Ford je naročil raziskavo, v kateri je sodelovalo 10.000 oseb iz vse Evrope, njen namen pa je bil ugotoviti razsežnosti nevarnosti prečkanja ceste nepozornih pešcev – vključno s prečkanji zunaj prehodov za pešce.
Večina v raziskavi sodelujočih uporabnikov pametnih telefonov (57 odstotkov) je priznalo, da svoje naprave uporabljajo tudi med prečkanjem ceste in celo zunaj prehoda za pešce, skoraj polovica (47 odstotkov) jih telefonira. Mobilne naprave ali telefone najpogosteje uporabljajo v starostni skupini 18–24 let (86 odstotkov), med prečkanjem ceste jih je v tej starostni skupini telefoniralo 68 odstotkov, 62 odstotkov je poslušalo glasbo, 34 odstotkov je pisalo ali bralo sporočila, kar 22 odstotkov pa je že bilo udeleženih v prometni nezgodi ali se ji je izognilo za las.
Igranje video igric med prečkanjem ceste
“Hoditi po pločniku s slušalkami v ušesih in poslušati glasbo je eno, stopiti na cesto med branjem ali pisanjem sporočil, igranjem igric ali brskanjem po spletu pa je ekstremno nevarno,” je povedal Jim Graham, vodja programa Ford Ford Driving Skills for Life (DSFL), ki je namenjen usposabljanju mlajših voznikov, v obliki praktičnega pouka in spletnega izobraževanja
Skupno je 32 odstotkov pešcev priznalo, da poslušajo glasbo, 14 odstotkov se jih ukvarja s sporočili, 9 odstotkov brska po spletu, 7 odstotkov uporablja družbene medije in 3 odstotki igrajo igrice ali gledajo TV/videoposnetke, medtem ko prečkajo cesto. Večina je priznala, da je takšno ravnanje nevarno, 60 odstotkov pa se jih počuti varneje ob zavedanju, da lahko avtonomna ali delno avtonomna vozila s sodobnimi tehnologijami preprečijo nezgode ali zmanjšajo posledice v primeru neizogibnega trčenja.
Avtomobili pozorni na pešce
Ford je pred kratkim uvedel novo tehnologijo za zaznavanje pešcev, ki pomaga vozniku pri zmanjšanju resnosti nezgod ali mu pomaga, da se trčenju povsem izogne. Pod določenimi pogoji lahko zazna ljudi na cesti ali ob njej in lahko v primeru, da se voznik ne odzove na opozorila, samodejno zavira, če te osebe prečkajo pot vozila.
Sistem stalno obdeluje informacije, ki jih posredujeta na vetrobransko steklo nameščena kamera in radar v odbijaču, ter jih primerja s podatkovno zbirko ‘oblik pešcev’, da ljudi razlikuje od tipičnih predmetov ob robu ceste. Čeprav je sistem izjemno koristen v nepričakovanih situacijah, ne more nadomestiti voznika in ima nekatere omejitve v določenih pogojih, kot so tema, slaba vidljivost in težavni svetlobni pogoji, vremenske razmere in vozila, ki vozijo nasproti, opozarjajo pri Fordu.
To je pa res. Velika večina je zelo neodgovornih sami do sebe. Prečkajo cesto kot kure. Kako naj bodo takšni …
Ravno danes sem se vozil skozi mesto in smo s kolegi ravno to debatirali, da NITI EDEN ne pogleda levo …
To samo po seb ni problem. Problem je da ljudje ne mislijo z glavo. Če misliš z glavo imaš lahko …