Bili smo na obisku najbolj norega avtomobilskega festivala na svetu, Festivala hitrosti v Goodwoodu. To je prav gotovo praznika avtomobilizma, kjer lahko na enem mestu vidite najredkejše in najbolj ekskluzivne avtomobile.
Pogosto so razstavljeni kar sredi travnika, brez varovalne ograje, občudujete lahko več milijonov vredne primerke superšportnih avtomobilov, nekateri med njimi so tudi unikati. Od blizu lahko vidite najnovejše primerke avtomobilov ta hip, ki sploh še niso zapeljali na ceste, ali pa si na slavni dirkalni stezi, ki poteka na hrib ogledate raznorazne ekskluzivne dirke najbolj zanimivih avtomobilov, motociklov in tudi formul. Ves čas vam nad glavo krožijo helikopterji, pa tudi vojaška letala, ki izvajajo najrazličnejše akrobacije. Na velikansko prizorišče se v štirih dneh zgrne več stotisoče ljudi iz vsega sveta, večino pa je Britancev, ki so resnični navdušenci nad avtomobili. Ne glede na to, ali je sonce ali pa dež, ki travnate površine spremeni v blato.
Osrčje prizorišča je tako imenovani Hill Climb, na katerem vozniki Formule 1, zvezdniki z dirkaškimi licencami in testni vozniki proizvajalcev avtomobilov »grmijo« po 1,16 milje asfaltne površine navzgor po slavnem hribu. Ob tem se na tisoče navdušenih gledalcev zabavajo s huronskim vzklikanjem in slavljenjem »cvrtja in cviljenja« pnevmatik.
Kitajci so že tu in imajo velike načrte
Letošnji Festival hitrosti v Goodwoodu pa je bil prav gotovo v znamenju kitajskih avtomobilskih znamk, ki so postavile velikanske montažne zgradbe, kjer so obiskovalcev pokazale najnovejše primerke. V središču pozornosti je bila letos znamka MG Motor, ki je zavzela tudi osrednji razstavni prostor na tradicionalnem prizorišču - posestvu Goodwood Estate v Južnem Sussexu na južni obali Anglije – na katerem so visoko nad prizorišče v zrak na eni strani dvignili trenutno najatraktivnejši in najbolj pričakovan model znamke, električni dvosedežni kabriolet cyberster (Na Žurnal24 smo ga lahko ekskluzivno vozili na dirkalni stezi, reportaža sledi v naslednjem tednu), na drugi strani pa enega najbolj znanih predhodnikov, čudoviti Mk1 MGB roadster iz leta 1964 z 1,8-litrskim motorjem. Dva roadsterja MG iz različnih obdobij sta imela najbolj vidno vlogo na Festivalu hitrosti.
Začelo se je leta 1924
Nič čudnega, saj je MG Motor originalno britanska znamka – ustanovili so jo v delavnici Morris Garages. Prvi avtomobil MG 14/28 Super Sports je oblikoval legendarni Cecil Kimber.
MG je v 100 letih obstoja doživel številne lastniške spremembe. Ključen prevzem se je zgodil, ko so podjetje prevzeli Kitajci, avtomobilski velikan SAIC, ki je v lasti kitajske države. Proizvodnja vozil MG se je ponovno začela leta 2007, pravi zagon pa je podjetje dobilo z željo Kitajske po prevzemu svetovnega trga električnih vozil.
MG Motor je v Goodwoodu predstavil vse svoje najpomembnejše serijske novosti, hkrati pa se je s koncepti poklonil bogati preteklost. Kitajci so prepričani o zelo svetli prihodnosti. Predstavljen je bil novi kompaktni mestni model MG3, ki bo kmalu pri nas konkuriral modelom, kot je renault clio, pa tudi novo generacijo športnega terenca MG HS, za katerega so v Goodwoodu večkrat poudarili, da z njim ponujajo SUV C segmenta za ceno B segmenta, hkrati pa so se pohvalili tudi z dosegom priključno-hibridne različice s 100 kilometri električnega dosega. Cyberster, dvovratni roadster kabriolet, je bil glavna zvezda in naj bi bil izdelan prav v čast 100. obletnice podjetja. MG Motor pa je na prizorišču presenetil še z dvema konceptoma.
Atraktiven dvovratni kupe in poklon hitrostnim rekordom
Prvi je bil GTS Concept. Gre za 2+2 električno dvovratni kupe, ki je cybersterjeva različica s trdo streho. Neuradno so pri MG merili zanimanje javnosti za ta model. In avto je izstopal, tudi na račun nenavadne barve. Ob njem je stal slavni avtomobilski oblikovalec Jozef Kaban. Slovak se je MG pridružil kot podpredsednik globalnega oblikovalskega centra MG. Kot je namignil nekdanji oblikovalec pri Volkswagnu, BMW in Rolls-Royceu, je k odločitvi, da se pridruži MG, botrovalo prav dejstvo, da so pred znamko kljub 100-letni zgodovini najbolj razburljivi časi.
