Audi je prek spletne videokonference skušal nadomestiti čar premiere novega A3 v živo na odpadlem avtosalonu v Ženevi. Nekateri ga hkrati označujejo za četrtega novega golfa, po premierah originalnega golfa, seat leona in škode octavije v zadnjih mesecih. A seveda ima pred seboj predvsem tekmeca, kot sta BMW serije 1 in mercedesa A.
Zunanjost tako podobna, a tako različna
Kar vidimo na prvih fotografijah zunanjosti, je presenetljivo podobno audiju A3, kot smo ga poznali že doslej. A naj vas pogled od daleč ne zavede, od blizu se razkrijejo številni detajli, ki dokazujejo, da imamo pred seboj povsem novo, četrto generacijo Audijeve kombilimuzine.
Novi audi A3 je nekoliko daljši in širši, a enako visok kot predhodnik. Ostaja pri zašiljenih prednjih in zadnjih svetilih, pridobil pa je nekaj novih oziroma drugačnih linij, po katerih ga bodo poznavalci zlahka prepoznali, manj vešči pa verjetno še naprej zamenjevali z odhajajočo generacijo. Ima položnejši motorni pokrov, novo motorno masko s stranskimi vstopišči, zadnji del ima manj izstopajoč difuzor in skrite izpušne cevi.
Zanimivo ima A3 sportback na strehi prtljažne sani, čeprav ne gre za karavana, saj ima osnovni prtljažnik 380 litrov prostora.
Znotraj digitalen, a na svoj način
V notranjosti bi pričakovali, da bo vse zelo podobno golfu, le da na nekoliko bolj prefinjen način. A je audi A3 presenetil, saj je edini izmed že omenjene četverice novih VW kombilimuzin, ki ni prešel na digitalna stikala za uravnavanje klimatizacije, marveč je ostal na klasičnih fizičnih tipkah. V primerjavi s predhodnikom je sredinski zaslon zdaj negibljiv, torej ga ni mogoče več pospraviti v armaturo. Pred voznikom je digitalni zaslon, ki naj bi bil serijski, med doplačili so matrični žarometi.
A3 je pridobil vse najnovejše asistenčne sisteme in koncernske tehnologije, vključno s tehnologijo car-2-X, prek katere lahko izmenjuje informacije z ostalimi podobnimi vozili in infrastrukturo. Kljub novim pomočnikom vozniku pri Audiju obljubljajo, da je nova generacija ne le varnejša, temveč tudi bolj agilna.
To bo lahko voznik čutil tudi zaradi dejstva, da je njegov sedež zdaj nižji. Medosna razdalja je sicer ostala enaka. Vsi avtomobili, ki bodo imeli moč pogona nad 110 kilovatov, bodo imeli zadaj večvodilno premo, šibkejši pa bodo uporabljali torzijski drog. Pri večvodilni premi bodo med doplačili nastavljivi blažilniki, S-line podvozje bo znižano in trše.
Čisto na začetku prodaje, ki se bo zgodila že spomladi, bosta na voljo po en bencinski in dizelski motor. Bencinski 1,5 TSI bo imel 110 kilovatov, dizelski tako kot pri golfu pa opcijo 88 kW (116 KM) ali 110 kW (150 KM). V nadaljevanju bodo sledile nove različice, vključno z močnim priključnim hibridom in različicoi S3. Pri nekaterih bo na voljo quattro pogon.
dezurni@zurnal24.si