Kot sporočajo iz skupine Renault v tem dokumentu na dvajsetih straneh, ki so na voljo v 12 evropskih jezikih, pred evropskimi volitvami nagovarjajo vse akterje evropskega političnega življenja. Ta dokument poziva k evropski mobilizaciji, cilj pa je enotnost pri energetskem prehodu avtomobilske industrije. De Meo želi, da bi obdobje preobrazbe brez primere postalo odskočna deska za industrijsko prenovo v Evropi z razvojem medsektorskega sodelovanja in vodenjem obsežnih projektov med javnim in zasebnim sektorjem. "Z Airbusom smo že pokazali, kaj zmore Evropa. Z okrepitvijo spodbud k sodelovanju bomo našo industrijo usmerili na pot oživitve," pravi šef Renaulta.
Opozoril je tudi na pomen avtomobilskega sektorja ne le za gospodarstvo, temveč tudi za evropski način življenja, ki se danes sooča z neuravnoteženo konkurenco: "Američani spodbujajo, Kitajci načrtujejo, Evropejci regulirajo ".
Kitajci razvijejo avto v letu in pol
V dokumentu so predstavljene tudi nekatere številke, ki lahko ogrozijo delovna mesta v Evropi, kjer je kar 13 milijonov ljudi ali 7 odstotkov evropske delovne sile vključene v avtomobilsko industrijo. 4 % je bil delež kitajskih blagovnih znamk pri prodaji električnih vozil v Evropi, 35 % električnih vozil, prodanih leta 2023 po vsem svetu, je bilo kitajskih. Dokument izpostavlja tudi kitajsko stroškovna prednost v višini 6–7 tisoč evrov pri avtomobilih C-razreda (v povprečju 25 % cene). Na Kitajskem je avto razvit v 1,5 do dveh letih, primerjavi s 3-5 let v Evropi. Hkrati ipozarja na evropski regulativni paradoks, saj je v Evropi vsako leto 8–10 novih uredb, avtomobili so danes za 60% težji avtomobili kot v povprečju pred 20 leti in 50 odstotkov dražji. Hkrati je skoraj dvakrat višja povprečna starost voznega parka (12 let danes, 7 let pred nekaj leti).
Ustanovitev industrijske lige prvakov
Zato so v skupini Renault oblikovali sedem priporočil in osem ukrepov za razvoj resnične evropske industrijske politike, konkurenčne in razogljičene: "Evropa mora izumiti hibridni model", na primer z vključitvijo "200 največjih evropskih mest v strategijo za razogljičenje", z ustanovitvijo "industrijske lige prvakov" za nagrajevanje akterjev, ki so zavezani prehodu, in z vzpostavitvijo "zelenih ekonomskih con", ki bi skoncentrirale naložbe in spodbude za energetski prehod.
Na čelu električne revolucije predsednik Renault Group predlaga tudi začetek desetih velikih evropskih projektov na strateških področjih, ki daleč presegajo zgolj avtomobilski sektor. Tu gre za spodbujanje prodaje majhnih evropskih avtomobilov, pa tudi za revolucionarno dostavo v zadnjem delu poti, razvoj polnilne infrastrukture in tehnologije V2G, povečanje konkurenčnosti Evrope na področju polprevodnikov itd.
V prepričanju, da je "ekološki prehod ekipni šport" in da "bi se lahko bila evropska avtomobilska industrija hitro rešitev za izzive, s katerimi se sooča celina", pismo Luca de Mea Evropi poziva nosilce političnih odločitev, mestne svetnike, evropske državljane, nevladne organizacije in akterje v energetskem, programskem in digitalnem sektorju, da se mobilizirajo in sodelujejo pri ustvarjanju novega ekosistema mobilnosti v Evropi.
ja no povprečen europejec ( ne nek politik ali birokrat ) je karpameten, kar se vidi da najbolj prispeva k …
Ko gre neki civilizaciji predobro, se začne truditi uničiti samo sebe. EU z regulacijami točno to počne. Trudi se zmanjšati …
Kruto ampak resnično, poziva EU k ekonomski uniji....namesto k vojaški v katero se intenzivno preobrazuje...