Medtem, ko se cyberster poklanja klasičnemu roadsterju MG, je koncept GTS videti, kot bi bil posvečen v čast slavnemu dirkalniku MGC GTS Sebring iz poznih 60-ih. Podrobnosti o konceptu so skope. Pri MG niso razkrili nobenih podrobnosti pogonskega sklopa, razen tega, da ima električni motor in zadnji pogon.
Drugo zanimivo konceptno vozilo na prizorišče pod streho MG paviljona pa je bilo "vesoljski" koncept EXE181, ki se zgleduje po originalnem MG EX181. Slednji je leta 1957 podrl celo vrsto hitrostnih rekordov vozil z vgrajenimi majhnimi motorji. Britanska voznika Sir Stirling Moss in Phil Hill sta z njim zmagala na ikoničnem Bonneville Salt Flats. MG je z vozilom postavil svetovni rekord razreda F z zabeleženo hitrostjo 245,64 mph/395,31 kmh.
Uspešni poskus EX181, zaradi oblike poznan kot 'Roaring Raindrop', je poudaril vse zmogljivosti motorja MG. Ta motor je bil 1,5-litrski MGA Twin Cam s Shorrock Superchargerjem in dvojnimi uplinjači, motor pa je zmogel osupljivih 290 KM pri 7.300 vrtljajih na minuto.
Prvotni EX181 je predstavljal večji del borbenega duha MG, britanskega proizvajalca športnih avtomobilov, ki je potoval na drugo stran sveta in se spopadel z najboljšimi na svetu, pri čemer je za dosego rekordnih hitrosti uporabil motor z majhno delovno prostornino.
Razstavljeno konceptno vozilo EXE181 jemlje navdih prav pri dirkalniku 'Roaring Raindrop', kar izkazuje že z obliko. Oblikovalci so mu namenili številne detajle, ki spominjajo na legendo, vključno s streho, ki se odpira navzgor. Dokaz izjemni aerodinamičnosti EXE181 je koeficient zračnega upora (0,181).
Lani v Sloveniji prodali skoraj 900 vozil
MG Motor na ta način krepi prisotnost v Evropi, kjer vsako leto povečuje prodajo vozil. V Sloveniji je MG lani prodal skoraj 900 vozil. Skoraj vsako peto vozilo MG v Sloveniji je 100-odstotno električno, nam je povedal vodja prodaje in marketinga pri MG Motor v Sloveniji Tilen Hojč. V Goodwoodu pa smo izkoristili priložnost za pogovor z Davidom Allisonom, vodjo oddelka za načrtovanje in razvoj proizvodov pri MG Motor v Združenem kraljestvu, kjer se MG uvršča med deset najbolj prodajanih avtomobilskih znamk.
Avto C razreda za ceno B razreda
Danes je MG najhitreje rastoča znamka avtomobilov v Združenem kraljestvu, kjer je tudi oblikovalski center znamke, vozila pa proizvajajo na Kitajskem. Trenutno je v ponudbi šest vozil, paleto pa bodo potopoma širili, tako s klasičnimi motorji na notranje zgorevanje, kot hibridi in 100-odstotno električnimi modeli.
MG beleži veliko rast prodaje v Evropi. Vendar pa se kitajska znamka, tudi tovarna je na Kitajskem, sooča z višjimi carinami EU. Se bo strategija podjetja v Evropi zaradi višjih carin spremenila?
To težko komentiram, saj to ni v moji pristojnosti. Dejstvo pa je, da, če bodo tarife novembra potrjene, zdaj so le začasne, bo to fundamentalno spremenilo cene naših električnih modelov. To je izključno odločitev Evropske unije, ki pa vsaj za naš, britanski trg, kjer je znamka MG med najbolj popularnimi, ne bo imela velikega vpliva. Pred osmimi leti smo se odločili zapustiti EU.
Menite, da bo zaradi odločitve EU delež prodanih vozil z motorji na notranje zgorevanje pri MG večji?
Zagotovo. MG sicer stavi na električno prihodnost, vendar pa smo pravkar predstavili priključno-hibridni SUV MG HS, ki za ceno manjšega modela ponuja rekordni električni doseg – velika baterija zagotavlja kar 100 kilometrov dosega po ciklu WLTP, vsekakor pa veliko stavimo tudi na klasične bencinske motorje. Je pa pomembno poudariti, da imamo v Veliki Britaniji drugačen režim, kakšna mora biti mešanica prodanih pogonskih enot. Favoriziramo električni pogon, da ne bi plačevali pribitkov. Kakršnakoli odločitev s strani kitajskih lastnikov bo, bo morali biti v smeri, da bomo še naprej ustvarjali dobiček in prodajali naša vozila.
