Novi civic se v Evropi prodaja že več kot leto dni, v Evropi, tudi v Sloveniji, pa smo šele zdaj dobili možnost kupiti Hondino novost. Na voljo je v izključno hibridni različici, enako kot jazz in HR-V. Tehnologija je izposojena pri večji hondi CR-V.
Honda v veliki meri elektrificira svojo evropsko ponudbo. Tudi civic je hibrid in na račun majhne porabe goriva na eni strani in dobrih voznih lastnosti na drugi, edina izbira v ponudbi. Evropski civic je tudi izključno kombilimuzina z velikimi prtljažnimi vrati. V resnici pa bolj spominja na fastbacka, saj imajo peta vrata skoraj kupejevski naklon.
Izboljšali so prav vse
Zunanje oblikovne spremembe so bolj evolucijske. To pa zato, ker je deseta generacija, ki je pomenila odmik od futurističnih oblik, požela velik uspeh. Prodali so kar 1,7 milijona primerkov. Novost v dolžino meri 4,52 metra, kar pomeni le pet milimetrov več, je pa medosna razdalja zrasla za do 35 milimetrov, na 2.736 metra. Ob širših kolotekih je predvsem v širino več prostora na zadnji klopi, na račun daljše medosne razdalje, pa bodo tudi tisti višje rasti imeli dovolj prostora za kolena.
Hondini inženirji so izboljšali prav vse, prav vsak detajl, vsak del, pa čeprav le za odstotek. Dolga prednja maska je posledica pomika vetrobranskega stekla za pet centimetrov nazaj, a tudi bolj navpično postavljene maske. Športni poudarek so zagotovili z vzvratnimi ogledali na nosilcih, ki so pomaknjena nazaj, zato je tudi preglednost iz vozila nazaj izboljšana. Česar ne vidite, je osem odstotkov večja vzvojna togost karoserije in 13 % večja upogibna togost. Zadnji pokrov je izdelan iz kompozitov, kar je prineslo 20-odstotni prihranek teže.
Kabina je bistveno drugačna kot smo je bili vajeni, zanimivi pa so predvsem detajli, ki so izdelani premišljeno in zelo kakovostno izdelani. Na primer obrobe gumbov, ali pa prezračevalni sistem, ki so ga uredili tako, da mrzel ali vroč zrak ne bo moteče pihal v potnike in voznika. Vodoravna armaturna plošča deluje zelo minimalistično. Dekoracija v obliki satja prekriva prezračevalne luknje. Armaturna plošča je dom 10,2-palčnega digitalnega zaslona in informacijsko-zabavnega sistema s prostostoječim devetpalčnim zaslonom. Povezljivost s pametnimi telefoni prek Apple CarPlay in Android Auto je danes pravzaprav že samoumevna. Klimatska naprava ima ločeno ploščo, to je že trend pri Hondi, ki se je odločila boriti proti preveliki digitalizaciji.
Nadstandardna varnost
Višje ravni opremljene imajo tudi zmogljiv avdio sistemom Bose. Sedeži so športni, zagotavljati udobje in odlično stabilnost. Za varnost skrbi skupaj 11 zračnih blazin, vključno z dvema kolenskima in sredinsko za sovoznika. Povsem nova je triprekatna sovoznikova čelna zračna blazina, ki preprečuje zdrs glave z varnostne blazine.
Paket asistenčnih sistemov Honda Sensing uporablja širokokotno kamero s 100-stopinjskim vidnim poljem, ki je sposobna natančneje prepoznati pešce in kolesarje. Vključuje tudi Traffic Jam Assist, ki združuje funkcije avtonomnega zaviranja, prilagodljivega tempomata in ohranjanja vozila v prometnem toku. Sistem opozarjanja na prečni promet vključuje tudi zaviranje pri vožnji vzvratno ali zapuščanju parkirnega mesta. Struktura karoserije Advanced Compatibility Engineering lahko zdaj absorbira več energije ob udarcu in je bolj obzirna do pešcev.
Nadpovprečno varčna in dinamična
Civic svojo največjo skrivnost skriva pod pokrovom motorja. Hibrid nosi oznako e:HEV. To pomeni, da je glavni - vlečni motor - elektromotor. Energijo črpa iz generatorja, ki ga poganja bencinski 4-valjni 2.0 i-MMD, ki deluje v Atkinsonovem ciklu in se pohvali z ugodnim 41-odstotnim izkoristkom. Sistem ponuja moč 135 kW in velik navor 315 Nm.
Pri Hondi obljubljajo porabo goriva okrog pet litrov na 100 kilometrov in izpuste ogljikovega dioksida manj kot 110 gramov na kilometer. Delovanje sklopa nadzoruje nova učinkovita kontrolna enota, ki so jo vgradili pod motorni pokrov, baterija z visoko energetsko gostoto pa je vgrajena pod zadnjo klop. Vozniku so na volj štirje vozni programi, poleg normalnega, ekološkega in športnega še individualni, ki si ga lahko nastavi po svoje. Konstruktorji so veliko pozornosti namenili tudi izboljšanju eCVT menjalnika, ki pripomore h gladkemu in učinkovitemu pospeševanju ter tihemu delovanju za izboljšano udobje v kabini.
Poceni ni
Ker je na voljo le ena, že v osnovi bogato opremljena različica z varnostnimi sistemi in sistemi za udobje, je cena vstopnega civica v primerjavi s predhodnikom, ko so imeli kupci na izbiro različne motorne različice, občutno višja. Z vključenih 2.000 evrov popusta je treba za 11. generacijo civica odšteti vsaj 31.990 evrov.