za potrebe obveščanja javnosti med seboj trčila fiata 500, po ocenah EuroNCAP-a enega najvarnejših malih avtomobilov (pet zvezdic, 35 točk), in audija Q7, ki se je na podobnih testih izkazal za povprečno varnega (štiri zvezdice, 30 točk).


Vozili sta čelno trčili pri relativno nizki hitrosti 56 km/h, a je bil rezultat za testne lutke v fiatu vseeno poguben. Kljub sproženim varnostnim mehovom je lutka na mestu voznika v fiatu utrpela zelo močan udarec ob volanski obroč in ob stebriček A. Dodaten minus je bila voznikova blazina, ki se je razpočila in bi lahko dodatno poškodovala potnike. Voznik bi v realnem življenju ob podobnem trku doživel smrtno nevarne poškodbe vratu, nog in prsnega koša, poškodovani pa bi bili tudi potniki na zadnjem sedežu.

Nasprotno pa so lutke v suvu, ki so sicer zaradi nevarnosti prevračanja precej manj varni, kot se njihovi lastniki zavedajo, "doživele" precej lažje poškodbe.

Oglejte si videoposnetek trka:

 

Pomembna tudi oblika
Pri evalvaciji trka je ADAC-ovo osebje ugotovilo, da poleg velikosti in mase na izid trčenja vpliva tudi oblika vozil. Audijev sploščen sprednji del, ki ni prilagojen za izničevanje energije, je dodatno vplival na hude poškodbe nasprotnega vozila. Dodaten faktor pri suvih je tudi velikost njihove maske, ki je v veliko primerih v položaju z glavami voznikov v drugih vozilih.

ADAC opozarja, da je bil nenavaden test jasen dokaz, da ni mogoče primerjati rezultatov varnostnih  trčenj med posameznimi kategorijami. Prav tako pa je test vzpodbudil vprašanja o trenutni metodologiji varnostnih testov, saj ne upoštevajo razlike v velikosti v trčenju udeleženih vozil.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.