Od umetnega goriva do prozornega sedeža

Foto: Youtube
Foto: Youtube
V letu 2012 so inženirji in avtomobilski proizvajalci predstavili številne tehnologije, ki bi utegnile v bližnji prihodnosti postati resničnost, nekatere, kot prva zračna blazina za pešce, pa so na voljo že danes. Pripravili smo pregled nekaj najbolj zanimivih izumov in tehnologij leta 2012.
Oglej si celoten članek

Japonci izumili prozorni sedež
Japonci so izumili poseben sistem, ki povezuje ekran s kamero. Načrt je narediti avtomobil, ki je znotraj povsem prozoren. Vodja razvoja Masahiko Inami pojasnjuje, da tehnologija temelji na sistemu, ki povezuje ekran in kamero.

Videoposnetek s kamere na avtomobilu se s pomočjo zrcala projecira na zadnje sedeže. Video obdela računalnik, voznik pa ob pogledu na ekran vidi tisto, kar je v resnici za vozilom. Voznik ima pri tem občutek, da so sedeži prozorni, kot pojasnjuje izumitelj, pa ima voznik tudi boljši občutek za globino. Znanstvenik dodaja, da je zdaj v razvojnem načrtu dodelava tehnologije, končni cilj pa bo brezhibno delovanje sistema, ki bo vozniku ponudil občutek prozornosti in s tem boljši pregled nad dogajanjem za vozilom in posledično varnejšo vožnjo.

Foto: Volvo Volvo V40 Prva zračna blazina za pešce
Volvo je na avtosalonu v Ženevi razkril povsem novi model V40, ki kot prvi pod motornim pokrovom vključuje zračno blazino, namenjeno pešcem. Pri Volvu so prepričani, da bo izum rešil številna življenja in preprečil veliko težkih poškodb. "Pri Volvu računamo, da bo nova tehnologija, ki jo predstavljamo v modelu V40, pripomogla k zmanjševanju smrtnih primerov in poškodb pešcev ob naletu z avtomobilom. To področje je za nas še posebej pomembno, saj se mu je v preteklosti namenilo premalo pozornosti. Zračna blazina bo naredila prostor pod motornim pokrovom. Ob naletu pešca se bo v trenutku aktivirala in zaščitila prostor okoli brisalcev in spodnjega dela vetrobranskega stekla ter tudi prostor okoli A-stebričkov," pojasnjuje Volvov inženir za področje varnosti Thomas Broberg in dodaja, da se ob trku pešca z vozilom nekoliko privzdigne tudi motorni pokrov, kar dodatno zmanjšuje posledice poškodb, v popolnosti pa jih je za zdaj še težko odpraviti.

Prevleke iz "človeške" kože
Foto: Nissan Nissan Pri Nissanu razvijajo prevleke za sedeže, ki bodo delovali podobno kot človeška koža. Inženirji so namreč odkrili, da največji občutek luksuza ustvarja prav človeška koža, zato želijo izdelati temu podoben material. Inženirji so preučevali prilagodljivost, temperaturo, gladkost in vlažnost človeškega prsta ter poskušali z umetnimi materiali oponašati kožo s površine človeških prstov. Za zdaj še ni znano, kdaj bi Nissan lahko novi material tudi uporabil v svojih modelih.

Slovenci razvijajo superbaterije
Na kemijskem inštitutu v Ljubljani so zagnali mednarodni projekt Eurolis, katerega cilj je razviti akumulator za električna vozila, ki bo tri- do štirikrat zmogljivejši in polovico cenejši od sedanjega. Z enim polnjenjem bo električni avto lahko prevozil 500 kilometrov.

Tehnologija, ki bo preprečila, da povozite pešca
Foto: General Motors GM Wi-Fi direct V General Motorsu so priznali, da razvijajo tehnologijo, ki bo voznike opozarjala na bližino pešcev in kolesarjev. GM-ov direktor za električne sisteme Nady Boules trdi, da gre za brezžični Wi-Fi sistem, ki bo kolesarje in pešce zaznal v krogu 360 stopinj okoli avtomobila, prepoznal pa jih bo tudi v zelo slabi vidljivosti. Raziskovalci so sistem razvili že do te stopnje, da je že brezžično povezljiv s sistemi s senzorji na pametnih telefonih, ki bi jih uporabljali kolesarji in pešci. Ko bo sistem v bližini zaznal pešca, bo voznika s signalom opozoril na nevarnost. Proizvajalec vozil iz Detroita namreč razvija tudi mobilno aplikacijo za Wi-Fi direct, pojasnjuje pa, da naj bi bila na voljo v številnih njihovih znamkah – od chevroleta, cadillaca, buicka do GMC vozil.

