Francoski avtomobilski proizvajalec Renault je lansko leto, ki ga je zaznamovala pandemija covida-19, zaključil z rekordno čisto izgubo 8,05 milijarde evrov. Leto prej je ustvaril 19 milijonov evrov dobička. Več kot polovico izgube je sicer prispeval japonski partner Nissan, poročanje francoske tiskovne agencije AFP povzemajo pri STA.
Na Nissan, v katerem ima Renault 43-odstotni lastniški delež, je odpadlo 4,9 milijarde evrov lani ustvarjene izgube.
Prihodki koncerna so se lani znižali za 22 odstotkov na 43,5 milijarde evrov, prodaja vozil pa je globalno upadla za 21 odstotkov na 2,95 milijona enot.
Lani je Renault prevzel Luca de Meo, ki je že pred tem v koncernu VW uspešno prenovil znamko Seat. De Meo je poleti predstavil ambiciozen program, po katerem bo Renault v prihodnosti, kjer bosta poseben izziv eletrifikacija in poudarjanje trajnosti, več poudarka dajal na prodaji avtov z večjo maržo. To pomeni tudi delno preusmeritev od zdajšnjih manjših modelov, kot je clio, medtem ko so za twinga že napovedali, da ga bodo ukinili.
Nov izziv so zdaj polprevodniki
V Renaultu so sicer poudarili, da so po prvem polletju, ki ga je močno zaznamoval covid-19, uspeli preobrniti svoje poslovanje. Rezultati druge polovice leta tako predstavljajo prvi korak v okrevanju. Prihodki skupine so bili v tem obdobju od tistih predlani nižji za 8,9 odstotka.
Vseeno bo tudi leto 2021 zahtevno, so dodali v Renaultu. Ni namreč jasno, v kolikšni meri bo na poslovanje še naprej vplivala zdravstvena kriza, problematično pa je tudi pomanjkanje polprevodnikov, ki tare avtomobilske proizvajalce.
V zvezi s slednjim so v Renaultu ocenili, da bo vrhunec krize s polprevodniki predvidoma dosežen v drugem letošnjem četrtletju. Ocenjujejo, da bi lahko pomanjkanje, ki je posledica preusmerjanja proizvajalcev čipov v razmerah pandemije covida-19, vplivalo na proizvodnjo okoli 100.000 vozil na letni ravni.