Mestno. Najmanjši avtomobili so v preteklosti veljali za preprosto opremljene in ne pretirano zmogljive. Od leta 2007, ko je bila predstavljena prva generacija Hyundaijevega malčka, so se stvari na bolje premaknile tudi v razredu najmanjših vozil.
Že oblika namiguje na več
I10 danes ne želi biti več le poceni. To nakazuje že oblika. Oblikovalci so se potrudili in mu namenili fluidni dizajn. To pomeni aerodinamične linije, stabilnost so mu povečali s širšo postavo, za prepoznavnost so mu dodali LED-svetila. Na zunaj je prijetnejši od večjega i20, občutek za volanom pa je zaradi boljše okretnosti – kolesa so postavljena v sam kot karoserije – celo boljši. Znotraj niti ni več malo prostora, saj je zaradi daljše medosne razdalje in širše klopi zadaj več prostora za kolena in ramena. Odlagalnih površin je dovolj, vanje gredo tudi večje plastenke. Prtljažnik je z 252 litri dovolj velik za tedenske nakupe v trgovini, če podremo zadnjo klop (1.046 litrov), lahko prevažamo kakšen večji kos pohištva.
Kje je zaslon občutljiv na dotik?
Pohvalno je dobil pripomočke za udobnejšo in manj stresno vožnjo. ESP in ročna klima sta sicer del standardne opreme, za večino novotarij, tudi ogrevan volan in sedeža spredaj, je treba izbrati najvišji paket opreme in ceno vsaj 11.290 evrov. Trenutno je med bolje založenimi malčki, a konkurenca na avtosalonu v Ženevi pravkar prikazuje, kaj bo že letos trend najmanjših vozil. I10 več kot klasičnega avtoradia ne premore. Novi twingo bo ponudil cenovno dostopen R-link z velikim barvnim zaslonom na dotik, navigacijo in kamero. Veliki zasloni bodo sestavni del trojčka citroën C1, peugeot 108 in toyota aygo. Povezljivost in digitalizacija sta trend za pridobitev mladih voznikov, saj ti v avtomobilih zahtevajo tehnologijo, ki jo uporabljajo že pri pametnih telefonih.
I10 nas je presenetil na cesti. Na luknjastih cestah je udoben, stabilnost v ovinkih je izboljšana, na avtocesti preseneti z zatesnitvijo kabine in stabilnostjo. Trivaljni bencinski motor ni hrupen in ne povzroča vibracij ter ima celo prijeten glas ob pospeševanju.
Motor: 998 cm3, bencinski, 48,5 kW (66 KM) pri 5.500 vrt.; Navor: 95,2 Nm pri 3.500 vrtljajih
Poraba na testu: 5,9 litra/100 km, izpust 108 g CO2/km
Zmogljivosti: 155 km/h, 14,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: od 8.990 evrov (testnik 10.310 evrov)
AvtoTest
Za zmernih 250 evrov dobimo ogrevan volan in sedeža spredaj, ki pa sta premajhna in na daljših poteh neudobna, v ovinkih pa omogočata premalo bočnega oprijema. Tempomat deluje zgledno, a je del najvišje opreme. Voznikom se ni več treba bati speljevanja na klančini (sistem HAC).
Trivaljnik je v nizkih vrtljajih nekoliko len, v srednjih in visokih zmore veliko. Lahkotno se kosa tudi z avtocesto, kjer porabi dobrih šest litrov, v mestih pol litra manj. Ročni petstopenjski menjalnik je natančen, volan pa informativen.
Z videzom, voznimi lastnostmi, ugodno ceno in petletnim trojnim jamstvom ga uvrščamo v razredni vrh. Kmalu se obeta ofenziva mestnih malčkov z vsebino, ki bo k nakupu avtomobila pritegnila mlade prej kot i10.
Vstopni trivaljnik povsem zadostuje. Srednja oprema (comfort) ne prinaša presežkov. Tehnika (samodejna klima, tempomat, parkirni senzorji, ...) je rezervirana za 1.300 evrov dražji paket. Zaslona na dotik ne pozna.