Na glasovanju je bil predlog stranke Zelenih, da bi se Nemčija poenotila z ostalim svetom in omejila hitrost na svojih avtocestah. Veljala bi najvišja hitrost 130 kilometrov na uro.
Zeleni in tudi pretežni del strokovne javnosti so nujnost uvedbe omejitve utemeljevali iz različnih razlogov, tako varnostnih kot okoljevarstvenih. Po prepričanju Antona Hofreiterja iz stranke Zelenih bi omejitev prinesla s seboj več varnosti, pa tudi bolj tekoč promet. Ena največjih nevarnosti na avtocesti brez omejitve je, da po enem pasu promet poteka celo pri 250 km/h, medtem ko na pasu poleg hitrosti ne presegajo 130 km/h ali pa v primeru tovornega prometa na štiripasovnicah celo manj.
A nemška velika koalicija, ki jo sestavljajo CDU/CSU kanclerke Angele Merkel in socialni demokrati SPD ob pomoči liberalnih FDP, je gladko zavrnila predlog opozicije in s tem pokopala idejo o omejevanju hitrosti vsaj za naslednjih nekaj let. V koaliciji so utemeljevali, da avtoceste veljajo za najbolj varen tip prometnic in da bi omejitev hitrosti komaj pomagala podnebju, precej pa omejila mobilnost državljanov.
Večina nemških avtocest je še vedno brezplačnih, na 70 odstotkih pa ne velja nikakršna hitrostna omejitev, le priporočena hitrost 130 km/h. Šest odstotkov avtocest je takšnih, na katerih se lahko omejitev prek spremenljive signalizacije uveljavi, ko je potreba, recimo med gostim prometom.
V ozadju tovrstnih debat se seveda krešejo tudi številni drugi interesi. Nemška avtomobilska industrija, ki ima močno podporo kanclerke Angele Merkel, je v ostro proti omejitvam, saj v tem vidijo tudi omejevanje napredka pri razvoju naprednejših vozil in sestavnih delov zanje.
Prav nemška avtomobilska industrija je že pred leti sprejela džentelmenski dogovor, da bodo hitrost v svojih avtih sami od sebe omejevali na največ 250 km/h, čeprav se v zadnjih letih tega dogovora pri številnih modelih ne držijo več.
Po drugi strani je glede na nekatere ankete večina Nemcev prepričanih, da bi morali uvesti omejitev na avtocesti - po poročanju Automobilwoche v eni od anket splošno omejitev na 130 km/h zagovarja okoli 56 odstotkov vprašanih, le 16 odstotkov pa je kategorično proti kakršnemkoli omejevanju.
dezurni@zurnal24.si
v današnjih časih in napredni tehniki-avtih bi pri nas brez problemov zvišali na 160
Aha Germanija news, kako pa kaj v domačih Yugoslaw logih poteka promet ? Brzina potovanja je ponekod enaka kot leta …