Štiri litre je pri vožnji po lokalnih cestah v okolici Ljubljane razkrival povprečno porabo potovalni računalnik v karavanskem lodgyju. Dodatno sem pri podeželjski, umirjeni vožnji, vključil funkcijo eco, ki še dodatno zmanjša dinamične zmogljivosti vozila v prid varčevanja z gorivom. Ne, ni hibrid, pod motornim pokrovom je bil preverjeni 1,5-litrski turbodizelski agregat. Če bi izklopil še klimo, bi povprečna poraba padla tudi pod štiri litre.
Motor sodeluje s preverjenim ročnim petstopenjskim menjalnikom, ki ni najbolj natančen in zaradi raztegnjenih hodov tudi nadpovprečno glasen. V četrto od petih prestav je priporočljivo pretikati šele pri 60 km/h, v peto pa pri 80 km/h. V četrti prestavi se sicer vozi umirjeno, pod 2.000 vrtljaji v minuti.
Presežka v vožnji ni bilo
Pravi Gorenjec
Tudi pri mestni vožnji je 1.5 dCi agregat šparovček. 5,5 litra je kazal merilnik porabe. V zmogljivejši različici z 90 KM je tudi povsem dovolj zmogljiv in vse prej kot len. Do stotice pospeši v 11,8 sekunde, najvišja hitrost je 173 km/h. Kot tak mi je bolj všeč kot šibkejša različica agregata z 55 kilovatov moči (75 KM).
Pogonski agregat se mi ob prostornosti potovalnega prostora in prtljažnika zdi glavni adut za nakup vozila. 573-litrski prtljažnik bo zadovoljil tudi družinska potovanja, uporabniki na forumu pišejo, da so vanj spravili tudi lestve dolžine 2,5 metra, v primeru da so podrli deljivo zadnjo klop. Prljažno dno je poravnano s spodnjim delom prtljažnika, v dnu pa je tudi rezervno kolo normalne velikosti (55 evrov doplačila). Višina odprtine za prtljažnik je velika, 589 milimetrov, največja nosilnost vozila pa 580 kilogramov.
Sedeži so dovolj veliki in oblazinjeni, a ne nudijo dovolj velike opore vozniku in sopotniku spredaj, v ovinkih so tudi "zaškripali". Plastika je trpežna, a trda, zato pa enostavna za vzdrževanje, je pa občutljiva na praske.
Za 400 evrov z uporabno multimedijo in navigacijo
Dacia, tako so mi pred leti na pogovoru v tovarni v Romuniji dejali šefi znamke, ne bo nikoli med vodilnimi ponudniki naprednih asistenčnih sistemov, saj bi se v nasprotnem povečala tudi cena. A po drugi strani pa trendi narekujejo, da mora imeti nov avtomobil, pa čeprav gre za nizkocenovno znamko, vsaj osnove stvari, vsaj tempomat z omejevalnikom hitrosti (155 evrov) in tudi multimedijski sistem z ekranom na dotik, dacia ima še navigacijo s kartografijo Evrope (skupaj 400 evrov), v prihodnje pa bo verjetno tudi logan in drugi modeli premogel kamero za vzvratno vožnjo, radarski tempomat in sistem za samodejno zavinraje v sili. Če ne prej takrat, ko bodo to zapovedali v Bruslju.
Se še spomnite ročic za dviganje in spuščanje stekel?
Tudi TFT digitalnega zaslona med merilniki Dacia še nima, tam so klasični veliki, a pregledni merilniki, je pa zelo skop s podatki potovalni računalnik.
Dacia logan MCV stane vsaj 8.800 evrov, koliko je zanjo treba odšteti v kombinaciji z bencinskim modelom. Testni, 66-kilovatni dizel, z dodatki (navigacija s kartografijo, tempomat, kovinska barva, parkirni senzorji zadaj), stane 13.475 evrov.
Pregledal sem spletno ponudbo rabljenih karavanov. Za ceno 14.000 evrov se danes dobi seat leon letnik 2013 z 1,6-litrskim TDI pogonskim agregatom (45.000 prevoženih kilometrov) z 77 kilovatov moči (105 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom ter samodejno dvoobmočno klimatsko napravo, 1,2-litrsko turbobencinsko škodo ostavio kombi z 77 kilovatov moči (105 KM), tri leta staro opel insignio sport tourer z garancijo, oziroma jamstvom, z dvolitrskim turbodizlom in močjo 95 kilovatov (131 KM), ter tudi tri leta starega volkswagen passata z dvolitrskim turobdizelskim motorjem z 103 kilovati moči (140 KM). Nobeno od rabljenih vozil nima navigacijske naprave.
Podatki o vozilu: Dacia logan MCV 1.5 dCi 90 (life plus)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1461 ccm
Najvišja moč: 66 kW (90 KM) pri 3.750 vrtljajih
Navor: 220 Nm pri 1.750 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.492 x 1.519 x 1.733, medosna razdalja 2.634
Najvišja hitrost: 173 km/h
Pospešek: 11,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 5,3 litra, 103 g CO2/km
Cena (v evrih): 8.800 (osnovni)/ 13.475 (testnik z dodatki)
Plusi: Poraba goriva, robustnost, velikost prtljažnika, cena, multimedija;
Minusi: Neudobni sedeži, brisalci, hrup v kabini, trdo podvozje;
Avto je zato kupljen da ga voziš.. ne pa da on, preko tehnike, vozu tebe.. ne bo šlo dakeč.. vsaj …
Ne eno, ne drugo, kupil bi Hondo.
Pasat!