Naša sogovornika Branka in Sašo živita v blokovski soseski za Bežigradom v Ljubljani, kjer imata tudi službo. Že skoraj štiri leta nista lastnika avtomobila. In po štirih letih se jima to zdi ena najboljših odločitev. Niti pomislita ne, da bi kupila avtomobil. Oba sicer imata vozniški izpit za osebni avtomobil in sta bila v preteklosti tudi lastnika vozila.
Kaos na parkirišču pred blokom
"Ker sva imela oba službo v Ljubljani in ker živiva v predelu Ljubljane, kjer ni garaž, pa tudi na parkiriščih pod zapornico ni zagotovljenih parkirnih mest, hkrati pa oba rada za vožnjo po mestu uporabljava kolo, sva se zavestno odpovedala lastništvu avtomobila," nam je povedala Branka. Dodaja, da kljub temu v slabem vremenu oziroma ko se jima mudi, uporabita avtomobil, vendar si le tega izposodita iz sistema souporabe vozil. "V Ljubljani je na srečo že nekaj časa možno uporabljati storitev Avant2Go, gre za souporabo avtomobila. To možnost kar pogosto izkoriščava in po štirih letih se je pokazalo, da res ne potrebujeva avtomobila. Še več, sploh si ga ne želiva več. Vidiva sosede, ki imajo težave s parkiranjem. Za Bežigradom je to včasih že res pravi izziv," pravi Branka, ki nam je pojasnila, da njen partner Sašo souporablja avtomobil prek aplikacije Avant2Go od leta 2018, sama pa od avgusta leta 2019.
Evidenca stroškov potrdila odločitev
Sašo je na začetku ves čas vodil evidenco stroškov za souporabo avtomobila. Že po prvem letu je izračun pokazal, da jima ostane precej denarja, ker si ne lastita avtomobila. Kot pravi Branka, so vsi stroški souporabe avtomobila zbrani v aplikaciji. Razkrila nama je tudi njuno statistiko stroška mobilnosti. Sama se je na Avant2Go registrirala avgusta leta 2019 in do danes za souporabo avtomobila potrošila 1163 evrov. V tem času je prepeljala 2191 kilometrov, vozilo za souporabo pa je uporabljala 165 ur in 57 minut. Njen partner je v slabih štirih letih za souporabo vozila porabil 2.200 evrov. Vsako leto si pri rent-a-carju izposodita tudi avto za dopust, strošek pa je bil 250 evrov, brez vključenega goriva. Tako je par iz Ljubljane za mobilnost (souporaba avtomobila, najem avtomobila in mestni avtobus) v treh letih in pol čez palec odštel okoli 4.000 evrov, kar je dobrega tisočaka na leto. »Če se le da, najraje uporabljam kolo, vendar pa vedno, sploh v slabem vremenu, to ni mogoče,« pravi Branka.
Tudi na izlete in obiske v Mursko Soboto
Ker nimata otrok, pogosto iz flote električnih vozil izbereta smart forfour, ki je v osnovi manjši in najcenejši, za pot iz Ljubljane na izlet pa vozilo, ki ima daljši doseg. "Odpeljala sva se že v Mursko Soboto in na Češko kočo. V Mursko Soboto sva se odpravila z modelom zoe, ki ima dovolj velik doseg. Težav nisva imela. Tam sva avto parkirala in ga napolnila, da sva se lahko potem zvečer odpravila nazaj v Ljubljano. Gre pa v tem primeru za dnevni najem avtomobila. Vsakič, ko zaključiš rezervacijo, sledi plačilo. Lahko pa avto pustiš parkiran in ne zaključiš rezervacije. Sploh v primeru kratkih najemov, ko greš po nakupih, je boljše avto parkirati in ne zaključiti storitve, saj je to še bolj ugodno. Minimalna cena za souporabo avtomobila je namreč štiri evre," nasvet iz prve roke pove Branka, ki souporablja avtomobil tudi, ko mora na brniško letališče. "Ta opcija je izjemno zanimiva, saj je treba plačati le dodatek v višini petih evrov. Tako pot iz Ljubljane do letališča stane 15 evrov, avto tam pustiš na polnilni postaji, tudi pod streho in nimaš stroška s parkiranjem. Taksi je veliko dražji," dodaja sogovornica, ki nam je pojasnila, da s privajanjem na električna vozila in njihovo polnjenje ni imela težav. "Imeli smo kratek tečaj uporabe. Človek se takoj navadi."