MG trenutno nima tovarne v Evropi. Kdaj jo lahko pričakujemo in kako pomemben korak bi to bil za prodor MG v Evropi?
Tudi pri tem vprašanju vam težko pomagam, ampak obseg prodaje, ki jo trenutno imamo v Evropi, seveda se razlikuje od države do države, pomeni, da je imeti tovarno v Evropi veliko nujnejše, kot je bilo to v preteklosti. Rad bi videl, da se to čim prej zgodi, kdaj in kje, pa težko odgovorim.
Po poročanju španskih medijev MG Motor razmišlja o vzpostavitvi proizvodnje v severni Španiji. Podjetje se pogovarja s španskim ministrstvom za industrijo, so soglasno poročali številni mediji. Odločitev naj bi torej padla do konca septembra.
Večkrat ste na premieri MG HS tu v Goodwoodu omenili vašo strategijo, da ponujate C SUV za ceno B SUV vozila. Je to strategija za celotno modelno paleto, tudi MG3, ki kmalu prihaja tudi v Slovenijo?
V Veliki Britaniji želimo najti razlike s konkurenti. Pri MG3 je bil cilj ponuditi hibridno vozilo za ceno vozila s klasičnim motorjem. Pri MG HS večje vozilo za ceno manjšega. Cena pri naših modelih je ključnega pomena. Sploh v C SUV segmentu, ki je eden najbolj pomembnih. Enako velja za priključne hibride. Tudi tu ponujamo več od konkurentov, večji doseg.
Glede na vidnost in velikost razstavnih prostorov v Goodwoodu se zdi, da kitajske avtomobilske znamke prevladujejo. So v ospredju. MG je zaradi praznovanja 100. obletnice celo glavni v Goodwoodu.
Kitajski proizvajalci so bili prisotni že lani, ampak letos res želijo pokazati, da prihaja njihov čas tudi v Evropi. To ni presenečenje, ampak globalna strategija Kitajcev.
Kot sem omenil, MG je star 100 let. Včasih je bil v britanski lasti, zdaj je v kitajski. Mediji ga pogosto umeščamo med kitajske znamke. Ali ima MG zaradi stoletne zgodovine prednost pred večinoma zelo mladimi kitajskimi znamkami v Evropi?
Zagotovo pomaga. Naša zapuščina, zgodovina in nekdanji modeli vozil so v Evropi vsekakor prepoznavni. V to smo vložili na milijarde evrov. Vendar pa tudi druge kitajske znamke prodirajo, a morajo zato vlagati bistveno višja sredstva. Poglejmo BYD, dobil je sponzorstvo Evropskega prvenstva v nogometu. Treba je tudi vedeti, da ima Evropa zares bogato avtomobilsko zgodovino in Evropejci to zelo cenijo. Na srečo je MG del te bogate zgodovine. Na koncu pa mora biti avto dobro oblikovan, mora biti kakovosten, imeti bogato opremo in še kaj, da je danes uspešen na evropskem avtomobilskem trgu.
Kako kitajski lastniki cenijo zgodovino znamke MG?
Kitajci spoznavajo in začenjajo razumeti našo zgodovino. A cenijo jo. Poglejmo cybersterja. Posvečen je prvim stotim letom naše znamke in hkrati najava prihodnjih 100 let znamke. Imamo svetlo preteklost.
Vsem, ki pridejo v Goodwood, je jasno, kako Britanci gledajo in spoštujejo avtomobile. To je praznik avtomobilizma. Naj bi dež ali sonce, se sem zgrne na stotisoče obiskovalcev, pravih ljubiteljev avtomobilov. Zato me zanima, kako so Britanci sprejeli, da MG ni več britanski? Ali ga imajo še za svojo znamko?
Pred nekaj meseci sem bil na letališču. Bil sem na poti v Ženevo. Pogovarjal sem se s človekom, ki je na letalu sedel pred menoj. Vprašal me je, ali grem smučat. Rekel sem, da grem na avtosalon. Vprašal me je, za katero podjetje delam. Dejal sem, da za MG. Rekel je, da je mislil, da ne izdelujemo več avtomobilov. Pri MG moramo delati več na ozaveščanju. Drugače pa prodaja izkazuje, da jo imajo Britanci še vedno za svojo znamko.
Kdo so vaši največji tekmeci v Evropi?
Zagotovo sta to korejski znamki Hyundai in Kia, pa tudi znamke, kot sta Peugeot in Renault. Kupci k nam prihajajo iz različnih znamk.
Manjka pripis PROMO!