Ko se zbirajo različni statistični podatki o prodaji novih vozil v Evropi za leto 2021, rezultati kažejo, da se v Evropi dogajajo veliki premiki. Proizvajalec električnih vozil Tesla je močno premešal karte na področju električnih vozil, na drugi strani pa je romunska znamka Dacia, ki je, kot nizkocenovna znamka del družbe Renault. Dacia je lani doživela velik uspeh v prodaji, tudi na najbolj zahtevnih evropskih trgih. Iz Dacie so nam postregli s podatki, da so lani prodali 537.095 novih vozil, kar pomeni rast za 3 odstotke na trgu, ki sta ga dušili pandemija in kriza v oskrbi z elektronskimi sestavnimi deli.
Rast gre v veliki meri pripisat večjemu povpraševanju fizičnih kupcev. V letu 2021 je Dacia po prodaji osebnih avtomobilov končnim kupcem v Evropi dosegla rekorden 6,2-odstoten tržni delež in se tako uvrstila med najuspešnejše tri znamke v segmentu prodaje novih vozil v Evropi. Po prodaji fizičnim kupcem je vodilna znamka osebnih vozil v Franciji in Romuniji in med prvimi petimi na devetih evropskih trgih (Italija, Španija, Portugalska, Belgija, Avstrija, Poljska, Češka, Madžarska in Hrvaška). V Nemčiji je Dacia med prvimi desetimi znamkami, v Maroku pa ostaja vodilna. Pri čemer večino prodaje generirata dva modela, sandero in SUV duster.
Stranke so racionalni kupci
Anže Sernel, direktor prodaje in marketinga za Dacio v regiji Adriatic, je za zurnal24.si postregel s statistiko prodaje v Sloveniji. Rekordno leto za Dacio pri nas je bilo predkoronsko leto 2019, ko so prodali 3589 novih vozil in dosegli 5-odstotni tržni delež, lani pa se je prodaja ustavila pri 2860 prodanih novih vozil, kar predstavlja 4-odstotni tržni delež na slovenskem trgu novih vozil.
Sernel pravi, da so kupci Dacie predvsem racionalni ljudje, ki v vozilu iščejo zanesljivo, prostorno, vsestransko uporabno in cenovno dostopno prevozno sredstvo. Pri štirikolesno gnanem dusterju so to tudi ljudje, ki potrebujejo zmogljivo terensko vozilo, ki ne bo namenjeno zgolj postavljanju na asfaltu, ampak ga bo lastnik dejansko upal voziti tudi po zahtevnejših terenih. »Ne nazadnje so kupci tudi tisti, ki iščejo avto, ki mu bo z leti vrednost čim manj padla. Dacia je namreč dokazano (analize in nagrade z nemškega trga) znamka z majhnim padcem vrednosti,« pojasnjuje Sernel, ki dodaja, da je prav stalna rast prodaje in rezultat, da je to tretja najbolj priljubljena znamka med evropskimi fizičnimi kupci, dokaz, da je Dacia enakovreden konkurent vsem drugim »generalističnim« avtomobilskim znamkam.
Nič več alternativa rabljenim
V preteklosti so številni znamko postavljali kot alternativo rabljenim vozilom. »Drži. V preteklosti so bili Daciini kupci pogosto tisti, ki so izbirali med novo dacio ali rabljenim vozilom druge znamke. V zadnjih letih, predvsem pa z najnovejšimi modeli (sandero in sandero stepway, ki temeljita na platformi najnovejše generacije clia), pa so potencialni kupci zadnja leta postavili v enakovredno primerjavo z novimi vozili drugih znamk,« pojasnjuje sogovornik.
Dacia je pred kratkim tudi na slovenskem trgu ponudila 100-odstotno električni avtomobil, ki je po zagotovilih uvoznika za vozila Dacia pri nas najdostopnejši nov električni avto na evropskem (in slovenskem) trgu. Avto ima majhno baterijo in temu primeren doseg z enim polnjenjem baterije, zato ni namenjen vsakemu kupcu. Sernel pravi, da je avto v prvi vrsti namenjen mestni vožnji do največ štirih odraslih oseb, »in kot kažejo prodajni rezultati, je to točno tak mestni električni avto, kot ga je trg potreboval.« Po podatkih sogovornika je bil spring na prve evropske trge uveden zgodaj spomladi 2021 in je s 27.876 prodanimi primerki ter preko 46.000 naročili do konca lanskega leta na trgu povsem električnih vozil dosegel lep uspeh. »Spring je obenem tudi »osvajalski« model v smislu, da med evropske lastnike vozil znamke Dacia v kar 80% prinaša ljudi, ki so bili prej lastniki vozil drugih znamk in so sedaj prvič postali del Daciine družine. V Sloveniji smo springa začeli prodajati šele decembra, zato se bodo registracije opazneje začele pojavljati letos. Po povpraševanju in naročilih pa lahko sodimo, da bo tudi v Sloveniji sledil evropskemu uspehu in obenem privabil k znamki nove lastnike, ki prej še niso vozili dacie."
Uspešni s 4x4 vozili
Na drugi strani je model duster, s katerim ciljajo tudi na lastnike, ki iščejo 4x4 vozilo. V Sloveniji jih je veliko v uporabi interventnih služb, ki delo opravljajo na zahtevnem terenu.
»Tako je, dusterje pogosto srečamo pri podjetjih, kjer je pomemben zanesljiv dostop do oddaljene infrastrukture v vseh letnih časih. Najboljši ambasadorji uporabnosti Dusterjev so zagotovo naši gorski junaki - člani Gorske reševalne zveze Slovenije. Delež dusterjev s štirikolesnim pogonom v Sloveniji presega polovico vseh prodanih vozil,« še pravi Sernel.
Letos bo Dacia v Slovenijo pripeljala povsem nov model, jogger, ki lahko postreže tudi s sedmimi sedeži. Pri Dacii priznavajo, da bo to eden njihovih ključnih modelov tudi pri nas. »Predvsem zato, ker gre za avtomobil, kakršnih je na trgu vedno manj, povpraševanja pa je zato vedno več – gre za vsestransko cenovno dostopno družinsko vozilo C razreda s 5- ali 7 sedeži, velikim prtljažnikom in klasičnim bencinskim motorjem, ki mu lahko, če kupec izbere pravo verzijo, pomaga še tovarniško dodan pogon na avtoplin.« Prve izdobave pri nas bodo v začetku aprila. Prva naročila so že sprejeli, Kot pojasnjuje sogovornik so v prvem mesecu naročil pobrali 15% planirane količine za leto 2022.
Anže Sernel, tvoja partnerka je lajdra skurbana. Preklet naj bo 16. maj 2006, ko smo se srečali na Rožniku.
Ne vem zakaj toliko zapostavljanja pri slovenclnih ko se debatira okol Dačije. Realno si slovencilni lahko še dačijo komaj privoščimo. …
Malo znižanje cen drugih in razmerje bi se hitro obrnilo. A bodo raje pri Renoju počakali na pol milijarde našega …