Prostor za izboljšave
S partnerjem vseeno vidita možnosti za izboljšave za ponudnika souporabe vozil. "Zgodi se, da je dež in slabo vreme in avtomobilov zmanjka. Do zdaj se je morda dvakrat zgodilo, da sem morala zaradi tega na avtobus. Sem pa poklicala na Avant2Go, kjer so mi obljubili, da bodo zadevo v najkrajšem času uredili. Predlagam tudi še dodatne izboljšave aplikacije, kjer bi bilo dobro, da navedejo, če je kakšno njihovo vozilo pod zapornico. Nova lokacija je urejena v eni od garažnih hiš trgovine z živili, ki pa je ob nedeljah zaprta."
Branka pravi, da je sicer z urejenostjo in čistočo vozil zadovoljna, verjame pa, da je težko, da bodo prav vsi uporabniki spoštovali pravila. "Tudi nekateri prijatelji souporabljajo avtomobil, vendar pa imajo tudi svoj avtomobil. Sploh tisti, ki imajo otroke. S partnerjem sva se ravno pred kratkim pogovarjala, kako je dobro, da nama ni treba iti k vulkanizerju menjavat letnih gum za zimske. Priznam, da pride dan, ko se mi nič ne da in si mislim, da bi bilo dobro imeti avto, ko pa pridem pred blok in vidim kaos na parkirišču, se takoj spomnim, zakaj ga nimava," pravi Branka, ki prizna, da lahko na račun tega, ker sta se odpovedala avtomobilu, plačata najemnino za stanovanje ali pa si privoščita dopust.
Prihajajo tudi večja, bolj družinsko in poslovno uporabna vozila
Obrnili smo se tudi na ponudnika souporabe vozil Avant2Go in jih seznanili s predlogi za izboljšave, ki nam jih je naštela sogovornica. Zagotovili so nam, da bodo število avtomobilov na lokacijah v prihodnje še razširili, tako s ponudbo kompaktnih in okretnih vozil za hitre skoke po mestu in okolici kot vozil z daljšim dosegom za kakšen izlet ali poslovno pot. "Kmalu (že v prvi polovici 2023) bomo dodali še prostorsko nekoliko večja vozila privlačnega videza, ki bodo ustrezala tudi večjim potrebam družin," so iz družbe odgovorili za zurnal24.
"Sistem souporabe 100 % električnih vozil Avant2Go vse od prvega dne deluje v realnem času, kot storitev, ki je na voljo 24/7. Zaradi tega imamo vseskozi aktivno tudi logistično ekipo, ki skrbi za to, da so vozila na lokacijah na razpolago in v ustreznem stanju (čista z dovolj baterije). Če se zgodi, da na neki lokaciji začne primanjkovati vozil, ekipa takoj odreagira in dostavi nova vozila v roku do 15 minut (odvisno od razmer) – v ozadju imamo tudi računalniško podprt sistem, s katerim glede na trenutno stanje in še nekatere parametre usmerjamo aktivnosti logistične ekipe," pa so nam odgovorili na vprašanje, kaj se zgodi, če uporabnik na lokaciji naleti na prazna parkirna mesta, kjer bi morala biti vozila za souporabo.
Če je le možno, pod streho
V prihodnje se bodo trudili zagotoviti čim več pokritih lokacij, s streho ali v garažni hiši. "Že sedaj je vrsta lokacij pod streho (npr. garažne hiše, lokacija na Dunajski idr.). Osnovni kriteriji za nove lokacije so sicer frekventnost neke lokacije, bližina infrastrukture in povezanost z že obstoječimi lokacijami – če so le-ti izpolnjeni, je 'nadstrešek' seveda dodana vrednost."
Pripravljajo tudi naročniški model, ki bo v zameno za vezavo za neko obdobje omogočal posebne pogoje vožnje in vključitev drugih storitev mobilnosti.
Imajo pa uporabniki Avant2Go ugodnosti pri klasičnem najemu (rent-car) vozila za več dni. "Rezervacijo vozila lahko v okviru klasičnega najema opravijo kar prek aplikacije, s čimer prihranijo čas, potreben za urejanje formalnosti. Poleg tega so cene najema stabilne (in manj odvisne od sezone in trenutnega povpraševanja), vozila pa že vključujejo tudi polno zavarovanje," še odgovarjajo pri podjetju za najem vozil.
Če takole počez računaš,kot je zgoraj navedeno,prideš skozi. Če malo bolj sešteješ,sta pozabila vsaj še kakšnega tisočaka prišteti za najem …
2191 km za 1163€ pomeni 53 centov na km. To je noro drago.
Smiselno bo, ko bo izposoja avta možna v vsaki slovenski vasi, tudi vi Kočevju!