Note ubral popolnoma druge note

Foto: Andrej Leban Nissan note Foto: Andrej Leban Nissan note Foto: Andrej Leban Nissan note Foto: Andrej Leban Nissan note Foto: Andrej Leban Nissan note Foto: Andrej Leban Nissan note Foto: Andrej Leban Nissan note Foto: Andrej Leban Nissan note Foto: Andrej Leban Nissan note Foto: Andrej Leban Nissan note
Novi nissan note je povsem prerasel prvo generacijo, zelo moderen je tudi po varnosti in povezljivosti. Najcenejši za 11.500 evrov
Oglej si celoten članek

Ima skupno dolžino in enako medosno razdaljo. Ima enako ime in podobno mero enoprostorske prilagodljivosti. A nissan note je v drugi generaciji vseeno povsem drug tip avtomobila, dodobra napolnjen tudi z napredno tehnologijo.

Ena glavnih stebrov Nissanove evropske prodaje zadnjih let je bil prav mali enoprostorec, saj je pomagal polniti luknjo tudi tam, kjer bi moral biti klasični Nissanov B-predstavnik. Micra je pač res mikro avtomobil. Njegovo prodajo skušajo sedaj povzdigniti na novo raven, pri tem pa so avtomobila lotili povsem na novo. Že koncept invitation je naznanil, da novi note ne bo nikakršna evolucija in tako kot pri drznem konceptu qazana, ki je napovedal kasnejšega jukea, so pri Nissanu hvalevredno ostali zelo zvesti študiji.

Zunaj

Kritike o sicer uporabnem, a zelo škatlastem in previsokem noteu prve generacije so dale inženirjem misliti. Naslednik je tako po geberitih precej bolj podoben klasičnim predstavnikom B segmenta kot pa B MPV-jem. Bližje fiesti in corsi kot B-maxu ali merivi. Postavljen je na podaljšano platformo micre, odlikuje pa ga razmeroma zelo lahka gradnja, ki je v povprečju lažja za 55 kilogramov. Dizajnersko je dobil precej drznejši videz z dvodelnim in zašpičenim nosom in nižjo streho. Tu so še visoki boki z izrazitima črtama, ki se združita na voznikovih vratih, medtem ko se tako stekla kot svetila zajedajo globoko v pločevino.

Udobje

Znotraj je več podobnosti z aktualnimi japonskimi bratci, poudarek je na preglednosti, čeprav spredaj sedeča sedita nižje kot v starem noteu. Je pa zadnja klop nekoliko dvignjena za boljšo preglednost do treh zadnjih potnikov. Razmeroma radodaren je note s prostorom za noge zadnjih potnikov, pomična zadnja klop pa omogoča prilagajanje prtljažnika od 195 do 381 litrov.

Napredno

Note štrli iz povprečja po nekaterih dodanih tehnologijah, medtem ko na drugi strani pri kakšni tudi zaostaja. Kot prvi v razredu denimo ponuja 360-stopinjski prikaz okolice na notranjem 5,8-palčnem zaslonu, za kar poskrbijo štiri kamere. Kamere skrbijo tudi za opozarjanje na nenamerno prehajanje voznih pasov, na vozila v mrtvem kotu ali na prečni promet zadaj, denimo med vzvratno vožnjo iz parkirnega mesta. Vse te tehnologije so del paketa Safety shield, ki pa denimo še ne pozna opozarjanja in avtomatskega zaviranja pri nižjih hitrostih (city AEB), ki zadnje čase v avtomobilih tega ranga ni več nikakršna redkost.

Pogon

Notea poganjajo trije motorji. Že ob lansiranju sta na voljo 1,2-litrski bencinski z 59 kilovati (80 KM) in 66 kilovatni (90 KM) 1,5 dCi. Tretji motor pride čez nekaj mesecev, gre pa za prisilno polnjeni (kompresor) 1,2-litrski bencinar DIG-S z 72 kilovati (98 KM). S tem motorjem bo na voljo tudi CVT avtomatski menjalnik z brezstopenjskim razmerjem. Doplačilo zanj bo okroglega tisočaka. 1,2 DIG-S bo na voljo le z bogatejšimi opremskimi paketi, od navadnega bencinarja pa bo dražji za 2.100 evrov. 

Note se hvali tudi z zmogljivim infotainmentom, ki poleg vseh običajnih trikov obljublja še internetno povezljivost z Googlovimi informacijami. Tako si je mogoče že doma narisati zemljevid poti in ga samo poslati prek strežnika v avtomobil, med potjo preveriti vremensko napoved, pridobiti dodatne informacije o interesnih točkah … Drobni tisk pa na žalost pravi, da bodo te funkcije pri nas predvidoma na voljo šele nekje leta 2014.

Cena od 12.500 evrov brez popusta

Različic opreme je veliko. Že osnovna visia ima tempomat in šest zračnih blazin, z običajnim bencinarjem pa je njena cena 12.500 evrov. Najbolj atraktivna bo verjetno oprema accenta look (13.600 evrov), ki prinaša pomično zadnjo klop, naslon za roke, temna stekla, 16-palčna platišča, avtomatsko klimo ... Vsa infotainment in varnostna oprema je na voljo v paketu connect za dodatnega tisočaka, a "ob lansiranju, kar povedano drugače pomeni za nedoločen čas, uvoznik ponuja tisočaka popusta na novega notea, tako da je vsa ta oprema zastonj, če tako pogledate na zadevo. Prvi dizel na seznamu z vstopno opremo je ocenjen na 14.800 evrov (brez popusta9, 1,2 DIG-S z opremo accenta look pa bo vreden 15.700 evrov.

Japonci želijo podjarmiti Azijo

Note je šele uvodni znanilec Nissanove napovedane ofenzive. Poleg konkretno prenovljene micre, ki je že pri nas, namreč do prihodnjega poletja napovedujejo še prihod qashqaija druge generacije, novega X-traila in novega predstavnika v "golfovem" razredu. Po zaslugi vseh novosti naj bi Nissan z mesta najbolj prodajane japonske znamke, kar je že sedaj, postal pri nas najbolj prodajana azijska znamka sploh, torej celo pred korejci. Obljube so smele, trg bo povedal, ali tudi izvedljive.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.