Citroëna spacetourerja, opla zafire life, peugeota travelerja, citroëna berlinga, peugeota rifterja ali opla comba life tako v Evropi kmalu ne bo več mogoče kupiti z motorjem na notranje zgorevanje, ampak bodo na voljo le z električnimi pogonskimi sklopi.
Če ne bo prišlo do korenitega preloma v evropski strategiji razvoja osebnega prometa, bomo po letu 2035 tako ali tako lahko kupili le še električne nove avtomobile, vendar pa se določeni proizvajalci odločajo, da bodo bolj električni kot drugi postali še veliko prej. Med njimi je zdaj tudi skupina Stellantis, ki potniške različice lahkih gospodarskih vozil in njihovih osebnih derivatov z januarjem ponuja le še v električnih izvedbah. Edina izjema je za zdaj Fiat, pri katerem se še niso izjasnili, vendar lahko domnevamo, da bodo avtomobile z motorji na notranje zgorevanje v tem segmentu ponujali le še do prihoda novih scuda in dobloja na trg.
Pri Citroënu so v opravičilo nenadne odločitve povedali, da je elektrifikacija pomembna za nadaljnji obstoj segmenta limuzinskih kombijev in osebnih različic lahkih gospodarskih vozil. Ta je potrebna zaradi emisijskih kvot in kazni, ki jih morajo za izpuste svojih vozil plačevati flotni lastniki v Evropi. Po drugi strani prav te kvote z evropskega trga izrivajo segment vozil, ki se precej dobro prodaja, torej je odločitev za tako hiter umik različic z motorji na notranje zgorevanje precej presenetljiva.
Uspešni razred
Pri Autonews Europe so namreč objavili, da je Stellantisov citroën berlingo lani z več kot 26.000 prodanimi vozili postal drugi najuspešnejši, peugeot rifter pa z več kot 22.500 prodanimi vozili tretji najuspešnejši predstavnik svojega razreda v Evropi. Prehitel ju je le volkswagen caddy z okoli 28.500 prodanimi vozili. Tudi opel combo se s skoraj 13.000 prodanimi vozili ni odrezal najslabše. Tudi v višjem razredu znamkam skupine Stellantis ni šlo veliko slabše, saj so oplov zafir life prodali več kot 9.300, peugeotov trevelerjev več kot 7.300, citroënov spacetourerjev pa več ko 5.800.
Električne različice v prodajnih številkah seveda ne bodo mogle popolnoma nadomestiti različic z motorji na notranje zgorevanje. Razlog za to niso samo njihovi dosegi ali problematično polnjenje, ampak tudi cena. Cene za bencinski citroën berlingo se v Evropi denimo začnejo nekje pri 23.000 evrih, najcenejši električni ë-berlingo pa stane vsaj 30.000 evrov. Podobne razlike so tudi pri drugih omenjenih avtomobilih. Državne subvencije, kjer so sploh na voljo, lahko razliko sicer zmanjšajo, vendar dejstva, da so električni avtomobili dražji, tudi v tem primeru ne bo mogoče prezreti in bodo koristilo predvsem pri prehodu na elektriko bolj obotavljivi konkurenci.
Verjetno bo caddy še nekaj časa na prvem mestu, zdaj še zaradi cene ne samo priljubljenosti. So mi precej olajšali …
Avte, ki imajo avtonomijo 700+ km zamenjujejo z elektriko, ki ne naredi niti 300 km? Poleg tega so še dražji. …
Ti so si sami zavezali štrik okol vratu.