Evropska komisija je marca objavila dolgo napovedan osnutek sprememb direktive o vozniških dovoljenjih, ki jo bodo morale po potrditvi na ravni Unije in prenosu v nacionalne zakonodaje upoštevati vse članice. Pisali smo že, da bo direktiva uvedla digitalno vozniško dovoljenje, da bo poenotila posamezne kategorije, da bo omogočeno lažje čezmejno kaznovanje za hujše prometne prekrške, da bo mogoče z B kategorijo po novem voziti vozila skupne mase do 4.250 kilogramov (veljalo bo le za vozila na alternativni pogon) in da bo za podaljšanje dovoljenja treba opraviti ostrejši zdravniški pregled že pri dopolnjenenih 70 letih starosti.
Ob podrobnejšem pregledu osnutka direktive smo naleteli na nekaj novosti, ki doslej v javnosti še niso bile izpostavljene.
Dovoljenje bo imelo daljši rok trajanja
S stališča stroškov in sitnosti bo razveseljiva novost, da bo morala administrativna veljavnost vozniškega dovoljenja za A in B kategorijo povsod v EU veljati 15 let. V Sloveniji na primer je veljavnost plastičnega dovoljenja trenutno le 10 let, medtem ko so imeli stari rožnati obrazci ob pravi negi rok trajanja vse do 80. leta starosti imetnika. Za C in E kategorijo bo ostala v veljavi omejitev petih let.
S kodo 125 zdaj tudi na obisk k sosedom
Zelo pozitivna novica pa prihaja tudi za vse, ki so že ali pa še nameravajo pridobiti kodo 125, torej možnost vožnje motornega kolesa kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem B kategorije. V slabem letu, odkar smo v Sloveniji vpeljali kodo 125, jo je pridobilo že več tisoč državljanov, podoben naval se obeta tudi v prihodnje. Direktiva pa bo vse skupaj naredila še bolj atraktivno zaradi obveznega medsebojnega priznavanja med državami.
V osnovi gre namreč za državno kodo (številka kode nad 100), kar pomeni, da dovoljenje vožnje velja le na ozemlju matične članice. A je prišlo do absurdne situacije, ko je vse več članic že vpeljalo možnost vožnje A1 z B kategorijo, imetniki dovoljenja pa niso smeli zapeljati prek državne meje članice.
Ker ima direktiva namen poenostaviti pravila, olajšati mobilnost in tudi zmanjšati onesnaževanje, si bodo morale države, ki imajo uveden sistem vožnje A1 z B kategorijo, to vzajemno priznavati. Za Slovence bo to izvrstna novica, saj imajo takšno ureditev v Italiji, Avstriji, Hrvaški in Nemčiji. Zdaj bodo mogoči tudi izleti prek prelazov ali skok na sosednje morje.
"Vsekakor ni logično, da mora nekdo, ki lahko v Sloveniji vozi motocikel do 125 kubičnih centimetrov po zgolj šestih urah, kolikor je minimalno predpisano število ur v šoli vožnje, po katerih lahko voznik z B kategorijo pridobi vpis kode 125 v svoje vozniško dovoljenje, za vožnjo istega ali enakega motocikla v drugi državi pridobiti A1 vozniško dovoljenje za vožnjo motornega kolesa s prostornino do 125 ccm," novost komentirajo pri AMZS.
Ob tem opozarjajo, da imajo šole vožnje oziroma učitelji vožnje veliko odgovornost, kako in na kakšen način usposobijo kandidate za vožnjo z motornim kolesom kategorije A1. Hkrati zelo priporočajo obisk programa varne vožnje za motoriste, ki sicer zakonsko ni obvezen, a se lahko novopečeni motorist na njem nauči ogromno veščin za varno obvladovanje motorja.
Ker to niso mogli v vladi izpeljat,ker tako ali tako niso sposobni izpeljat nobenega pametnega ukrepa,so se morale zgoditi pritožbe …
naš sosed je danes star 80 let, izpit pa je naredil v Nemčiji, kjer je živel 40 let. Njegova veljavnost …
Koliko manj problemov z parkiranjem bi bilo, če bi z B kategorijo lahko vozil motor, ki gre maksimalno 90 km …