Odslej test, kako dobro avtomobili vidijo pešce

Foto: Euro NCAP
Foto: Euro NCAP
Euro NCAP z novim letom dohiteva zmogljivosti najbolj varnih avtomobilov, saj uvaja test prepoznavanja pešcev in avtonomnega zaviranja.
Oglej si celoten članek

Pešci so ena najbolj ranljivih skupin v prometu, saj so bili kar v 47 odstotkov vseh smrtnih nesreč v Evropi v letu 2014 prav pešci tisti, ki so jo odnesli najslabše. To je 12.200 smrti!

Na trgu je sicer v nekaterih serijskih avtih že kar nekaj let prisotna tehnologija, ki omogoča prepoznavanje pešcev in samodejno zaviranje v primeru, da voznik tega ne stori sam, a doslej nihče ni neodvisno preverjal, kako učinkoviti so ti sistemi v resnici 

Euro NCAP kot ena najbolj verodostojnih neodvisnih organizacij na svetu s področju razvoja varnih avtomobilov je sedaj razvila protokol, ki ga bodo v redne varnostne teste asistenčnih sistemov uvedli že z letom 2016. 

Odrasel hodi, odrasel steče, otrok se pojavi

Test bo za vsak avto s to tehnologijo predvideval tri različne scenarije, ki so najpogostejši na cesti - odrasli, ki stopijo pred vozilo, odrasli, ki stečejo pred vozilo in otroci, ki se pojavijo izza drugega parkiranega vozila. V ta namen boo uporabljali posebej razvite testne lutke. 

Dobre ocene si bodo prislužili tisti avtomobili, ki bodo sposobni preprečiti pravočasno prepoznati nevarnosti in zavreti še preden pride do trka. To bodo morali biti sposobni do hitrosti 40 km/g. Pri višjih hitrostih med 40 in 60 km/h pa bo moral sistem bistveno zmanjšati hitrost in s tem ublažiti posledice ob trku. Rezultat bo seveda vplival na končno oceno za asistenčne sisteme, s tem pa tudi na število prisluženih zvezdic.

Avtomobili so se morali prilagoditi

Pri Euro NCAP si ne delajo utvar, da zaradi sistema za prepoznavo pešcev ne bo več mrtvih in hudo poškodovanih na cestah, vseeno pa menijo, da bi lahko z množično vgradnjo tega sistema preprečili eno od petih smrti med pešci ter številne hude poškodbe, ki za vedno spremenijo življenja ljudi.

Euro NCAP že od leta 1997 testira pasivno varnost pri trkih s pešci za vsak avto na trgu, s čimer so dosegli, da so današnji avti spredaj veliko "mehkejši" in prijazneje oblikovani v primeru stika s pešcem.

Z letom 2018 pri Euro NCAP napovedujejo tudi teste na prepoznavo kolesarjev, že prihodnje leto pa bodo preverjali tudi varnost dveh novih kategorij otrok v avtu - šest in desetletnikov.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.