Po pisanju Automotive News je lastnik pravico do odškodnine dosegel šele po sodnem procesu. To je že druga taka odločitev nemških pravosodnih organov v zadnjih mesecih. To bi lahko sprožilo niz zasebnih tožb, v katerih bi lastniki avtomobilov s spornimi VW dizelskimi motorji v Nemčiji zahtevali svoje pravice na sodišču.
Bal se je izgube vrednosti
Lastnik škode yeti s TDI motorjem je avtomobil kupil leta 2013. Po aferi je bil 68-letnik zaskrbljen, da bo vozilu padla vrednost, zato se je odločil za tožbo proti Volkswagnu, ki je lastnik znamke Škoda.
Sodišče je presodilo v njegovo korist in koncernu naložilo, da plača celotno kupnino vozila. V obrazložitvi so zapisali, da je primer prevare z emisijami izpušnih plinov dizelskih motorjev podoben aferi iz leta 2013, ko so v zmrznjenih lazanjah v Evropi našli nedovoljeno proizvedeno konjsko meso.
"Uporaba nedovoljene programske opreme je povzročila velike ekonomske posledice, za katere pa je težko trditi, da jih lahko pripišemo le nižjemu rangu zaposlenih v podjetju," je navedlo sodišče.
VW verjame v razveljavitev
Odzvali so se tudi iz Volkswagna, kjer so že podali pritožbo na odločitev sodišča. Njihova predstavnica za stike mediji Nicolai Laude je povedala, da verjamejo, da bo odločitev razveljavljena, saj so nemška sodišča podobne primere že razveljavila v Kölnu in Ellwangenu.
Afera "dieselgate" je izbruhnila septembra 2015, ko so v Volkswagnu priznali, da so v 11 milijonov vozil po vsem svetu vgradili programsko opremo, ki je na testih prikazovala nižje vrednosti izpušnih plinov. Na Bruselj vse od tedaj letijo očitki, da ni ustrezno ukrepal proti največjemu nemškemu proizvajalcu vozil - za razliko od ZDA, kjer so oblasti ne le razkrile prevaro, temveč tudi dosegle 16,5-milijarde dolarjev (14,8 milijarde evrov) vredno poravnavo s Volkswagnom.