Ob robu dogodka na Vranskem, ko je pet od sedmih kandidatov za predsednika države sodelovalo v debati o mobilnosti in se na poligonu varne vožnje tudi usedlo v vozila in preizkusilo spretnosti na poligonu, smo ob pogovoru z Milanom Brglezom, Anžetom Logarjem, Janezom Ciglarjem Kraljem, Natašo Pirc Musar in Vladimirjem Prebiličem spoznali, da so v večini pravzaprav veliki zaljubljenci v avtomobile.
Brglezovi niso imeli avtomobila
Milan Brglez nam je tako zaupal, da je bil njegov prvi avto stoenka. "Kupil sem rabljenega. Kolikor sem zaslužil kot študent, sem vložil vanj." Nanj ima lepe spomine, takrat pa je znal sam tudi zamenjati luč, gumo in še kaj. Vozniškega dovoljenja ni opravil takoj po dopolnjenem 18. letu, ampak, ko je bil star 25 let. V prvem poskusu. Drugače pa se je večino otroštva prevažal z javnim prevozom, saj doma niso imeli avtomobila. In, če bo postal predsednik, bo poskušal za službene namene uporabljati vlak. Kot oviro za to vidi varnostno službo. "Moja varnost bo odločala o tem."
Anže Logar ima doma prav poseben avtomobil
Anže Logar sicer prisega na kolesarjenje, kolo uporablja veliko in kot zgled tudi kolesarsko čelado. "Vedno," pravi in dodaja, da tudi pri ženskah ne sme biti to izjema zaradi pričeske. "Danes so na trgu tudi čelade v obliki rute, ki se ob padcu napihnejo kot zračna blazina.« Sicer pa je v pogovoru za zurnal24.si priznal, da je ljubitelj švedskih avtomobilov. Njegov prvi avto je bil volvo 360 GLE, nanj pa ga vežejo izjemno lepi spomini, čeprav je imel katastrofalno lego na cesti. "Švedski avtomobili so mi bili že od nekdaj všeč. V študentskih letih imeti 2.0 injection motor je bilo res nekaj posebnega."
Še večje presenečenje pa je, da imajo Logarji doma kar tri avtomobile znamke Saab, legendarne švedske znamke, ki pa je ni več "med živimi". "Doma imamo tri saabe, 9-5 letnik 2008, 9-3 sport combi letnik 2011", v njegovi lasti pa je že od leta 2004 naprej saab 9-3 aero cabriolet. "To je moj sanjski avto še zdaj, glede na to, da z njim nimam nobenih težav in tudi ne mislim menjavati avtomobila."
Sicer pa tudi on na steni sobe ni imel plakatov z avtomobili, ampak: "Sem imel raje dekleta".
Tudi sam bi rad videl, če bi lahko v vlogi predsednika uporabljal vlak. "Vlak je zame eno od najprijetnejših prevoznih sredstev. V tednu mobilnosti sem uporabljal vlak, če se je le dalo. Edino, kar morajo slovenske železnice narediti, in to je nujno, je, da vzpostavijo delujoč "wi-fi sistem" oziroma omrežje, da bodo lahko potniki na vlaku delali svoje stvari."
Pirc Musar je kupila sanjski motor
Znano je, da je Nataša Pirc Musar strastna motoristka. Pred kratkim je obiskala dirkališče Grobnik, na Hrvaškem. Pravi, da bi morala Slovenija nujno dobiti dirkališče, kjer bi mladi motoristi sproščali adrenalin in da je žalostno, da je Slovenija ena redkih držav v Evropi, ki nima lastnega dirkališča. Sicer pa ima v svoji garaži sanjski motor.
"Sanjski motor sem si kupila prvič v življenju. Kawasaki vulcan S. Zelo, zelo za punce. Iskala sem motor, na katerem sediš dovolj nizko, da imaš obe nogi stabilno na tleh. Prej sem imela BMW GLS 650. Imam 54 let in 200 kg je že težko zadržati, če ti spodrsne. Malo sem bila na prstih. Res sem si želela motor, na katerem se počutim udobno. Preizkusila sem jih veliko, na koncu pa izbrala sanjski motor."
Njen trenutni avto je mercedes-benz all terrain s štirikolesnim pogonom 4matic. "Imam ga zaradi bowlinga, ker je karavan in je zelo prostoren. Sem pa navdušena nad tehnologijo, ki jo avto ima. Drugače pa bi si v življenju želela kdaj privoščiti še kaj bolj športnega. Športen avto, ki potegne."
Njen prvi avto pa je bila bolha – peglezen. Spominja se, da je zanj odštela 400 nemških mark, vozila dve leti in prodala za 700 mark. "Zelo lepi spomini. Z očetom sva ga popravila, prečistila, odstranila korozijo in na koncu še prebarvala. Z njim sem se peljala po Kamniku do Ljubljane, verjetno s prijatelji v Portorož na kavo."
Ob vprašanju, ali je bila bolj fantovski tip, je z nasmehom odgovorila, da imajo tudi punce lahko rade avtomobile in motorje. Vozniški izpit je sicer naredila v prvo, pri 18 letih. "Od nekdaj sem imela rade stvari, ki so hitre. Tudi prvi motor mi je uredil oče. Našel je enega zažganega pony expressa, še s puchovo "mašino", in ga prenovil. To je bil moj prvi motor, še v osnovni šoli." Na steni pa ni imela avtomobilskih plakatov, bolj glasbene, Boney M in ABBA.
