Drzen, lep, eleganten - te tri lastnosti so mi prve prišle na misel, ko sem pred seboj zagledal talimsna, novega Renaultovega aduta v razredu limuzin in karavanov višjega srednjega razreda, ki so v Evropi zaradi dobre prodaje kompaktnih športnih terencev na preizkušnji.
Kapo dol glavnemu oblikovalcu Renaulta Laurensu van den Ackerju, ki je talismanu pravzaprav nadel videz megana. Ta zaradi vpadljive maske in s kombinacijo ozkih led glavnih žarometov ter dnevnih žarometov v obliki črke C, izgleda še razred večji. Laurens van den Acker je v preteklosti skrbel za "zoom zomm" Mazde in japonsko znako preporodil ter spet postavil med avtomobilske proizvajalce z najbolj elegantnim slogom. To so po mojem mnenju vsekakor tudi novi Renaulti.
Na cesti vas ne bodo spregledali
Talisman zaradi svojih skladnih zunanjih mer izgleda še bolj markantno. Tako markantno, da sem med testom opazil kar nekaj lastnikov BMW, Mercedesov in Audijev, ki so na semaforju nemo zrli in preučevali eleganco renaulta, pazi renaulta!
Oblikovno so zadeli v črno, poleg vpadljive maske motorja in izredno dolgega pokrova motorja, nizke bočne linije, izbočenih blatnikov so vpadljivi tudi led žarometi, ki se raztezajo čez celot zadek.
Še zdaj pa me bega napis talisman na zadku. Kar nekako se ne znajo ustaliti v Parizu. Če nekoga, ki se sploh ne spozna na avtomobile, vprašaš, kaj je mondeo ali passat, bo vsak vedel, kaj sta, pri Renaultu pa vseskozi nekaj eksperimentirajo, najprej laguna, pa potem latitude, ki je sicer večji, zdaj talisman …
Prostoren kot BMW sedmica
4,85 metra dolžine in 2,81 metra dolgo medosje zagotavlja veliko prostora za noge in ramena potnikov spredaj in zadaj v potovalni kabini. Za potnike na zadnjih sedežih je na voljo kar 26,2 centimetra za kolena. Občutek prostornosti ni bistveno slabši kot v BMW sedmici, ki smo jo imeli na testu nekaj tednov pred talismanom. S prostornostjo na zadnji klopi zaostaja le za superbom.
Tesno ni niti v širino (1,49 metra), kljub nizki bočni liniji pa je dovolj prostora tudi nad glavo. Od površine sedežev do strehe zadaj je meter pokazal dobrih 85, spredaj pa kar dobrih 90 centimetrov. Prav enako lahko trdimo za prtljažnik, ki v osnovi meri 608 litrov, s preklopljenimi zadnjimi sedeži pa 1022 litrov. Sedeži se podirajo ročno, za razliko od scenica, kjer jih podiramo s pritiskom na stikalo. Prtljažnik odpiramo s pomočjo pritiska na stikalo. Pričakovano je zelo globok in širok, za družinsko uporabo pa je bolj primeren 1.200 evrov dražji karavanski talisman.
Napredne tehnike veliko, malo tudi šlamparije
Navdušijo tudi vgrajeni materiali. Testnik je imel opremo Initiale Paris, to pomeni največ, kar si kupec lahko zaželi. A Francozi ne bi bili Francozi, če ne bi usnjeni in elektronsko nastavljivi sedeži ob pomikanju naprej in nazaj "cvilili", ko se usnje stiska ob plastiko, v armaturno ploščo pa so se prikradli tudi črički. Še nekaj mi ni bilo všeč, plastična obroba sicer velikega tabličnega zaslona na dotik z diagonalo 22 centimetrov (večji je le še v tesli model S). Deluje nekoliko ceneno in se ne vklaplja v prešito usnje, ki objema armaturno ploščo, obrobo vrat in sedeže.
Najpomembnejše informacije se prikazujejo na majhnem head-up zaslonu nad armaturno ploščo. Projecirni zaslon je barven, a veliko manjši kot v premium BMW, tudi tistih v najmanjših bavarcih. Zemljevidi navigacije, različne nastavitve voznih programov in radijske postaje se prikazujejo na osrednjem, pokončnem zaslonu na dotik. Bolj všeč bi mi bilo, če bi se med ukazi pomikali s pomočjo gumba, kot le z dotikanjem. Na zaslonu se za nameček hitro nabira prah, kar je za voznika motoče. Pohvaliti moram ozvočenje, Renault že tradicionalno sodeluje z ameriškim specialistom Bose. 13 zvočnikov iz zmogljivega hi-fi sistema bo zadovoljilo tudi tiste bolj zahtevne audiofile.
Udobneje se boste v tem razredu težko vozili
Zgodba zase so sedeži. Usnje je prijetno za oči in udobno za zadnjico ter hrbet. Serijsko so opremljeni z gretjem in hlajenjem. V poletnih mesecih sem preizkusil hlajenje sedežev, ki prijetno hladi voznika, ki zato iz vozila ne pride preznojen. Potem je tu še masaža, ki masira vse dele zgornjega dela telesa. Tisti, ki imate težave s križom ob dolgih vožnjah, priporočam!
