"Dejmo se videt" je pozdrav, ki ga mladi pogosto uporabljajo, zdaj pa je dobil novo razsežnost. Na pobudo Zavoda Vozim, Zavarovalnice Triglav in agencije Yootree Creative so študenti Naravoslovnotehnične fakultete, katedre za oblikovanje tekstilij in oblačil, razvili kolekcijo odsevnih oblačil in dodatkov.
Namen je ozaveščanje mladih o varnosti v prometu, zlasti med uporabniki urbane mobilnosti, kot so e-skiroji in e-kolesa.
Raziskava Zavarovalnice Triglav, v kateri je sodelovalo več kot 800 uporabnikov e-skirojev in e-koles, je pokazala, da se le polovica počuti varne, vsak tretji pa je že doživel nezgodo. Mladi se pri vožnji redko odločajo za varnostne pripomočke, kot so čelade in odsevna oblačila, kar povečuje tveganje za nesreče. Iniciativa "Ne bluzi, z glavo kruzi" zato išče nove pristope k ozaveščanju o varnosti.
Ponavadi predvsem mladostniki med izdelki za več stila ali za več varnosti vedno izberejo prve. Pet različnih kolekcij izdelkov želi dokazati, da lahko mladi z različnimi stili oblačenja najdejo način, kako skupaj s stilom hkrati poskrbeti tudi boljšo opaznost v prometu in s tem lastno varnost, še posebej v prihajajočem času temnejših zimskih mesecev.
Mladim prilagojen pristop k vidnosti v prometu
Pomoč pri ozaveščanju o varnosti in vidnosti mladim ponuja tudi Zavod Vozim, ki se osredotoča na delavnice in dogodke. Kot pravi direktor Zavoda Vozim, David Razboršek, so mladi "pomembni nosilci družbenih sprememb, zato smo jim dali priložnost, da sami ustvarijo oblačila, ki jih naredijo vidne v prometu."
Sodelovanje študentov oblikovanja
Študenti Naravoslovnotehnične fakultete so oblačila zasnovali kot sodobne, atraktivne in varne kose, ki uporabljajo najsodobnejše odsevne materiale. Sara Valenci, asistentka na fakulteti, pojasnjuje: "V kreacije smo vključili odsevno blago, odsevne folije in druge inovativne materiale. Ti so pametno združeni s klasičnimi oblačilnimi materiali, da ustvarijo stil in varnost."
Uspeh na Ljubljana Fashion Weeku
Kolekcija je bila prvič predstavljena na Ljubljana Fashion Weeku, kjer so mladi oblikovalci predstavili svoja oblačila z namenom ozaveščanja o pomenu vidnosti v prometu, kar je ključnega pomena v prihajajočih jesenskih in zimskih mesecih. Študent Anže Orešnik je poudaril: "Naše kolekcije prikazujejo, da lahko vsak posameznik poskrbi za večjo vidnost in varnost, ne da bi pri tem izgubil svoj osebni stil."
Kolekcija, ki je nastala v okviru iniciative, bo z delavnicami in javnimi dogodki širila zavest o pomembnosti varne in vidne urbane mobilnosti med mladimi. Njihov cilj je, da bi izdelki postali del vsakodnevnega stila mladih in jim pomagali pri varnejši uporabi mikromobilnosti.