Tokrat smo si ga lahko sicer ogledali le na statični postavitvi, a bo novi opel grandland kmalu na voljo. Direktor Oplovega zastopnika v Sloveniji Borut Gazvoda nam je povedal, da bodo prvi primerki v Slovenijo pripeljali že v drugi polovici decembra.
O cenah veliko še niso povedali, zgolj to, da bo osnovni model s blago hibridiziranim 1,2-litrskim trivaljnikom stal 31.990 evrov.
Prodajni načrti v Sloveniji so precej bolj ambiciozni kot doslej. Gazvoda pravi, da se grandland prejšnje generacije ni prav pogosto uvrstil v vrh prodajnih statistik, novi pa naj bi se veliko bolje odrezal. Računajo namreč, da jih bodo prihodnje leto prodali okrog 300, od tega 10 do 15 odstotkov električnih. Računajo tudi na dobro prodajo priključno hibridnih različic.
Trije pogonski sklopi
Opel grandland, ki je v novi generaciji nastal na Stellantisovi skupni platformi STLA medium, zato je v dolžino zrastel za dobrih 17 centimetrov in je nasploh večji od predhodnika. S tem je pridobil dodatna dva centimetra prostora za kolena na zadnji klopi, predvsem pa tudi večji prtljažnik, ki v osnovi meri 550 litrov, po zlaganju zadnje klopi v razmerju 40:20:40 pa se poveča do 1.641 litrov. Predvsem pa je nakladalna površina dolga 1,03 metra, kar omeni, da že v osnovi omogoča prevoz večjih predmetov.
Platforma je v nastala primarno kot električna platforma, ki je v skladu z obvezo, da Opel postane električna znamka. Električni grandland bo imel električni doseg do 700 kilometrov, kar bo odvisno tudi od kapacitete baterije. Na volj bodo namreč tri različice, sprva s kapacitetama 73 in 78 kilovatnih ur, pozneje pa bo na voljo tudi baterija s kapaciteto 97 kilovatnih ur.
Novi so tudi sami električni pogonski sklopi, ki med drugim omogočajo tudi vleko prikolice do največje mase 1.200 kilogramov. Osnovni razpolaga z močjo 157 kilovatnih ur, na voljo bo tudi štirikolesno gnana različica z dodatnim elektromotorjem in sistemsko močjo 240 kilovatov, različica z najmočnejšo baterijo pa bo tudi imela le dvokolesni pogon. V primerjavi s prejšnjo generacijo električnega pogona pa je izboljšana tudi rekuperacija elektrike, ki ji lahko nastavimo tri stopnje.
Za zdaj bodo električni grandlandi sicer v manjšini, veliko več pa pri uvozniku za zdaj stavijo na hibridne različice. Osnovo bo tvoril 48-voltni blagi hibrid s kombinacijo 100-kilovatnega 1,2-litrskega turbobencinskega trivaljnika in starterja-generatorja, ki se bo napajal iz baterije s kapaciteto 0,9 kilovatne ure. Omogočal bo tudi električno vožnjo do hitrosti 135 kilometrov na uro, v mestu pa naj bi do 50 odstotkov voženj potekalo na elektriko.
Više pa se bo uvrstil 143-kilovatni priključni hibrid s kombinacijo 1,6-litrskega turbobencinskega štirivaljnika in elektromotorja, ki se bo napajal iz baterije s kapaciteto 17,9 kilovatne ure. Ta bo lahko predvidoma na elektriko prevozil do 87 kilometrov.
Nova stopnja oblikovnega jezika
Slovensko predstavitev je obiskal tudi Oplov glavni oblikovalec Niels Loeb, ki nam je predstavil oblikovne posebnosti novega opla grandlanda. Pravi, da gre za novo stopnjo oblikovalskega jezika Bold and Pure, so ga napovedali s študijo Experimental pred dvema letoma.
Izpostavlja predvsem novo 3D izvedbo Oplovega vizirja z logom, ki je prvič v Oplovi zgodovini osvetljen. Je tudi središče tako imenovanega kompasa, pri katerem vertikalo predstavlja prelom na motornem pokrovu, ki se preko loga nadaljuje proti tlom, horizontalo pa osvetljena črta, ki izhaja iz loga in se nadaljuje v žaromete v novi matrični izvedbi Intelli-Lux PIxel Matrix HD. Vsak žaromet tvori 25.600 svetlobnih elementov in omogočajo porazdelitev svetlobe z visoko ločljivostjo. Z njimi so, v primerjavi s predhodnimi matričnimi žarometi dosegli 40 metrov daljši svetlobni snop in za 1,8 sekunde skrajšali njihov reakcijski čas
Loeb na grandlandu izpostavlja tudi črno streho, ki je že dolgo časa tipični element Oplovega DNK-ja in pripomore tudi k optičnemu znižanju karoserije. To so dosegli tudi z nekaj razčlenitvami na bokih, razpotegnjenost karoserije pa so poudarili tudi s stebričkom C v obliki plavuti morskega psa.
Na zadku pa osvetlitev ponovi temo prednjih žarometov z dodatkom osvetljenega Oplovega loga. Loeb je izpostavil tudi odsotnost kroma, ki ga nadomešča črna zloščena plastika, izostaja pa tudi večina oznak, z izjemo sprednjega bliska, osvetljenega imena znamke na zadku in imena avtomobila, ki je vtisnjeno v zadnji odbijač.
V notranjosti so se oblikovalci odpovedali širokemu enotnemu panelu Pure Panel in namesto njega ločeno vgradili tanek 10-palčni zaslon instrumentov in16-palčni zaslon infozabavnega sistema. Loeb pravi, da so v notranjosti uporabili tudi veliko toplih materialov, saj v ospredju ni bila toliko ultimativna prostornost kot prijetnost bivanja. Eden od oblikovnih elementov je tudi tako imenovani "detox", izčiščenje oblike z odstranitvijo nepotrebnih elementov.
Loeb pravi, da so precej dosegli tudi z uporabo dekorativne osvetlitve robov in ambientalne svetlobe, ki je na voljo v desetih odtenkih. Njemu najljubši element pa je predal za telefon na centralnem grebenu. Telefona v njem sicer ne morete gledati, vidite pa, da je tam. Napolnjenost baterije pa nakazujeta rdeča in zelena svetloba pokrova. Po kabini so sicer uredili za 36 litrov odlagalnih prostorov, kar je trenutno največ v grandlandovem segmentu, sedeži pa nadaljujejo temo ergonomičnega udobja.
Ne vem zakaj takšen rompompom, gre le za Oplovo verzijo novega Peugeota 3008, ki že par mesecev vozi tudi po …
Za drva pripeljat bo dober...:)
Ha, ha, opel pa vrhunec oblikovanja ! Kot bi trdil, da je na soncu led !