Novi passat, tokrat le karavan, je zapeljal na slovenske ceste

Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat
Na slovenske ceste smo pospremili novo, deveto generacijo passata. Volkswagnovo uspešnico zadnjih 50 let, ki bo po novem na voljo le kot variant - karavan. Limuzine ni več. Volkswagen namreč velike upe polaga v električni model ID.7. Karavanski passat tokrat stavi na učinkovitost raznolikost pogonskih sklopov in uporabnost, ki bi morala zadovoljiti potrebe tudi zelo zahtevnih družin kot tudi tistih, ki avto uporabljajo za posel.
Oglej si celoten članek

Zgodovina enega Volkswagnovih najbolj ključnih modelov se je pravzaprav začela z audijem 80, ki mu je Girogetto Giugiaro leta 1973 karoserijo preoblikoval v hatchbacka, pri Volkswagnu pa so mu namenili novo ime VW passat. V petih desetletjih in osmih generacijah so izdelali več kot 34 milijonov vozil, v določenih obdobjih pa je bil passat praktično vsak drugi izdelan volkswagen.

Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat

Passat je pravzaprav razlog, da t. i. avtomobilski D razred sploh še obstaja. Leta 2020 je bil skoraj vsak drugi prodan avtomobil D razreda pri nas passat, lani malo manj kot vsak tretji – padec predvsem na račun velikega porasta električnih limuzin, ki se na račun elektrifikacije vračajo na avtomobilski zemljevid. Passatove številke so zadnja leta vseeno vztrajno padale. Leta 2015 je bilo v Sloveniji prodanih 1654 novih passatov (1210 karavanov in 444 limuzin), leta 2022 pa le še 509 passatov (409 karavanov in 100 limuzin). Lani je bilo sploh prvič pri nas na novo registriranih manj kot 100 limuzin (58). 

Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat

Tudi zato odločitev krovnega Volkswagna, da passat, za razliko od bližnjega sorodnika škode superb, ki bo na voljo tudi kot limuzina, v Evropi ostaja zgolj v karavanski različici variant, ki jo bodo po Salzgitterju, Wolfsburgu in Zwickau izdelovali v Bratislavi. Lahko se zgodi, da bo to tudi zadnja generacija passata, saj na štartni črti za letošnje leto že čaka njegov električni naslednik, ki ga je napovedala študija ID.aero, to bo VW ID.7 tourer.

Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat

Izpiljena zunanjost

Novi passat prinaša obširno paleto predvsem tehničnih novosti, povezanih z bolj učinkovitimi pogoni - na voljo so bencinske, dizelske in hibridne različice, vključno s priključnim hibridom druge generacije za katerega pri Volkswagnu obljubljajo, da zmore z večjo baterijo na elektriko prevoziti okoli 100 kilometrov. Povsem električnega passata ni, saj ima Volkswagen v svoji modelni paleti model ID.7, ki smo ga spoznali pred kratkim. Tudi zato je bila zunanja oblika passata povsem podrejena učinkovitosti.

Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat

Veliko dela je bilo opravljenega v vetrovnikih in računalniških simulacijah z osredotočenostjo na aerodinamičnih rešitvah - optimizirali so zaščito podvozja, povsod na vozilu so dodali usmernike zraka, v sprednji maski je aktivna reža, v serijskih aluminijastih platiščih so posebni plastični vstavki, ki preprečujejo vrtinčenje zraka pri večjih hitrostih, enak učinek ima položnejše vetrobransko steklo, v korist učinkovitosti so optimizirali streho, A stebričke in dodali poseben usmernik zraka na zadnjem odbijaču. Zagotovo lahko rečemo, da je to daleč najbolj prečiščen in aerodinamičen passat do zdaj, a ga lahko vseeno nedvoumno povežemo s preteklimi generacijami. Tudi z visoko kakovostjo izdelave, ki botruje udobni in tihi vožnji. Pri Volkswagnu na zunanjosti izpostavljajo še nove žaromete, ki serijsko svetijo v LED tehnologiji, seveda pa so na voljo tudi visokotehnološki samo prilagodljivi matrični žarometi.

Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat

Vrnili so gumbe

Povsem na novo je bila razvita digitalizirana armaturna plošča, vgrajeno je veliko napredne tehnologije za polsamodejno vožnjo. Tehnično osnovo predstavlja vmesnik MIB4, gre za najnovejša generacijo modularne multimedijske platforme. Med vsemi asistenčnimi sistemi je zanimiva novost možnost, da voznik avto odparkira s pomočjo mobilnika izven vozila. Prav tako si lahko sistem po želji posname in shrani zadnjih 50 metrov vožnje. Ko se vozilo znova približa istemu mestu, na primer uvozu v domači nadstrešek, ponudi samodejni postopek parkiranja. Možno je tudi samodejno odparkiranje. V osnovi osrednji zaslon meri 12,9-palca (33 centimetrov), možno pa si je omisliti tudi 15-palčni zaslon (38 centimetrov premera). Passat je od predhodnika daljši kar za 14 centimetrov (v dolžino meri že skoraj pet metrov), kar se še posebej pozna pri obilju prostora za noge za zadnje potnike, pa tudi v odlagalnih površinah, ki jih je bistveno več kot prej. 

Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat

Zaradi 50 mm večje medosne razdalje je na zadnjih sedežih za 50 mm več prostora za noge, prostornina prtljažnega prostora pa znaša do 1.920 litrov. Osnovna prostornina prtljažnika je radodarnih 690 litrov.

Zanimiv je pogled na volan, kjer so spet gumbi in stikala in ne drsniki. Sedeži so zasnovani za dolge vožnje, imajo certifikat z zdravo hrbtenico, masirajo, grejejo in hladijo.

Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat

Priključna hibrida do 100 kilometrov na elektriko

Eden od vzrokov za radodarno prostornost je nova platforma, ki pa je omogočila še stopnjo več elektrifikacije pogona. Tako bodo kupcem ponudili dva nova priključna hibrida druge generacije (prepoznali jih boste po oznaki ehybrid) in blage hibridne pogonske sklope (oznaka eTSI). Priključna hibrida imata v kombinaciji z novo baterijo z neto kapaciteto 19,7 kWh sistemsko moč 150 kW (204 KM) in 200 kW (272 KM). Zaradi nove baterije bo doseg zgolj na elektriko do 100 kilometrov, kar pomeni, da bo avto pri vsakdanji uporabi lahko povsem baterijsko vožen.

Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat

Še ena pomembna novost so kratki časi polnjenja, saj se baterija na polnilnih postajah z izmeničnim tokom (AC) zdaj polni z 11 kW namesto prejšnjih 3,6 kW. Na hitrih polnilnih postajah z enosmernim tokom (DC) pa se bo priključni hibrid lahko polnil z močjo do 50 kW. Kombinacija elektromotorja in posodobljenega turbobencinskega motorja (1.5 TSI evo2) zagotavlja skupni doseg okoli tisoč kilometrov.

Novost v ponudbi je 48-voltni blagi hibrid v kombinaciji eTSI s 110 kW/150 KM. Ponudbo pogonov dopolnjujeta turbobencinska motorja (2.0 TSI) s 150 kW (204 KM) in 195 kW (265 KM) ter trije turbodizelski motorji (2.0 TDI) z 90 kW (122 KM), 110 kW (150 KM) ali 142 kW (193 KM). Za vse izvedbe je serijski avtomatski menjalnik z dvojno sklopko (DSG). Različici z motorjem z močjo 195 kW in 142 kW imata serijsko vgrajen štirikolesni pogon, vsi drugi modeli imajo pogon na sprednji kolesi.

Foto: Saša Despot predstavitev Volkswagen Passat

Nova generacija prilagodljivega uravnavanja podvozja

Z deveto generacijo passata svetovno premiero doživlja nova generacija prilagodljivega uravnavanja podvozja. Njegov razpon od maksimalne dinamike do maksimalnega udobja postavlja merila v srednjem avtomobilskem razredu, trdijo pri znamki. To omogoča dvoventilska tehnologija, ki je prvič uporabljena v vozilu znamke Volkswagen.

Nekatere motorne različice v ponudbo prihajajo kasneje. Cene se trenutno začnejo pri 35.814, kolikor stane blagohibridna različica s 110 kW moči, za enako zmogljiv dizel je treba odšteti 41.981 evrov. Letos naj bi na slovenske ceste zapeljalo 600 novih passatov.

dezurni@styria-media.si
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 11:11 14. Marec 2024.

    Premajhen monitor ima vsaj 60 inč bi moral bit pa prikolico še za velik telefon

  • 08:05 14. Marec 2024.

    Take sredinske televizije niso za v avto, prevelike, grde, moteče...

  • 07:21 14. Marec 2024.

    Nič posebnega,idej ni več

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.