Niro in C-HR veliko pomembnejša, kot se zdi na prvi pogled

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Kia niro in toyota C-HR bi bila samo še dva križanca več v ponudbi, če ne bi bila zelo zanimiva zaradi dejstva, da gre v obeh primerih za hibrida.
Oglej si celoten članek

Kia niro se v Ženevi premierno kaže Evropejcem, na katere v bodoče zelo resno računa. Gre za odgovor toyoti prius in še bolj novemu modelu C-HR, s katerim se bo pomeril v istem razredu. 

Foto: Kia Kia niro

Kia niro je narejen na isti platformi kot hyundai ioniq, poganja pa ga kombinacija 1,6-litrskega bencinskega motorja z neposrednim vbrizgom in elektromotorja. Skupaj zmoreta 104 kW moči (141 KM), pri čemer niro obljublja, da v zrak izpušča komaj 89 gramov CO2, kar je za križanca res vrhunski rezultat. To gre zasluga tudi zelo nizkemu koeficientu upora pri Cd 0,29.

Posebnost nira je tudi prenos moči, saj niso šli po poti brezstopenjskega menjalnika konkurence, temveč so vgradili dvosklopčni šeststopenjski menjalnik, zaradi česar naj bi bil še precej bolj "vozen". Pri Kii so prepričani, da imajo izvrstno orožje, ki bo hkrati potešilo veliko zanimanje za manjše križance, a hkrati omogoča zelo ugodne stroške lastništva zaradi nizkih emisij in porabe. 

Toyotin narejen na podlagi pionirja priusa

Drugi hibridni križanec v Ženevi pa je Toyotin C-HR. Tudi on ima za glavne tekmece modele, kot so nissan juke, honda H-RV (uf, kako podobno ime), mazda CX-3 in podobne, a Toyota je šle tudi v tem primeru dlje po zaslugi pogona. Narejen na osnovi novega priusa si z njim deli tudi pogonski sklop 1,8-litrskega bencinarja in elektromotorja, ki zmore skupaj 90 kW (122 KM). Tudi C-HR obljublja emisije pod 90 gramov CO2. 

Foto: Toyota Toyota C-HR Alternativno bo Toyota Evropejcem ponudila še 1,2-litrski bencinski motor s turbopuhalom, ki poganja že aurisa.

Tudi ta avto bo lahko imel opcijo CVT menjalnika, ki je pri hibridu seveda serijski. Na nekaterih trgih bo na voljo tudi 2,0-literski motor.

Ob poplavi hibridnih izpeljank pri številnih razstavljavcih v Ženevi in ugodnem momentu zaradi škandala Dieselgate nekateri analitiki predvidevajo, da bo leto 2016 tisto prvo, ko bodo hibridi postali enakovreden igralec na trgu.

dezurni@zurnal24.si 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 08:51 4. Marec 2016.

    Zanimivo, da deluje Kia sodeč po podatkih o zmogljivostih precej bolj prepričljivo od Toyote, ki je na hibridnem tem področju …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.