Najmanj trije veliki uvozniki avtomobilskih znamk že mesece nestrpno čakajo na letošnji razpis Eko sklada, s katerim zadnja leta država subvencionira nakup električnih vozil. BMW, Renault in Volkswagen so namreč že tako zakasnjen prihod svojih električnih avtomobilov i3, zoe, kangoo Z.E., twizzy, e-golf, golf GTE in e-up na slovenski trg tempirali prav na začetek spomladi in novo shemo subvencij ter ugodnih kreditov. Ti so namenjeni tako podjetjem kot zasebnikom.
PREBERITE ŠE:
-
Kje bomo polnili 400 električnih avtomobilov
-
Hitro polnjenje na slovenskih avtocestah
-
Slovenija do e-mobilnosti kot kura brez glave
-
Skriti cestni električni potencial Slovenije
A medtem ko se na sosednjem Hrvaškem celo največji skeptiki le težko uprejo radodarni državi, ki je pripravljena za nakup tovrstnega vozila po novem primakniti skoraj 10.000 evrov, subvencionirajo pa celo klasične hibride, pa so slovenski uradniki letos povsem zaspali. Če so uvozniki pričakovali, da bo vlada že prejšnji teden dokončno potrdila proračun Eko skladu in bo ta lahko šel do konca meseca v javno objavo razpisa, pa se bo po naših informacijah vlada šele te dni sploh pričela ukvarjati z obravnavo in sprejemom poslovnega in finančnega načrta Eko sklada za leto 2015 ...
Na Eko skladu so namreč ta bistveni dokument potrdili šele prejšnji teden, izgovarjajo pa se na pozen vladni sprejem Uredbe o zagotavljanju prihrankov energije, zaradi česar so lahko pričeli z usklajevanjem šele januarja, še marca pa ga usklajevali s pristojnimi ministrstvi. Ministrstvo za okolje še ni pojasnilo svoje plati zgodbe, od kod takšna zamuda.
Letos na voljo kar petkrat več denarja
"Sredstev za nepovratne finančne spodbude bo na voljo več kot lani, tudi za električna vozila," so za zurnal24.si povedali na Eko skladu. Za pravne osebe bo tako predvidoma na voljo dva milijona evrov (lani le 303.000 evrov) in še 500.000 evrov za fizične osebe (lani 200.000 evrov). "Predvidevamo, da bodo [sredstva] zadoščala do konca leta in da javnih pozivov ne bo potrebno predčasno zapirati," še dodajajo pri Eko skladu z mislijo na lansko zgodbo, ko je praktično celotna sredstva za pravne osebe izsušilo eno samo podjetje in to v le nekaj dneh po objavi javnega poziva za subvencije.
Še vedno pa bodo prišla v poštev le vozila na električni pogon, priključni hibridi ali druge nizkoemisijske tehnologije. Lani je za priključne hibride in električna vozila v Sloveniji država primaknila od 2.000 do 5.000 evrov subvencije, ta vozila tudi sodijo v najnižnji obdavčitveni razred za davek na motorna vozila. Poleg subvencij bodo na voljo tudi ugodni krediti za okoljske naložbe, kamor tudi sodijo tovrstna vozila. Klasični hibridi tudi v prihodnje pri nas ne bodo subvencionirani, čeprav jih financirajo v številnih evropskih državah, med drugim v Italiji, Avstriji, Hrvaški in Franciji.
Ne upajo si nadeti slovenskih tablic
Čeprav je javnost še vedno v veliki meri skeptična do električnih vozil, predvsem zaradi trenutno še omejenega dosega z enim polnjenjem ter visoke nabavne cene, pa bodo tovrstna vozila v prihodnjih letih in desetletjih ob napredku tehnologije in spremembah uporabniških navad gotovo povsem spremenila prometni park in bistveno pripomogla k čistejši naravi in bolj učinkoviti izrabi energije. Prav subvencije pa so tudi v drugih državah ključnega pomena, da potencialnim kupcem pomagajo pri odločitvi za tovrstna vozila, ki so zaradi zgodnje faze razvoja še vedno razmeroma draga.
Pri Renault Slovenija denimo pravijo, da so na pričetek prodaje pripravljeni že dlje časa, po naših cestah se vozi tudi že veliko njihovih vozil, a za zdaj še s francoskimi tablicami. "Z demonstracijskim projektom smo od 1. avgusta lani do sedaj pridobili dragocene izkušnje o realnosti tovrstne mobilnosti, zato bodo prva vozila lahko dobila slovenske tablice takoj po uveljavitvi subvencij." Uvozniki prav demonstracijski floti namenjajo veliko pozornosti, a si nabave avtomobilov brez subvencij celo sami težko privoščijo. Glede na delež sredstev za pravne osebe pa je jasno, da država želi spodbuditi tudi druga podjetja k prehodu na električnpo mobilnost.
andrej.leban@zurnal24.si
Saj bo. <br />Malo počakaj. Če ne letos, pa bodo drugo leto uspeli pripraviti razpis...<br />Počasi, kam se mudi?
Država je v popolnem razsulu.<br />Raje se ukvarjajo sami z seboj , kot državniškimi posli.