V novem golfu osme generacije smo preizkusili vstopni dizelski motor. V prejšnji generaciji golfa bi govorili o 1,6-litrskem motorju, v novi pa so se v koncernu znova vrnili na polna dva litra prostornine.
Nehote se mi je prikradla misel na osemdeseta, ko je v TAS-ovih golfih prav tako brnel med takratnimi vozniki in po takratnih standardih občudovani 1,6-litrski dizel, seveda iz neke povsem druge tehnične dobe. Bili so to časi, ko je dizelski avto veljal za prestiž tako zaradi nizke porabe v primerjavi s takratnimi bencinskimi motorji kot zaradi trdoživosti.
Tako smo razmišljali pred petimi leti
Volkswagnov dizelski motor je postopoma povečeval prostornino vse do dveh litrov, pri katerih so motorji dolgo vztrajali kot najboljši kompromis med prirastkom moči, še vedno nizko porabo in še dostopno ceno. Downsizing oziroma cepitev v ponudbi na dve prostornini je pred desetletjem sledila kot logična posledica nadaljnjega razvoja in priljubljenosti. Bil je to čas zlate dobe dizelskega golfa, ko je v Sloveniji zares le majhen del kupcev novega golfa pomislil na bencinsko alternativo. Da ne bo pomote, govorimo o času vsega pet, šest let nazaj!
Zdaj so povsem drugi časi. Smo na pragu novega desetletja, ki bo bržkone za vedno prineslo zaton dizelske tehnologije, saj po uveljavitvi standarda euro 7, ki se bo po napovedih zgodila sredi desetletja, ta pogon v veliki večini avtov ne bo več smiseln. Kako ironično, a prav takratna generacija VW dvolitrskega dizelskega motorja je bila v središču afere, ki je sprožila tako nagle in usodne spremembe.
V osmem golfu je zdajšnji dizelski motor več kot očitno že potisnjen ob stran, glavno vlogo pa so prevzele TSI bencinske, tudi elektrificirane različice. Postale so dovolj varčne in udobne ter cenovno tako konkurenčne, da je TDI ostal izbira tistih, ki ga zares krvavo potrebujejo - dolgoprogašev.
A dizel v golfu še nikoli ni bil tako dober!
Testni avto je imel vgrajeno najcenejšo, torej najšibkejšo različico s 86 kW moči. Morda na papirju majhen prirastek v primerjavi s prejšnjim 1,6-litrskim, a v praksi za avto teh mer in mase povsem dovolj moči, če ne sodite ravno med tiste, ki na vsakem semaforju tekmujejo s sosednjih avtom v pospeških.
Še bolj pa pride do izraza podatek o navoru, ki ga je ob večji prostornini za konkretnih 50 Nm več. Na polno je na voljo med 1.600 in 2.500 vrtljaji, torej v najbolj zelenem polju. To pomeni še poenostavljeno vožnjo z dobro prožnostjo motorja in manj dela s prestavno ročico, še posebej ker ima po novem menjalnik prestavo več, šest. In res, tudi poraba na testu ni kaj dosti zaostala za napovedmi tovarne, v kombiniranem režimu se je brez težav gibala znatno pod petimi litri na sto kilometrov.
Verjetno niti ni treba omenjati posebej, da je ta dizel tudi (dokazano) čistejši glede emisij, saj ima med drugim dodan SCR sistem čiščenja z AdBlue. Kar je seveda dodatni strošek uporabe.
Še naprej standard razreda, razen hroščev
Golf z vstopnim dizlom je udoben tudi na drugih področjih. Ko voznik v šesti prestavi enkrat doseže potovalno hitrost (na voljo tudi avtomatika), potem bi lahko tako odpotoval na drug konec Evrope. Sedeži iz tkanine so udobni, digitalni kokpit bogato informativen, volan odličen, prostora za ljudi in prtljago za klasično kombilimuzino dovolj. Infozabavni sistem je merilo zmogljivosti in hitrosti v avto industriji, ni pa merilo upravljanje s pritiskanjem na steklo zaslona, kar jemlje pozornost. Blažilniki so umerjeni po željah še vedno udobne, a po potrebi tudi dinamičnejše vožnje čez ovinke, nadzor nad avtom je lahkoten.
Splošna kvaliteta izdelave v golfu deluje na visokem nivoju, večdnevno druženje z njim pa je naplavilo še vedno zelo žive hrošče v programski opremi, ki skrbi za delovanje sicer sposobnih asistenčnih sistemov.
Golf na 16-palčnih platiščih in z "zamejenim" dvolitrskim dizlom ter ročnim menjalnikom povrhu bi komu zvenelo tako zelo "slovenceljsko," preživeto. A v bistvu ni. Je predvsem stroškovno racionalna izbira in pisan na kožo trgovskim potnikom ali podjetjem, ki iščejo vozilo, v katerem se bodo zaposleni zadovoljno vozili na dolge proge. Vsak dan. Po ceniku je okoli 1.700 evrov dražji od primerljivo opremljenega 1,5 TSI (96 kW) motorja, a se z dolgotrajno rabo znesek gotovo povrne. Kot v dobrih starih časih, ki pa se tako ali drugače za vedno poslavljajo.
Podatki o vozilu (Volkswagen golf TDI 85 kW, style)
Motor: 1.968 cm3, dizel
Moč: 85 kW (115 KM) pri 3.250 vrt./min
Navor: 300 Nm pri 1.600 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.284 × 1.789 × 1.491, medosna razdalja 2.619
Poraba na testu: 4,8 litra/100 km (mešani cikel), WLTP CO2: 118 g/km
Zmogljivosti: 202 km/h, 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 381-1237
Cena v evrih: od 26.062
Konkurenti: opel astra, renault megane, ford focus, peugeot 308, seat leon, škoda octavia, škoda scala, mazda3, honda civic, kia ceed, hyundai i30, ...
PLUSI: varčen in kultiviran dizel, vožnja.
MINUSI: ergonomija posameznih stikal, hrošči.
Golf 8 je velik korak nazaj napram golfu 7. S to digitalizacijo in štrlečim zaslonom so vse skupaj uničili. Prav …