Kia niro se v Ženevi premierno kaže Evropejcem, na katere v bodoče zelo resno računa. Gre za odgovor toyoti prius in še bolj novemu modelu C-HR, s katerim se bo pomeril v istem razredu.
Kia niro je narejen na isti platformi kot hyundai ioniq, poganja pa ga kombinacija 1,6-litrskega bencinskega motorja z neposrednim vbrizgom in elektromotorja. Skupaj zmoreta 104 kW moči (141 KM), pri čemer niro obljublja, da v zrak izpušča komaj 89 gramov CO2, kar je za križanca res vrhunski rezultat. To gre zasluga tudi zelo nizkemu koeficientu upora pri Cd 0,29.
Posebnost nira je tudi prenos moči, saj niso šli po poti brezstopenjskega menjalnika konkurence, temveč so vgradili dvosklopčni šeststopenjski menjalnik, zaradi česar naj bi bil še precej bolj "vozen". Pri Kii so prepričani, da imajo izvrstno orožje, ki bo hkrati potešilo veliko zanimanje za manjše križance, a hkrati omogoča zelo ugodne stroške lastništva zaradi nizkih emisij in porabe.
Toyotin narejen na podlagi pionirja priusa
Drugi hibridni križanec v Ženevi pa je Toyotin C-HR. Tudi on ima za glavne tekmece modele, kot so nissan juke, honda H-RV (uf, kako podobno ime), mazda CX-3 in podobne, a Toyota je šle tudi v tem primeru dlje po zaslugi pogona. Narejen na osnovi novega priusa si z njim deli tudi pogonski sklop 1,8-litrskega bencinarja in elektromotorja, ki zmore skupaj 90 kW (122 KM). Tudi C-HR obljublja emisije pod 90 gramov CO2.
Tudi ta avto bo lahko imel opcijo CVT menjalnika, ki je pri hibridu seveda serijski. Na nekaterih trgih bo na voljo tudi 2,0-literski motor.
Ob poplavi hibridnih izpeljank pri številnih razstavljavcih v Ženevi in ugodnem momentu zaradi škandala Dieselgate nekateri analitiki predvidevajo, da bo leto 2016 tisto prvo, ko bodo hibridi postali enakovreden igralec na trgu.
dezurni@zurnal24.si
Zanimivo, da deluje Kia sodeč po podatkih o zmogljivostih precej bolj prepričljivo od Toyote, ki je na hibridnem tem področju …