Novomeški šarmer

Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 null Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 null Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 null Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24

Your browser doesn’t support HTML5 video

Dolgo pričakovani renault wind z marsikatero rešitvijo prinaša svež veter v razred malih roadsterjev, hkrati pa mu ne primanjkuje talenta za dinamičnost.
Oglej si celoten članek

12 kratkih sekund traja preobrazba winda iz kupeja v kabrioleta. Predvsem brez "targa" pokrivala je zahvaljujoč zadku zelo dinamičen in ustrezno opazen avtomobil. Dirkaške nastavke poudarjajo črna streha in nakazana tunela na pokrovu prtljažnika, pa tudi padajoča linija umetno dvignjenih bokov.

Tam v oči zbode vzvod namesto kljuke, ki spominja na prejšnjo generacijo twinga. S sedanjo generacijo slednjega, s katerim si deli marsikatero sestavino, pa winda vizualno še najbolj povezuje sprednji del, čeprav so svetila in sploh maska bolj všečno oblikovani. Vsekakor bi sami posegli po dodatnem paketu LOOK.

Perforirani in odebeljeni volan ter vdrti merilniki znova popihajo na dirkaška čustva, a tudi na račun berljivosti. Sedeži imajo nekaj odtenkov usnja (popolno usnje terja tisočaka), ki ga obrobljajo beli šivi, še bolj pomembna pa je zelo dobra bočna opora. Nekoliko preseneča, da so v avtomobilu letnika 2010 za osrednjo konzolo uporabljene oblikovalske rešitve stikal iz prejšnje generacije renaultov, konec koncev je od rojstva lagune in aktualne generacije notranjega ambienta minilo že več kot dve leti.

Foto: Žurnal24 null

 Aluminijaste stopalke so zelo nagnetene, saj je treba levo nogo ob pritiskanju na sklopko držati precej proti desni, sicer zadevamo ob dvignjeno dno. Preglednost nazaj je zaradi visokih bokov in zadka zelo slaba, elektronska pomagala so zato nujen dodatek, pozorno spremljanje ogledal pa nujno opravilo. Osnovna avdio naprava je le zasilne narave, kakovost končne obdelave testnega avtomobila, ki je hkrati eden prvih na trgu, povprečna. Tempomat je serijski.

Streha zgled za druge
Že omenjeno in pičlih 22 kilogramov težko "targa" streho, ki je plod sodelovanja z Webastom, lahko poleg hitrega zapiranja in razpiranja pohvalimo tudi zaradi dejstva, da je zložena povsem skrita v pokrov prtljažnika. S tem v ničemer ne krni konkretnih 270 litrov prtljažnika, ki jih je oblikovalcem uspelo zagotoviti tudi na račun druge vrste sedežev.

Foto: Žurnal24 null

Manipuliranje s streho je mogoče le z zategnjeno ročno zavoro, na koncu jo je treba dodatno učvrstiti še s posebnim vzvodom pod stropom. Pogrešali pa smo impulzno dviganje vratnih stekel. Pri šibkejših uporabnikih in (zlasti) uporabnicah utegne v primeru pospravljene strehe težak prtljažni pokrov povzročiti nekaj več naprezanja in skrbi za nohte, še posebej, ker ni na voljo nobenega notranjega držala.

Inženirjem je uspelo ustrezno vzdolžno togost vozila zagotoviti tudi s kovinskimi palicami pod vozilom in v prtljažniku, k sreči slednje ne krnijo preveč prostora. Nad trdnostjo karoserije se med vožnjo ne gre pritoževati. Wind je zadovoljivo okreten, čeprav se vrtljaj volanskega obroča konča že po obratu in pol.

Piš vetra za lagodno vožnjo
In kako je z bistvom, torej vožnjo zgoraj brez? Resnici na ljubo je glavnina užitka rezervirana za nižje hitrosti, saj okoli glave nad 60 km/h začne konkretno pihati, na avtocesto pa se bodo z odprto streho odpravili le največji narcisi. Morda bi pomagal že usmerjevalnik zraka nad robom prednjega stekla. Sicer pa se med ovinki pozna podpis RS divizije, tudi že znani 1,2-litrski in s turbino podprti bencinar je sposoben zadovoljiti precej več kot le osnovne potrebe, menjalnik pa z gladkostjo zaostaja. Za še višje ambicije je treba poseči po chic sport različici, ki prinaša tudi serijski ESC.

Foto: Žurnal24 null

 

16.990 evrov je osnovna cena dolenjskega kupe-kabrioleta, ki pa terja kar nekaj po našem mnenju nujnih dodatkov (elektronska klima, parkirna pomagala …). Ker so primerljivi mali kabrioleti z izjemo fiata 500C praktično že vsi upokojeni ali v medgeneracijski luknji (micra C+C, ford streetka, mitsubishi colt CZC…), moramo windu konkurente iskati tudi v miniju cabriu ali mazdi MX-5. Menimo, da jima z dinamičnim videzom in zmogljivostmi ter seveda trdo streho lahko ustrezno parira, manjka pa mu še nekaj znakov dozorelosti, ki je značilnost kabrioletov z dolgoletnim stažem.

Podatki o vozilu (renault wind 1,2 TCe chic)
Motor:
štirivaljni, bencinski, 1.149 ccm
Moč in navor: 74 kW (100 KM) pri 5.500 vrt./min, 152 Nm pri 3.500 vrt./min
Zmogljivosti: 190 km/h, 9,5 s od 0 do 100 km/h
Poraba: 7,4 l/100km, 145 g CO2/km
Dimenzije (D x Š x V) (v mm): 3.828 x 1.698 x 1.415, med. razd. 2.368
Prtljažnik: 270 l
Odpiralni čas strehe: 12 s
Cena v €: 16.990 (osnovni)/17.380 € (testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.