Širokokotno vzvratno ogledalo
Foto: Žurnal24 Vzvratno ogledalo Širokokotno avtomobilsko ogledalo za razliko od navadnega ogledala, ki pokriva 15-stopinjski kot, pokriva kar 45 stopinjski kot. Ogledalo, ki ga je predstavil univerzitetni profesor Andrew Hicks, je trenutno še koncept. Kako deluje? "Predstavljajte si številna mala ogledala obrnjena pod različnimi koti na disko krogli. Vsako ogledalo odbija svetlobo, s tem pa vozniku omogoča prikaza širokega kota ozadja," pojasnjuje profesor matematike in idejni oče širokokotnega ogledala Andrew Hicks.

Nič več polnjenja tlaka v pnevmatikah
Tehnologija Air Maintenance, ki jo je na avtosalonu v Ženevi marca predstavil Goodyear, bo omogočala, da voznikom ne bo več treba skrbeti za pravilen tlak v pnevmatikah. Tehnologija deluje s podporo čipa, ki je vgrajen v steno pnevmatike, ta pa beleži vse pomembne parametre. V primeru, da je s pnevmatiko karkoli narobe, to sporoči vozniku prek računalnika v avtomobilu. Nova tehnologija bo bistveno vplivala tudi na porabo goriva, saj je znano, da lahko z nepravilnim tlakom v pnevmatikah porabo goriva dvignemo za več kot tri odstotke, ustrezno je večji tudi izpust škodljivih emisij CO2.

Žaromet omogoča 256 nastavitev
Foto: Opel Opel LED matrix Opel je predstavil tehnologijo LED matrix, s katero naj bi bili v prihodnosti opremljeni njihovi model. Novi LED žarometi bistveno vplivajo na varnost vožnje ponoči, tehnologija pa preprečujem, da bi zaslepili nasproti vozeče in tiste, ki vozijo pred nami. Ko po cesti vozimo sami žarometi z novo tehnologijo delujejo povsem običajno, ko pa je pred nami drugo vozilo, ki se premika v isti smeri, pa samodejno usmerijo snop svetlobe. Kamera spredaj zazna vozilo pred nami in samodejno prilagodi svetlobo iz LED žarometov in to tako, da zasenči le tisti del, ki zaslepi voznika, medtem, ko drugod svetloba ostaja enako intenzivna. Sistem deluje na enak način tudi v primeru nasproti vozečih avtomobilov. Pri Oplu pojasnjujejo, da bo imel vsak od novih žarometov po štiri neodvisne LED svetlobe izvore, vsak izmed njih pa se bo sposoben vklopiti in izklopiti posamezno. Na ta način LED matrix sistem omogoča 256 različnih svetlobnih nastavitev žarometa.

Strehe vozil bodo prozorne
Plod dolgoročnega sodelovanja podjetij BASF in Philips je razvoj OLED svetlobnega sistema za avtomobilske strehe. Rezultat je prosojna streha vozila. Prednost, ki jo OLED tehnologija ponuja, je visoka energetska učinkovitost v kombinaciji s kreativno prilagodljivostjo in novimi oblikovalskimi možnostmi. OLED svetlobni viri so prosojni in v dolžino merijo zgolj 1,8 milimetra, njihova celotna površina pa ustvarja difuzno svetlobo, ki v prostor vnese več mehkobe. OLED tehnologija tako prinaša pravo svetlobno revolucijo, saj vozniku omogoča panoramski pogled podnevi in mehko osvetlitev ponoči, vožnji pa dodaja povsem novo dimenzijo.

Umetni dizel in bencin
Foto: Žurnal24 Iznajdljivi posamezniki so se domislili protesta na način, da vsakič natočijo le Audi bo kmalu začel proizvajati sintetično gorivo. Če jim uspe, bi bilo to lahko pogubno za električna vozila. Audi namerava do začetka leta 2014 zagnati proizvodnjo tovarne za proizvodnjo sintetičnih fosilnih goriv e-etanola (bencina) in e-dizla.Nemci podrobnosti ne razkrivajo, proces proizvodnje umetnih goriv pa naj bi bil tudi ekološko sprejemljiv. Tehnologija je zasnovana na genetsko izboljšani cianobakteriji, ki bi etanol in dizel ob prisotnosti solarne energije ustvarjala iz kemične reakcije vode in ogljikovega dioksida. Trenutno je največja težava strošek, ki bi ga predstavljal proces.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.