Od leta 2007 avtomobilski trg v Evropi pada, na to pa niso imuni niti največji proizvajalci vozil.
"Največji evropski in turški proizvajalci so od leta 2007 pa do danes zabeležili 23-odstotni padec v prodaji luksuznih in namenskih vozil, kar pomeni 12,3 milijona prodanih vozil manj. Francoski trg je padel še bolj, za 28 odstotkov," je za francoski časopis oceno podal avtomobilski analitik Roland Berger.
Po drugi strani je prodaja cenejših znamk, kot so Dacia, Chevrolet, Kia-Hyundai, v Evropi v istem obdobju zrasla za 40 odstotkov, prodaja luksuznih znamk, kot so BMW, Mercedes-benz, Audi, Lexus, Infiniti, pa je padla za 14 odstotkov.
Zaradi slabše prodaje luksuznih modelov in "prevelikih kapacitet proizvodnje" je zdaj pod vprašajem prihodnost desetih tovarn in okoli 80.000 delovnih mest v Zahodni Evropi.
Pet tovarn bi lahko zaprli že v kratkem, dodatnih pet pa v primeru, če se stanje ne izboljša, pojasnjuje francoski ekonomist.
Peugeot Citroën je že najavil zaprtje enega obrata v pariški regiji. Oplove tovarne v sklopu koncerna General Motors (GM) in Fiat so prav tako ogrožene.
"Razen Volkswagna in Forda ostali proizvajalci, kot so GM, Peugeot, Renault in Fiat, beležijo nevzdržno stopnjo produktivnosti, trg pa ne kaže znakov, da bi si opomogel," je še dejal Berger.
Padec petih do desetih tovarn v Evropi
Francoski časnik LaTribune piše, da naj bi v Zahodni Evropi v naslednjih dveh do treh letih zaprli od pet do deset tovarn, v katerih proizvajajo avtomobile, delo pa naj bi izgubilo 80.000 ljudi.
Na zapadu ništa novo...