Neverjetno: tole je res najmanjši mercedes-benz

Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180 Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180
Vozili smo avtomobil, ki je pri Mercedesu-Benzu na spodnjem koncu ponudbene lestvice. A to ne pomeni, da je tudi majhen.
Oglej si celoten članek

Avtomobilske znamke so si med seboj različne in kar je pri nekaterih že konkretno na sredi ali vsaj blizu sredine ponudbe, je pri drugih na spodnjem koncu njihove ponudbe. Takšen je denimo mercedes-benz razred A, ki pri stuttgartski znamki predstavlja vstop v njihovo premijsko ponudbo. Če ne upoštevamo smarta in razreda T, ki sta posebni zgodbi.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180

Razred A je morda res Mercedesova najmanjša kombilimuzina, vendar pa spada v spodnji srednji razred, ki ga seveda poznamo tudi kot "golfov razred". Mercedesov vstopni model je torej že precej velik avtomobil in kot tak zelo dober kandidat za vsakdanjo uporabnost s pridihom premijskega.

Znani občutek

In v tem pogledu ne razočara, saj je prostor solidno odmerjen tako spredaj kot tudi na zadnji klopi, prav tako pa so sedeži dovolj udobni, da telo brez težav prestane tudi daljše vožnje. Morda malce navzdol iz povprečja odstopa le prtljažnik, ki z osnovnimi 355 litri ravno ne dosega razrednega povprečja. Kljub temu v prtljažnik lahko naložite kar precej prtljage ali športne opreme, kar vam olajšajo tudi zadnja vrata, ki se odprejo v precej široko odprtino.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180

Sicer pa je notranjost bolj ali manj domača tistim, ki so že sedeli v sodobnih mercedesih, predvsem pa tistim, ki so se vozili v razredu A pred osvežitvijo. Pred vami se zato bohotita dva precej velika zaslona, levi s podatki, ki so pomembni za voznika, in desni s haptično funkcionalnostjo za upravljanje infozabavnega sistema in asistenčnih ter drugih pripomočkov.

Avto V Slatini pri Šmartnem ob Paki smo odkrili Mercedesovo legendo

Gre torej za ureditev, ki jo bolj ali manj že poznamo, in vključuje tudi prijazno in presenetljivo učinkovito govorno asistentko, saj je spomladi razred A doživel le blažjo pomladitev. Ta se v notranjosti še najbolj pozna v novih volanskih obročih, s katerimi se je razred A uskladil z razredom C in drugimi novejšimi modeli. In če je na armaturni plošči ostalo bolj malo fizičnih stikal, je teh na volanskem obroču veliko.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180

Z majhnostjo in mogoče celo preobčutljivostjo malce begajo, a po drugi strani omogočajo solidno učinkovito upravljanje sistemov. Mercedes razreda A je s pomladitvijo sicer prejel tudi led žaromete, ki s svojo prilagodljivostjo solidno osvetljujejo cesto pred vozilom, za učinkovito ohranjanje smeri pa skrbi tudi izboljšan sistem za zadrževanje vozila na voznem pasu.

Blagi hibrid

Še eno novost smo lahko preskusili v testnem primerku mercedesa razreda A, ki pravzaprav nosi uradno oznako mercedes-benz A180. Njegovemu motorju je namreč z desetimi kilovati moči pomagal 48-voltni blagi hibrid. In to se je pri kombinaciji sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika in 100-kilovatnega turbobencinskega motorja, vsaj po občutku, kar poznalo. Predvsem je elektromotor zgladil prestavljanje menjalnika, da so bili pospeški bolj direktni.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180

Motor je sicer že znan 1,33-litrski trurbobencinski štirivaljnik, ki ga je Mercedes-Benz razvil v sodelovanje z Renaultom in ga denimo najdemo tudi v dacia dusterju. A tako kot velja za velikostne razrede, velja tudi za motorje. Motor, ki v dusterju predstavlja vrh ponudbe, se v mercedesu-benzu razreda A uvršča v vstopni konec ponudbe. A to nikakor ne pomeni česa negativnega.

Avto Električni avto, ki nas je resnično navdušil

Moči je sicer manj, kot bi pričakovali glede na številko 180 v oznaki modela, a tako motorizirani avto tudi ne vzbuja občutkov podhranjenosti. Pospeški v 9,2 sekunde do 100 kilometrov na uro, kot piše v tehničnih podatkih, sicer na papirju ne vzbujajo ravno športnih obetov, a v resnici tako motorizirani razred A v prometu sploh ne deluje obotavljivo, predvsem pa se v kombinaciji z majhnim elektromotorjem in solidnim menjalnikom povsem suvereno spopada z zahtevami vožnje po mestu in v njegovi okolici.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180

Morda se nekaj priganjanja hitro odrazi le v povečani porabi goriva, ki se lahko precej dvigne nad uradno deklariranih 5,9 litra. A ker takšnega avtomobila nihče ne bo kupil za cestno dirjanje, je tudi to povsem v redu. Sicer pa oblika v kombinaciji s paketom AMG line vzbuja precej dinamične občutke, ki se kar dobro skladajo z avtomobilom, kakršen je mercedes-benz razreda A.

EV pospešek Mercedes v Sloveniji: Do leta 2030 bomo zrušili trg

Morda se mercedes-benz A180 uvršča v spodnji del stuttgartske ponudbe, vendar to ne pomeni, da je poceni. Mecedes-Benz je vendarle premijska znamka in tudi njena najcenejša kombilimuzina zato stane najmanj 38.900 evrov. Če temu dodamo še športni paket AMG line in nekaj dodatne opreme, kakršno je imel testni primerek, se cena dvigne čez 45.000 evrov. To ni malo, a navsezadnje za ta denar tudi dobite soliden avtomobil z dobro opremo in precej premijskega prestiža.

dezurni@styria-media.si

Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180

Mercedes-benz A180 AMG line

Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.332 ccm (+ elektromotor)

Največja moč: 100 kW (136 KM) pri 5.000-5.5000 vrtljajih (+ 10 kW)

Največji navor: 230 Nm pri 1.660-3.000 vrtljajih

Zmogljivosti: 215 km/h, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.428 x 1.796 x 1.423, medosna razdalja 2.729

Prtljažnik (v litrih): 350-1.190

Poraba: 5,9 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 133 g/km

Cena v evrih: 45.088

Foto: Saša Despot Mercedes Benz A180

Avto V Sloveniji dvojna Mercedesova izboljšava

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 19:46 4. Junij 2023.

    Mercedes in francoski motor. To pove precej.

  • 12:54 4. Junij 2023.

    Za kar nekaj manj denarja sem sam kupil polnokrvnega hibrida (HEV), ki ponuja bistveno boljšo uporabniško izkušnjo in v primerjavi …

  • 08:49 4. Junij 2023.

    Ga pihnem BP s pol cenejšim ;-)

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.