Črka M in dizel. To je bilo pri seriji 3 včasih težko predstavljiva kombinacija. Današnji M340d pa združuje oboje na najboljši mogoč način, pa še družinsko komponento so dodali. Nastal je premijski družinski dolgoprogaš v žlahtni športni obliki.
Sedma generacija trojke G20/G21 je z nami že dovolj dolgo, da smo dobro spoznali njene odlične lastnosti, pa tudi kakšno pomanjkljivost. Morda ji kdo zameri, da je v prid udobja in tehnologije izgubila kanček kot britev ostre vožnje. Da je dražja. Ali pa da se je preveč podredila modernim trendom pri dodajanju električnih komponent. Celo električnega sorodnika i4 je dobila …
A na drugi strani ostaja ogromno pozitivnih lastnosti, zaradi katerih trojka še vedno pooseblja tisto najboljše, kar prihaja iz Münchna - angažirana vožnja, vrhunska tehnologija klasičnega pogona, naprednost asistenčnih sistemov, športno udobje. Kdo rabi več?
A BMW je v aktualni generaciji naredil še dva mejnika - različico M3 (tudi z xDrive pogonom) je prvič ponudil kot touring karavana, ob medgeneracijski prenovi pa je vštric z bencinskim M340i dodal še M performance različico z dizlom M340d. Najvišja dizelska stopnica torej, sledi le še rajon čistokrvnega bencinskega M3. A vse dizelsko, kar ima pospešek pod pet sekund do sto kilometrov na uro, sodi v posebno kategorijo.
Atraktiven videz M divizije
In prav M340d xDrive touring se je ponudil za kratko druženje ter v oceno. Bavarec prav gotovo udari že z videzom. Številni od veselja cepetajo, ker nima velikih ledvičk aka bobrovih zob, temveč ohranja originalno zasnovo nosu. Da s tem dizlom ni dobro češenj zobati, opozarja s širokimi blatniki in velikimi vstopišči za zrak, športnim dvojnim izpuhom, zadnjim difuzorjem, svetlečimi strešnimi sanmi in tudi značilno M obliko ogledal.
Testni avto pa je šel še dlje s posebnimi 19-palčnimi M platišči, izza katerih modro žarijo velike čeljusti zavor, in matirano sivo barvo iz programa Individual. Notranjost nudi vse tisto, kar si predstavljamo od M paketa opreme, torej športne elektrificirane sedeže, antracitno črn strop, v primeru testnega avta pa še dodatne "karbonizirane" obloge armaturne plošče in stikal. Seznama dodatne opreme pri tej premijski znamki tako ali tako ni nikoli konec.
Troživka v enem
M340d xdrive dokazuje, da zmore odlično opravljati tri vloge: športno, poslovno in družinsko. Športna je seveda domena njegovega zmogljivega pogona. Trilitrski šestvaljnik ima za 250 kW moči in 700 Nm navora. Maso dveh ton premika sem in tja, kot da bi vihtel suho vejo. Pospešek je nagel, 4,8 sekunde, pa si že pri 100 km/h. Z mesta, leteči start, karkoli zahtevate od njega, bo motor ob prepričljivi šestvaljni zvočni kulisi odgovoril z valom moči in navora, štirikolesni pogon pa bo vse to vestno prenašal na asfalt.
V ozadju je sicer še en skriti pomočnik, ki pomaga pri boljši odzivnosti. Gre za 48-voltni starter-generator, ki pomaga predvsem pri hitrejšem startu ter pomaga pri varčevanju s kapljicami goriva. Športno podvozje s prilagodljivimi blažilniki je dodaten močan člen v zgodbi, ki govori o ob tla pribitem avtu v "sport" programu ali pa o udobnem križarjenju, ko je izbrana nastavitev "comfort."
Poslovno plat avto izkazuje tako z že opisanim notranjim udobjem, kot tudi s številnimi asistenčnimi sistemi, zaradi katerih je M340d xdrive še posebej v comfort programu lahko odličen potovalnik. Tehnologija, ki pomaga vozniku, deluje vrhunsko, z enim rezervoarjem pa lahko premaga dolge razdalje. Ob lažji nogi, s katero sem vseeno zlahka sledil omejitvam, je bil povsem zadovoljen že s šestimi litri goriva. Povprečen športni angažma pa je vseeno ohranja pri dobrih sedmih litrih.
M340d xdrive je ne nazadnje tudi družinsko uporaben avto. Prtljažnika je za 500 litrov, kar je znotraj premijskega segmenta karavanov povsem dovolj. Plus prtljažnika je natančna obdelava in izkoriščenost. Zadnja klop je primerna predvsem za dva potnika, tretjemu je namenjen ožji sedež in "jahanje" grebena. Predvsem pa za odrasle zadaj zmanjka prostora za stopala. Otroci ne bodo imeli težav.
Testni avto je bil nadgrajen še z izvrstno tovarniško kljuko. Ne le, da se ob pritisku na gumb v prtljažniku povsem samostojno sestavi in pospravi, temveč ji je namenjen tudi lastni program na že tako vrhunskem sistemu parkirnih videokamer. Ob pomoči vzvratne kamere in pomožne črte je enostavno tako priklapljanje kot vzvratno vodenje prikolice. Veliko uporabnikov pa bo kljuko izkoriščalo tudi za kolesni prtljažnik.
M340d xdrive touring z žlahtnim šestvaljnim dizlom in športnimi prilagoditvami združuje najboljše iz obeh svetov. Še vedno ostaja civiliziran avto, v katerega se lahko usedete tudi v poslovni ali večerni obleki, po drugi strani lahko pomalica z uličnimi nastopači, podeželskimi ovinki ali avtocestnimi ravninami. Dodaten plus je njegova družinska uporabnost.
Vse to pa ima svojo ceno. Za vstopno različico je treba rezervirati skoraj 73 tisoč evrov. A ker se noben resen BMW ne proda za golo ceno, je treba računati še na vsaj kakih 10 tisoč evrov pribitka. Konkretno, testni avto je bil vreden 95.417 evrov. Hitri prestiž pač ni poceni.
Podatki o vozilu (BMW M340d xDrive)
Pogon: dizelski, šestvaljni motor, štirikolesni pogon
Moč: 250 kW (340 KM) pri 4.400 vrt./min
Navor: 700 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba: 7,2 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.713 × 1.827 × 1.445, medosna razdalja 2.851
Prtljažnik v litrih: 500 - 1.510
Zmogljivosti: 250 km/h, 4,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 71.200, testni 95.417
PLUSI: videz, zmogljivi in varčen pogon, napredna tehnologija, športna uporabnost, alternativnost
MINUSI: končni znesek
To pomeni, da se kredit splača vzet ravno zdaj! Razen, če maš plan in namen preživet poslednje dni. 🤗 Pustimo …
No, spet vsaj malo boljši avto iz Bmw zafurane tovarne , .... samo , kje pa si ga zmorem privoščiti …