Podatki kažejo, da so najbolj ogroženi otroci v starostni skupini od štiri do sedem let ter od 14 do 18 let, slednji predvsem kot sopotniki v avtomobilih ali na motornih kolesih. Velika večina prometnih nesreč se otrokom sicer zgodi znotraj naselij, dečki pa so bolj izpostavljeni od deklic, še posebej v kategoriji mladih kolesarjev. Okoli tretjino prometnih nesreč, v katerih so udeleženi, zakrivijo otroci sami.
Spodbudna statistika
Podatki sicer kažejo, da se varnost najmlajših v prometu v zadnjih letih izboljšuje. Leta
1970 je tako v Sloveniji umrlo kar 58 otrok in mladoletnikov, leta 2000 pa 26. Lani so statistike
zabeležile najnižje število mladih žrtev na cestah doslej.
Začetek novega šolskega leta znova prinaša spremembe na ceste, ki bodo odslej
polne šolarjev, tudi tistih najmlajših. Zaradi tega policija voznike opozarja na dodatno
previdnost, saj otroci in mladi po dvomesečnem premoru radi pozabijo na nekatera osnovna prometna
pravila.
Prav je, da naučimo otroke pravilnega vedenja v prometu in da jih s svojim zgledom vzgajamo tako, da bodo tudi sami nekoč postali odgovorni vozniki. Predsednik Danilo Türk |
|
Do 15. septembra bodo po vsej državi potekale razne preventivne dejavnosti, ki jih skupaj organizirajo policija, Svet za preventivo v cestnem prometu, ministrstva, AMZS in druge organizacije. Tako bo v prihodnjih dneh na cestah, predvsem v bližini šol in na križiščih na šolskih poteh, opaziti več policistov, pa tudi prostovoljcev, ki bodo skrbeli za varnost šolarjev, obenem pa s svojo navzočnostjo opozarjali voznike na še previdnejšo vožnjo.
Tudi starejše šolarje, ki se v šolo vozijo s kolesi ali celo s kolesi z motorjem, policija opozarja na dosledno upoštevanje cestnoprometnih predpisov, še posebno ker se je po koncu dopustov promet na cestah spet zgostil.
Predsednik pozval k varovanju najmlajših
Na dodatno previdnost je v teh dneh opozoril tudi predsednik države
Danilo Türk, ki je otroke v prometu označil za posebej ranljivo skupino. Otroci
namreč doživljajo cestni promet drugače kot odrasli.
"Težko ocenijo hitrost avtomobilov, in ker so manjši, nimajo pregleda nad položajem v prometu.
Hkrati se vedejo zelo spontano, zato vozniki avtomobilov včasih težje predvidijo njihovo
vedenje," je opomnil predsednik.