Pametne pnevmatike pomembno skrajšujejo zavorno pot

Foto: Goodyear
Foto: Goodyear
Inovacije na področju naprednih pnevmatik in senzorja ABS omogoča hitrejše zaviranje in varnejše obnašanje avtomobila.
Oglej si celoten članek

Na enem največjih tehnoloških dogodkov v svetovnem merilu sejmu CES v ameriškem Las Vegasu je v zadnjih letih vse bolj v ospredju tudi mobilnost in vse kar je tehnološkega povezano z njo. Med redne razstavljalce sodi tudi Goodyear, ki si je za cilj do leta 2027 zadal prenoviti pnevmatike in mobilnostne storitve ter v vse nove izdelke vgraditi pametne funkcije, podprte s podatki in senzorji.

Goodyear se letos osredotoča na napredne oblike mobilnosti, kot so inteligenca pnevmatik, virtualni razvoj pnevmatik in storitve za upravljalce voznih parkov.

S pravimi informacijami za ABS avto skrajša zavorno pot

Da bi zmanjšali dokaj pogost scenarij nesreč s trkom v zadnji del vozil, sta Goodyear in nizozemska raziskovalna organizacija TNO predstavili krmilnik zavornega sistema proti blokiranju koles (ABS), v katerega sta vključila vključila tehnologijo pametnih pnevmatik (Goodyear SightLine).

Zavorni sistem ABS vozniku pomaga ohranjati nadzor nad krmiljenjem med zaviranjem. Goodyear in TNO sta s skupnimi raziskavami in testiranjem na testnem vozilu dokazala, da lahko izpopolnjen sistem ABS, opremljen z informacijami o vrsti pnevmatik in njihovih značilnostih, potencialno izboljša splošno učinkovitost sistema in skrajša zavorno pot za skoraj dva metra.

Boljše krmiljenje vozila s pomočjo pametnih pnevmatik

Za zagotavljanje nadgradnje sistema pametnih pnevmatik se je Goodyear povezal s podjetjem ZF. Podjetji sta Goodyearovo tehnologijo Goodyear SightLine združili z ekosistemom ZF cubiX. Inovacija zagotavlja prenos podatkov o pnevmatikah in cesti v sistem podvozja, kar omogoča boljšo izkušnjo vožnje z večjim udobjem, zanesljivejšim nadzorom in povečano učinkovitostjo. 

Foto: Goodyear Goodyear

Goodyearova rešitev SightLine zazna že delni akvaplaning in ponudi priporočila za optimalno hitrost za boljši nadzor nad vozilom, programska oprema cubiX pa je opremljena s podatki o pnevmatikah in ob zaznavi povečane nevarnosti akvaplaninga mehanizmu podvozja sporoči korektivne ukrepe za stabilizacijo vozila. Sinergija zmogljivosti Goodyear SightLine in cubiX lahko zagotovi tudi večjo odzivnost vozila, natančnejše in bolj linearno krmiljenje, boljši odziv v zavoju, večjo stabilnost, manjšo delovno obremenitev krmilnika in manj motečih posegov.

Podjetji Goodyear in ZF sta z integracijo sistemov cubiX in SightLine na sejmu CES 2024 prejela častno nagrado za inovacije v kategoriji tehnologije vozil in napredne mobilnosti.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 10:41 11. Januar 2024.

    takole, pejte na avtobus. vsi ki nimate pojma kako se pelje avto. vsemostalim, pa nehite ponujat brezveszne traparije, ki samo …

  • 10:17 11. Januar 2024.

    Najboljši ABS je v nogi pametnega voznika,računalniški pa za butle

  • 07:10 11. Januar 2024.

    Zgrešena smer! Prvo se mora ABS obnašati analogno (zvezno z regulacijo sile stiska) in ne digitalno (primi-spusti-primi-spusti)!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.