Leta 2021 smo objavili prve fotografije karavanske astre. Z veliko zamudo je ta, za Opel pomemben družinski model, uradno zapeljal na slovenske ceste. Astra sports tourer, kot se uradno imenuje karavan, prinaša uporabno novost.
Opel je po kombilimunski različici nove generaciji astre zdaj predstavil še karavansko, sports tourer različico. Posebnost je multienergijska platforma, ki omogoča vgradnjo najrazličnejših pogonskih sklopov, na voljo je kot klasični bencinski ali dizelski model, klasični hibrid, prihaja še priključni hibrid in povsem električni model.
Od kombilimuzine je bolj praktična astra prevzela oblikovalski jezik in celoten sprednji del. Prevladuje znana maska Opel Vizor, ki združuje vse potrebne senzorje in tudi zadnjo generacijo Intelli-Lux LED matričnih luči s 168 diodami.
Zadek za velike kose prtljage
Kot zanimivost, tudi zadnje luči so povsem enake, kar je velika posebnost, saj je karavanski zadek vedno oblikovan v korist lažjega nalaganja predmetov, pogosto tudi koles ali drugih večjih rekvizitov. Nakladalni rob je sedaj le 600 mm nad asfaltom. Pri Oplu izpostavljajo tudi možnost dvobarvne kombinacije karoserije.
Razlike med petvratno kombilimuzino in sport tourer različico se seveda kažejo v podaljšani strešni liniji in karavanskem zadku. Karavanska izvedenka v dolžino meri 4,6 metra (skoraj 27 centimetrov več), v širino 1,8 metra in v višino 1,4 metra. Največja razlika je v prtljažnem prostoru. Karavan ponuja 597 litrov tovornega prostora, v primeru podrtja zadnjih sedežev se prostornina poveča na 1634 litrov. V primeru hibrida je prtljažnik še vedno družinsko velik, pravijo pri Oplu (516 litrov/1553 litrov).
Posebnost v prtljažniku
Prtljažnik ima eno posebnost, in sicer premično dno v prtljažniku, ki ga je mogoče nastaviti v visoke in nizke položaje. Lahko se tudi nagne pod kotom 45 stopinj. Poleg tega je mogoče v dvojno dno shraniti izvlečno prekrivalo prtljažnika, ko je premično dno v zgornjem in spodnjem položaju. Ali pa polnilne kable v primeru priključno hibridne ali električne izvedenke. Komplet za popravilo pnevmatik in prva pomoč sta shranjena v predalih pod dnom, ki sta dostopna iz prtljažnika. To pomeni, da ju lahko dosežete, ne da bi morali v celoti raztovoriti prtljažnik. Prtljažna vrata se samodejno odpirajo in zapirajo z gibom noge pod zadnjim odbijačem.
Notranjost, tako armaturna plošča, kot infotainment je že znana iz kombilimuzine. Analogne instrumente je zamenjal kokpit Pure Panel s parom zaslonov. Vendar je dostop do najpogostejših funkcij olajšan s strojnimi gumbi. Na voljo sta tudi head-up zaslon in brezžična povezljivost s pametnimi telefoni prek Apple CarPlay in Android Auto. Opel je razvil tudi lastne anatomske sedeže z lastnim certifikatom nemškega združenja zdravnikov AGR. Lahko jih grejemo, zračimo in masiramo. Zahvaljujoč daljši medosni razdalji naj bi imeli tudi potniki zadaj več prostora za noge.
Pestra izbira pogonskih enot
Pod pokrovom ima enako tehnologijo kot kombilimuzinska petvratna astra. Osnova je bencinski 1,2-litrski trivaljnik z močjo 81 (110 KM) ali 96 kW (130 KM). Kmalu prihaja še hibridna izvedenka z 1,2-litrskim motorjem in 136 KM moči (96 kW). Edini dizelski motor je 1.5 CDTi z močjo 96 KW (130 KM). Za močnejši bencinski motor in tudi dizel je poleg 6-stopenjskega ročnega na voljo še 8-stopenjski avtomatski menjalnik. Na izbiro sta še dva priključna hibrida, katerih srce je motor 1.6 Turbo v kombinaciji z elektromotorjem z močjo 81 kW. Šibkejši ima sistem 132 kW moči (180 KM), močnejši pa 162 kW (225 KM). Vedno v povezavi z 8-stopenjskim avtomatikom. Na elektriko naj bi zahvaljujoč vgrajene baterije s kapaciteto 12,4 kWh zmogla prevoziti 60 kilometrov.
1.100 evrov dodatka
Za opel astro sports tourer je na voljo celoten paket asistenčnih sistemov Intelli-Drive 2.0 s prilagodljivim tempomatom, sistemom za ohranjanje voznega pasu in asistentom za parkiranje. Na izbiro bodo trije nivoji opreme GS, ultimate in GSe, ki je rezerviran za zmogljivejši priključni hibrid. Cene se začnejo pri 25.940 evrov, najdražji model v ponudbi stane 45.190 evrov. Z akcijskim popustom (pogoj je Oplovo financiranje) je cena med 23.013 in 41.382 evri.
Pri uvozniku so optimistični glede prodaje, saj C segment vozil, kamor spada astra, v Sloveniji močno raste (+17,4 odstotka). Vsak peti nov prodan avto je del C segmenta. Načrt je prodaja 450 aster v letu dni, 60 odstotkov prodaje bo obsegala različica sports tourer, ostalo pa petvratna astra, ki je cenejša za 1.100 evrov.
Niokli ne vprašajo strank,kakšen avto si želijo,in to že ni ta
Kot, da ga bo kdo kupil, he-he!
Kak je lepi!