Vlak v službene namene, če bo predsednica? "Če se bo le dalo. Verjetno pa pride dražje, če greš na kakšno stvar, ki ni po navodilih varnostnih služb. Sicer se rada vozim z vlakom, z njim sem veliko potovala po Švici, hitro in udobno. Pri nas pa infrastruktura zaostaja. Kupimo nove vlake, ampak železniških tirov ne posodobimo, da bi lahko razvijali hitrosti do 200 km/h. Vsak, ki z avtom pride iz Maribora v Ljubljano v uri in 20 minut in z vlakom potuje dve uri in pol ali tri ure, se vpraša, kaj je narobe."
Cigler Kralj je imel na steni sobe nekaj posebnega
Janez Cigler Kralj se je na začetku svoje vozniške kariere iz Koroške v Ljubljano vozil z yugom koral 65, ki mu ga je podarila mama. Tri leta mu je služil in ga le enkrat pustil na cedilu. "Imel je ročni zaug oziroma čok in je vedno vžgal. Le enkrat na Ravnah, na avtobusni postaji, sem obstal, pa tudi takrat so se zamašile samo bencinske šobe."
Sicer pa je bila prvi avto, ki ga je kupil, ford fiesta. "1.2, bencin. Super je bil, mislim, da je bil 16v. Lep, varčen, hkrati pa odziven, ko je bilo treba. Nisem hiter voznik, rad pa imam dinamično vožnjo. Imel sem ga kot študent, sam sem si ga kupil."
V sobi ni imel avtomobilskih plakatov, pač pa avtomobilski koledar Korošca Aleksandra Praperja, ki je avtomobilski oblikovalec in izdeluje unikatne koledarje.
Tudi njemu vozniški izpit ni povzročal težav. Naredil ga je v prvem poskusu in sicer po 21 opravljenih obveznih urah v šoli vožnje.
Zanimiva je izbira njegovega sanjskega avtomobila. To je velikoprostorec mercedes V, po katerem posegajo velike družine. Družina Janeza Ciglerja Kralja namreč šteje šest članov. "To bi bil že kar prestižen družinski avto, a je za zdaj še nedosegljiv. Še vedno rešujemo stanovanjsko vprašanje, denar vlagamo v obnovo starejše družinske hiše." Sicer pa jim uspe usklajevati življenjske aktivnosti z zgolj enim avtomobilom, čeprav je ob tako velikem številu otrok težko usklajevati šolske, obšolske in vrtčevske dejavnosti.
Vlak? "Če se bo le dalo. Ko smo živeli z družino v Trzinu, sem se v službo in nazaj vozil z vlakom. To je bila mala malica. Zdaj, v Komendi, pa je težje, ker nimamo še povezave z vlakom, po kateri zelo hrepenim. Tudi v globalu rabi Slovenija povezavo letališča in Ljubljane. Če bi imel možnost, bi jo z veseljem uporabljal."
Ciglerja Kralja pa smo vprašali tudi, kakšno je njegovo mnenje o delu od doma, kar močno zmanjšuje obremenitev cest v jutranjih in popoldanskih konicah. »Kot šef bi zagovarjal delo od doma. Kjerkoli bom delal, bom zagovarjal delo od doma. Ko sem bil minister sem skušal s tem močno olajšati življenje v javnem in zasebnem sektorju. Očistil sem nekaj birokratskih zadev, treba pa je to urediti tudi zakonodajno, ker s tem razbremenimo infrastrukturo, ljudje imajo več časa zase in nenazadnje zmanjšamo tudi izpuste. To so same pozitivne posledice.«
Prebiliča so vsi prehitevali
Vladimir Prebilič je dal jasno vedeti, da bo, če bo postal predsednik, uporabljal vlak oziroma električni avto, letal pa na razdalji krajši od 500 kilometrov ne bo uporabljal. Izpit za avtomobil je naredil v prvo, je pa v prvo padel pri izpitu za motor. Njegov prvi avtomobil je bil fičo, zastava 850. "Spomini so fantastični. Dvakrat sem šel z njim po Evropi. To je bilo na začetku 90-ih let. Takoj, ko sem naredil vozniški izpit sem se skupaj s kolegom odpeljal na Češko, Slovaško in naprej. Vsakič za 14 dni, šotor za zadnji sedež in sva šla. Super izkušnja. Malo je bilo žalostno, ker so me vsi prehitevali na avtocesti, ker je bila največja hitrost 100 km/h. Je pa to bilo doživetje. Sam sem vse popravil, nekatere dele sem vozil kar s sabo in nisem imel težav.«
Steno njegove otroške sobe so krasile podobe dirkačev v formuli 1. "Imel sem plakat Ayrtona Senne in Nelsona Piqueta." Sanjski avto, če denar ni ovira? Po premisleku "maserati".
Logar je posebnež tudi po sprenevedanju: "Ja, jest ne vem, komu bo dal Jajo svoj glas na volitvah. On lahko …
Kdor bo volil Logarja, podpira zločinsko semto, zaplinjanje, krajo, zlorabljanje, poniževanje.
kdo že vozi švedske avte?? :)) Ja, tisti, in pa drugi vaški posebneži, kot ste že ugotovili.