Dizel odlična zmes dinamike in varčnosti z gorivom
Pritisk na potisni gumb "start“ prebudi 1,6-litrski turbodizelski motor s 118 kilovatov moči (160 KM), ki ga poznamo že iz megana in drugh Renaultovih ter tudi Nissanovih modelov. V praksi je štirivaljnik zelo poskočen, saj kar dve turbopuhali poskrbita, da je moči dovolj tako v zelo nizkih vrtljajih, takoj nad 1.000, ko je treba hitro speljati z mesta, kot v višjih vrtljajih, ko je treba na avtocesti križarriti z višjimi hitrostmi.
1,6 tone težka limuzina do stotice pospeši v solidnih 9,7 sekunde, na avtocesti pa brez pretiranega napora doseže najvišjo hitrost 215 km/h. 265 Nm navora je na voljo že pri 1.250 vrtljajih v minuti, najvišji navor, 380 Nm, pa že pri 1.750 vrtljajih. Pri tem motor odlično sodeluje s šeststopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom (EDC), ki ni tako natančen in hiter kot nemški primerki, a ne razočara.
Samodejni menjalnik je povezan tudi z izbiro enega od številnih voznih programov, ki jih voznik izbira s pomočjo stikal med sedežema spredaj. Talismanu najbolj pristoji program udobno, a tudi v programu sport, ko se skrajšajo prestavna razmerja in otrdi volan, zna pokazati svojo živahno plat.
Redko vidi bencinske črpalke
Še stavek ali dva o porabi goriva. V kombinirani vožnji je poraba 6,5-litra plinskega olja na 100 kilometrov, v mestu liter večja, na našem testnem krogu (vožnja po hitrostnih omejitvah v kombinaciji mestna-primestna in avtocestna vožnja - Ljubljana - Horjul - Vrhnika - Brezovica - Vodice), pa je bila poraba zgolj 5,1 litra na 100 kilometrov. Odličen rezultat, ki pomeni, da lahko z 51-litrsko posodo za gorivo prevozite tudi 1.000 kilometrov.
Posebno pozornost si zasluži Renaultov sistem 4control - sistem upravljanja na vsa štiri kolesa. Pri nizkih hitrostih (50-80 km/h), se namreč zadnja kolesa obračajo v nasprotno smer kot prednja (3,5 stopinje), kar pomeni, da se lahko 4,85 metra dolga limuzina obrne med robnikoma, ki sta med seboj oddaljena 10,8 metra. V ostrih zavojih je torej okreten kot megane. Pri višjih hitrostih pa se zadnja kolesa obračajo v isto smer kot prednja (največ za dve stopinji), zato talisman deluje stabilen kot veliki enorpostorec-križanec espace.
Drugačen od konkurentov
Pod črto, talisman je neverjetno spreten avtomobil, okreten in hkrati varen avtomobil, predvsem pa mu z udobjem (elektronsko nadzorovani amortizerji) nemški konkurenti niso para. Voznik in sopotniki ne čutijo nikakršnih udarcev v hrbet, tiha in udobna je vožnja tudi čez ležeče ovire.
Drugače je pri športni vožnji, kjer bodo morali inženirji narediti korak naprej pri natančnosti volanskega obroča in tudi hitrosti menjalnika - le v programu sport je namreč talisman kolikor toliko živahen.
Za Talisman 1.6 dCi z najbogatejšim paketom opreme Initiale Paris in dodatki, slovenski uvoznik za Renault zahteva 37.790 evrov. Glede na opremo skoraj petmetrske limuzine, od hlajenih sedežev, ki tudi masirajo, sistemom upravljanja na vsa štiri kolesa (4Control), dvosklopčnim samodejnim menjalnikom (EDC), projeciranjem podatkov pred oči voznika, 19-palčnimi aluminijastimi platišči ... je cena zelo konkurenčna. Če k temu prištejemo še videz, ki tudi voznike nemške premium trojke ne pusti hladne …
Podatki o vozilu: Renault talisman Energy dCi 160 EDC S&S Initiale Paris
Prostornina motorja: 1598 ccm
Moč motorja: 118 kW (160 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 380 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 215 km/h, 9,3 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,5 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.848 x 1.869 x 1.463 medosna razdalja 2.808
Prostornina prtljažnika (v litrih): 608-1022
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 115 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 19.900 (osnovni) / 36.490 (testni) / 37.790 (testni z dodatki)
Plus: Poraba goriva, udobje, okretnost, oprema;
Minus: Zamudno upravljanje z zaslonom na dotik, škripanje usnja in plastike;
Vsi VWjevci kar nabijajte... Sam sem lastnik novega megana 1.5dci od 06/2016 dalje, do sedaj naredil 22000Km in nobenih problemov.<br …
Jap, res je... imeli težave eno obdobje (2004 - 2008), od takrat dalje nobenih drastičnih problemov<br />VW probleme pa nobeden …
Ne posplošuj.... od leta 2010 dalje "nobenih" problemov ... vsaj takšnih, ki bi bili omembe vredni... vem iz prve roke