Akumulator je pozimi izpostavljen zelo hudim bremenitvam. Ne le, da mu zaradi mraza precej pade kapaciteta in se tudi težje polni, ampak je večja tudi poraba energije. Več energije za svoj zagon potrebuje že motor sam, potem pa so tu še dodatni porabniki, ki jih poleti ni, kakršni so denimo gretje šip ali sedežev in podobno. Prav lahko se torej zgodi, da v akumulatorju zmanjka napetosti.
Poleg tega tudi vozniki do akumulatorja nismo najbolj prizanesljivi, saj od avtomobila pričakujemo enake zmogljivosti kot poleti, hkrati pa vključimo tudi veliko dodatnih porabnikov elektrike. Na kaj bi morali torej biti kot vozniki pozorni, da akumulatorju tudi pozimi podaljšamo življenje?
Vožnja na kratke razdalje
Verjetno ni treba več poudarjati, da kratke vožnje škodijo akumulatorju. Kratke vožnje ga namreč močno obremenijo. Ta za zagon motorja porabi veliko energije, ki je na kratki vožnji ne more nadomestiti z energijo, ki jo v tem času ustvari alternator. Če so ob tem v uporabi še drugi porabniki, kakršna sta avtoradio in gretje sedežev, se poraba elektrike še poveča in prej ali slej je akumulator prazen, avto pa ne vžge. Rešitev: daljše vožnje ali redno polnjenje akumulatorja z zunanjim polnilnikom.
Izključevanje porabnikov
Klasični voznikov spodrsljaj je bil, da je zvečer pozabil na avtomobilu ugasniti luči, zjutraj pa je bil akumulator prazen. To se danes lahko zgodi le še na starejših avtomobilih, saj sodobni luči samodejno izključijo, vendar pa v avtomobilu ostaja še veliko porabnikov, ki lahko postopoma izpraznijo akumulator.
12-voltne vtičnice so lahko aktivne tudi, ko je avtomobil ugasnjen, in če je nanje priključen zunanji porabnik, so pogoji za prazen akumulator izpolnjeni. To velja tudi za porabnike, ki so neposredno priključeni na električno omrežje. Tudi če je poraba elektrike v tem primeru majhna, lahko privede do praznega akumulatorja, če avtomobil dolgo stoji na mestu. Zato je med postankom avtomobila vedno dobro izključiti zunanje porabnike.
Čiščenje akumulatorja
Umazan akumulator se hitreje izprazni ali pokvari. Če je umazan, namreč lahko preko umazanije iz njega teče električni tok in prej ali slej se izprazni. Vozniki bi morali redno skrbeti predvsem , da so čisti električni kontakti, dobro pa je , da zunanjost akumulatorja tudi sicer na vsake toliko časa očistijo.
Dolga nedejavnost
Če avta več tednov ne vžgemo, lahko to škodi tudi akumulatorju. Tudi če izključimo vse porabnike, lahko po daljšem času v akumulatorju že zaradi načina njegovega delovanja pade napetost – se izprazni. Ko voznik po dolgem času spet poskusi vžgati motor, je to lahko za akumulator zelo velik šok, zaradi katerega lahko tudi popolnoma odpove. Temu se lahko izognemo tako, da akumulator vzamemo iz avtomobila in ga priključimo na električni polnilnik s funkcijo vzdrževanja kondicije akumulatorja.
Ignoriranje zgodnjih znamenj
Znaki, da bo akumulator odpovedal, so očitni že veliko preden se to zgodi. Tipični znak za slabo stanje akumulatorja je utripanje lučk na armaturni plošči med zagonom motorja. Znak slabega akumulatorja je tudi počasen in obotavljiv zagon motorja. Stanje akumulatorja lahko preverite tudi tako, da med zagonom motorja vključite zasenčene luči. Če se intenzivnost svetlobe zmanjša, je akumulator v slabem stanju. Če opazite te znake, je akumulator dobro čim hitreje priključiti na zunanji polnilnik.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
Kaj pa električni avtomobili ? Tudi oni imajo pozimi težave s polnjenjem oziroma s kapaciteto akumulatorja .
In najvažnejša stvar: IZKLOPITE START/STOP SISTEM!!!