Odgovor na vprašanje, koliko moči zares potrebuje vaš avto

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Nemški avtomobilski klub ADAC je preskusil, koliko moči avtomobili zares potrebujejo za varno pospeševanje. Kdaj je torej moči preveč ali premalo?
Oglej si celoten članek

Vsi vozniki vedo, da močan motor avtomobilu vedno zagotavlja več zanesljivosti in varnosti od šibkega. Predvsem pa to velja za prehitevanja in podobne manevre, pri katerih si od avtomobila želimo dovolj poskočnosti.

Velika odzivnost je prednost električnih avtomobilov, saj njihovi motorji ne potrebujejo zadostnih vrtljajev, da razvijajo dovolj navora za solidne pospeške, ampak je soliden navor na voljo v trenutku, ko voznik pritisne pedal plina. A to je tudi razlog, da imajo močni električni avtomobili, kakršni so tesle in podobni, tako silovite pospeške, da so lahko za neizkušene voznike že nevarni.

Foto: ADAC avtomobil, moč motorja

ADAC je primerjal pospeške skoraj 600 vozil vseh tipov in ugotavljali, koliko moči avtomobil zares potrebuje, da se lahko tekoče vključuje v promet in ne postane ovira. Pri tem se je pokazalo, da  izjeme tudi v tem primeru potrjujejo pravilo. Za najcenejši električni avtomobil, dacia spring, se je namreč izkazalo, da nima dovolj moči, da bi se lahko varno vključil v promet na avtocesti.

Praviloma je dovolj že osnovni motor

Primerjava je pokazala, da sicer v vseh avtomobilskih segmentih za zadostno pospeševanje praviloma zadostuje že osnovni motor, vendar pa so nekatera vozila podhranjena, ko gre za bolj zahtevne situacije. Pri primerjavi niso toliko upoštevali pospeškov do 100 kilometrov na uro, ampak bolj prožnost motorja med 60 in 100 kilometri na uro.

Zmogljivosti za zadostno vlečno moč so v veliki meri odvisne tudi od mase avtomobila, ki je težko breme predvsem za električne avtomobile. Večina je zaradi velikih baterij namreč zelo težka, kar tudi pojasnjuje trend, da njihove moči postajajo vse večje.

Foto: ADAC avtomobil, moč motorja

Koliko moči pa različno težki avtomobili torej potrebujejo za varne pospeške? Ne glede na to, če gre za bencinske, dizelske, hibridne ali električne avtomobile, je to sicer odvisno tudi od voznikovih želja ali potreb, a določena pravila o najmanjši potrebni moči obstajajo. Pri ADAC so naredili tabelo najmanjših zadostnih moči, ki naj bi jih imeli različno težki avtomobili.

Koliko moči za kakšno maso?

Za varne pospeške avtomobila z maso nad 1.000 kilogramov po mnenju ADAC zadostuje moč 59 kilovatov oziroma 80 'konjev', za avtomobil z maso najmanj 1.250  je zadostna moč 74 kilovatov oziroma 100 'konjev', za poldrugo tono zadostuje moč 88 kilovatov oziroma 120 'konjev', za 1.750 kilogramov težak avtomobil pa moč 103 kilovatov oziroma 140 'konjev'.

Če avtomobil tehta dve toni, potrebuje moč vsaj 118 kilovatov oziroma 160 'konjev', za 2.250 kilogramov pa je dovolj moč vsaj 132 kilovatov oziroma 180 'konjev'. Poltretjo tono težak avtomobil pa potrebuje moč vsaj 147 kilovatov oziroma 200 'konjev'.

Dobra novica je, da tem kriterijem zadostuje večina avtomobilov na trgu, veliko znamk pa že v osnovi ponuja veliko višje moči od omenjenih, zaključijo poročilo pri DDAC.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 11:35 2. April 2024.

    " 2 sta z mesta " = tabol & obvezn na shtrom 🤦‍♂️

  • 09:52 2. April 2024.

    Uf spet “strokovnjaki“ na portalu.Zakaj ne vprašate raje kakšnega realy šoferja,oni vejo kakšna mora biti mašina

  • 09:01 2. April 2024.

    no novinarji, zdej pa pejte brat svoje članke ... pospeši od nič do sto v prijetnih in krasnih par sekundah. …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.