Morda se zdi, da so družinski karavani že izven mode. Vse več je enoprostorcev in malih ter srednje velikih športnih terencev, ki ponujajo veliko prostora v potniški kabini. Celo BMW se je uklonil vse bolj popularnemu razredu enoprostorcev in ponudil svojega prvega, BMW serije 2 Active tourer.
Karavan se pelje bolje
Škoda, saj je touring trojka, ki sem jo imel na testu, še enkrat potrdila, da se karavani peljejo neprimerno bolje od enoprostorcev in terencev. Slabost karavanske trojke je utesnjenost na zadnji klopi, je pa prostora v 495-litrskem prtljažniku več kot dovolj za družinsko uporabo, celo steklo vrat prtljažnika se odpira ločeno, prtljažna vrata pa so električna. Uporabnosti torej ne moremo oporekati, a je treba sklepati kompromise.
Ponuja veliko, a ne toliko kot z oznako 320d
Testnik z opremo sport line je bil obut v runflat pnevmatike z 18-palčnimi platišči, pod motornim pokrovom pa se je vrtel biturbo štirivaljni dvolitrski agregat s 105 kilovati moči (143 KM).
Moči je za malenkost več, kot pri vstopnem modelu 316d, a je bolj pomembno to, da ima skoraj za tretjino več navora. Vseeno agregat raje primerjamo z najbolj prodajanim dvolitrskim turbodizlom z oznako 320d, ki postreže še z 30 kilovati moči več (skupaj 184 KM) in še z 60 Nm več navora (skupaj 380 Nm).
318d v praksi obljublja več kot na papirju, a še zdaleč ne toliko, kot 320d, ki je lahko že mala zverina, če ga v roke dobi dober voznik. 318d ni pohleven, a smo v BMW navajeni, da nas vozilo med prehitevanjem tovornjaka iztresli v slogu rakete, tu pa je moči za močan sunek v hrbet vseeno nekoliko manj. Srednje močni dvolitrski turbodizel označujem zato za dober kompromis med nizko porabo in dinamiko vožnje.
Hiter pa je ...
Pri BMW obljubljajo kombinirano porabo 4,7-litra na 100 prevoženih kilometrov, kateri se nismo približali. Na testnem krogu je potovalni računalnik pokazal porabo 6,2 litra, v programu Ecopro, ki močno oklesti vozno dinamiko vozila, se lahko vozimo tudi z liter nižjo porabo.
Cena za dva karavanska golfa
BMW serije 3 je odličen avto, to sem zapisal že večkrat, seveda je tudi cena primerna, in ta ne navduši. Z oznako 318d na zadku karavan stane najmanj 36.400 evrov, z vsemi doplačili (ksenon, samodejni menjalnik steptronic, slovensko branje menijev navigacije in navigacija, športna sedeža spredaj, business paket, …) , se ustavi na vrtoglavih 48.837 evrih, in to brez tempomata! Za ta denar v Volkswagnovem prodajnem salonu kupec dobi skoraj dva karavanska golfa z dvolitrskim turbodizelskim agregatom in šeststopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom.
Podatki o vozilu (BMW 318d Touring (sport line)
Motor: turbodizelski, 1.995 ccm
Največja moč: 105 kW (143 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 320 Nm med 1.750 in 2.500 vrtljaji
Zmogljivosti: 210 km/h, 9,2 sekund od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,2 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: 36.400 evrov / 48.837 evrov (osnovni testni/ testni z doplačili)
Prednosti: vozne lastnosti, samodejni menjalnik, lega, uporaben prtljažnik
Minusi: glasen turbodizel ob zagonu, cena, ...
Taprav dec se ne zajebava in kup 330d, ker ve zakaj se splača vzet šestavljnik pri bmwju.