Osrednji nadzorni računalnik v avtu ECU bo lučko EML (engine managment light) prižgal, ko bo ocenil, da nek del ali sistem v avtu ne deluje pravilno.
Napake, ki se pojavijo, so lahko zaradi množice vgrajenih sistemov in podsistemov najrazličnejših vzrokov, strokovnjak lahko pravega izsledi le ob pomoči testerja, naprave, ki jo priključi na avtomobilski OBD II priključek. Včasih se izkaže, da je lučka zagorela zaradi manj pomembnega vzroka, nasprotno pa je lahko prižgana lučka tudi razlog za takojšnje ukrepanje, saj je mogoče le tako preprečiti veliko škodo in s tem stroške.
To je še posebej nujno, če lučka ni oranžna, temveč rdeča. Takrat je treba avto takoj varno zaustaviti, da se prepreči dodatna škoda. V primeru oranžne lučke je nadaljna vožnja sicer dovoljena, a opozarja na čimprejšnje iskanje težav pri strokovnjaku.
In še en razlog za hitro odpravo napake - prižgana rumena opozorilna lučka na armaturki je lahko razlog, da vam na tehničnem pregledu ne podaljšajo prometnega dovoljenja.
Pet najpogostejših vzrokov za prižig EML, kot jih navaja strokovni portal Carbuyer:
1. Sistem za nadzor emisij
Eden bolj osovraženih, a nujnih sestavnih delov sodobnih avtomobilov. Proizvajalci so morali v zadnjih letih narediti veliko prilagoditev, da so postali avtomobili varčnejši in manj onesnažujoči po eni strani, po drugi strani pa so ohranili iskrivost. V ozadju je stalno iskanje kompromisov. Da motor deluje pravilno, skrbi cela vrsta raznih senzorjev. Ključen pri tem je senzor za kisik, ki meri raven nezgorjenega kisika v izpuhu. Na podlagi meritev motor zazna, če med delovanjem zgoreva preveč ali premalo goriva. Senzorjev kisika je lahko v modernih avtov več.
EML opozorilna lučka zasveti, če senzor daje podatek o preveč bogati ali prerevni mešanici. Lahko pa je krivda v sami odpovedi senzorja. Običajno pomaga reprogramiranje in kalibracija ECU, včasih pa je treba zamenjati senzor.
2. Filter trdnih delcev ali senzor tlaka
Nekateri dizelski avtomobili imajo lastno opozorilno lučko za primer blokade filtra trdnih delcev (DPF), drugi pa se zanašajo kar na EML. Pri slednjih opozorilo zasveti takrat, ko pride do napake pri senzorju tlaka, ki meri učinkovitost delovanja DPF filtra. Filter se lahko sčasoma zasrtpa z neizgorjenimi sajami, še posebej, če dizelski avto uporabljamo le na krajših razdaljah, ker takrat avto ne more samodejno sprožiti programa za izgorevanje saj in čiščenje filtra. Če do te regeneracije ne more priti, zasveti EML opozorilna lučka, pri nekaterih avtih pa ločen znak za napako filtra.
3. Senzor pretoka zraka (mass airflow)
Senzor MAF je bistven za normalno delovanje motorja. Njegove podatke namreč ECU enota uporablja, da lahko izračunava in prilagaja količino goriva, ki ga mora vbrizgati v motorne komore glede na količino zraka. Brez pravih informacij delovanje ni mogoče. Če pride do odpovedi senzorja, potem ECU enota vklopi prednastavljeni rezervni scenarij za delovanje motorja, ki mu odvzame moč in vrtljaje. Takrat je naslednji cilj lahko le še servisna delavnica, na kar opozarja tudi prižgano EML opozorilo na armaturki. Do poškodb senzorja pride velikokrat v mehaničnih delavnicah (ali domačem dvorišču) zaradi nestrokovno (napačno) nameščenega filtra zraka, ali pa da tega filtra sploh ni. Tudi zamašeni filter zraka bo sprožil opozorilo EML.
4. Napaka na vbrizgu
Še posebej pri bencinskih motorjih se napake na sestavnih delih, ki zagotavljajo iskro na vžigalni svečki, kažejo kot EML opozorilo. Pri dizelskih motorjih odpoved grelne čepne svečke običajno pokriva namensko opozorilo.
5. Slabo pritrjen pokrov na rezervoarju
Spada med bolj bizarne razloge za EML opozorilo, zato ga velikokrat serviserji ne prepoznajo, čeprav je kar pogost. Gre za posledico dogajanja v modernih rezervoarjih, ki so s svojo sestavo mnogo več kot navadna plastična posoda z dovodno in odvodno cevjo.
Pri praznenju rezervoarja mora namreč avto vanj spuščati pravšnjo količino zraka, ki nadomešča tekočino. Zato ima rezervoar poseben senzor tlaka. Če ta senzor ni sposoben opraviti natančnih meritev, je to razlog, da zasveti EML opozorilo. Senzor pa je lahko natančen le, če je celotni sistem rezervaorja stoodstotno zatesnjen in da zrak prepušča le skozi za to namenjene odprtine. Slabo privit ali izrabljen pokrovček za gorivo pa to onemogoča, ker skozenj nenadzorovano prepušča zrak.
Res je ne verjamem
Audi A4 2002 1.9 tdi 130km brez potovalnega računalnika nima te tako zloglasne lučke...ko se začne egr ventil mašiti, začne …
izum tople vode ovce neumne